גלעד יצחקוב
Active member
אז מה זה אומר שלא צריך להביא את הילקו"יאני לא מבין על מה התמיהה? הרב הכותב פוסק כהאול"צ
אז מה זה אומר שלא צריך להביא את הילקו"יאני לא מבין על מה התמיהה? הרב הכותב פוסק כהאול"צ
לכן זו לא 'תמיהה', אלא 'הערה' על כך שלא מביא את הדעה השניה, בפרט שרוב הקוראים הולכים לפיה.אני לא מבין על מה התמיהה? הרב הכותב פוסק כהאול"צ
הוא פוסק כמו מרן.לכן זו לא 'תמיהה', אלא 'הערה' על כך שלא מביא את הדעה השניה, בפרט שרוב הקוראים הולכים לפיה.
אגב, אין זה חידוש של האורל"צ, ואין הוא יחידי בסברא זו.האורל"צ
אולי התכוונו לכתוב שמי שאמר בטעות במשך השנה "המלך המשפט" לא צריך לחזור.הלכה נוספת בעלון הידברות - שפוסק לפי דעת האור לציון ומתעלם מדעת מרן הגר"ע זלה"ה [אין בעיה לפסוק כהאורל"צ, רק תציין שיש בזה מחלוקת!]
אגב, גם הניסוח לא ברור, מי שאומר כל השנה מלך אוהב צדקה ומשפט - לא צריך לחזור - למה בכל השנה שיחזור?
ואם מתכוין שאם רגיל לומר כן בכל השנה - אזי גם אם אמר כן כעת בעשי"ת א"צ לחזור - מה צריך לומר כן, יש מי שלא אומר כל השנה 'מלך אוהב צדקה ומשפט'?
ואם אינו רגיל לומר כן כל השנה, אבל כעת אמר 'מלך אוהב צדקה ומשפט' הרי לפוטרים אותו מלחזור [רמ"א, בא"ח ואורל"צ] פטור גם כעת!
לא יותר פשוט לכתוב - כיון שהזכיר 'מלך' אינו צריך לחזור?
הצג קובץ מצורף 25975
מי שרוצה יותר פרטים בהלכה זו - https://moreshet-maran.com/maagar-halachot/סימן-תקפב-תרב-מהלכות-עשרת-ימי-תשובה/#:~:text=בברכת השיבה בחתימת,ח"א סי' נז].
יתכן.אולי התכוונו לכתוב שמי שאמר בטעות במשך השנה "המלך המשפט" לא צריך לחזור.
לא. בשו"ת ההלכתי הקצר לקראת הסוף.זה בתחילת העלון מאת הר' אברהם יוסף שליט"א?
ראה לעיל ששלחתי קישור ששם כתוב מכמה וכמה רבנים (נראה לי כדבר פשוט) שאם יצא מהרכב וחזר צריך לברך שוב, דהוי שוינוי מקום.לגבי המכונית - אשמח לדעת אם יש מי שחולק על דין הולכי דרכים.
מכיון שיש עורכים לעלון הזה לא כ"כ ת"ח תיקח בחשבון שהם מנסים לקצר את ההלכה שהם שמעו או ראו ולכן יש שם הרבה הרבה טעיות לצערי הרב.קראתי לאחרונה באחד העלונים התייחסות הלכתית לצום י' בטבת מאחד מבניו של מרן מלכא זצ"ל, והוא כותב שעשרה בטבת הוא הצום הקל ביותר מבין הצומות.
ומאד נפלאתי ואשמח למקור.
מבחינת קל - הרי ודאי שתענית אסתר קל הימנו.
ואם תאמר - מצומות החורבן - עדיין צום גדליה לכאורה קל הימנו, שלגביו יש אומרים שהוא דחוי וגדליה מת בר"ה.
בנוגע לי' בטבת - הרי כמפורסם מהאבודרהם [לא כולם אמנם מסכימים] שאם היה חל בשבת היו מתענין, כיון שנא' בו בעצם היום הזה, ונחשב לחמור מכיון שבו אתחלתא דפורענותא - החל המצור.
אשמח שיאירו עיני בזה.