• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

הלל ותחנון ביום ירושלים

נ ליסואר

Active member
רציתי להבהיר שבספר חזון עובדיה על ד' תעניות מסופר שחכם בן ציון רצה לומר הלל או לפחות לא לומר תחנון וומרן רבי יהודה צדקה הורה להתפלל רגיל ולהמשיך לומר תחנון
לעצם העניין יתכן איני יודע שמרן זי"א לא אמר תחנון ביום ירושלים
אבל צ"ע גדול על דיברי הרב מזוז שליט"א שסובר שזהו כופר בטובתו של הקב"ה ואקשה על דבריו הק' וכי חכם יהודה צדקה כפר בטובת הקב"ה וכי מרן הרב ש"ך והרב אלישיב כפר בטובתו של הקב"ה
מחילה מכבוד תורתו אבל אני הקטן ממנו קשה עלי הדברים האלו כמובן שלא אדבר עליו הרי עדיין מדובר בת"ח גדול רק קשה לי על דבריו
 
כך אמר ג"כ הראש"ל שליט"א אמש במרכז הרב.

הראשל''צ הרב יצחק יוסף במרכז הרב: מי שאיננו מודה ביום הזה כופר בטובתו של הקב''ה.​



עוד מדברי הרב הראשי הראשל"צ יצחק יוסף בעצרת יום ירושלים בישיבת מרכז הרב:
- מי שהיה חי בימים מלחמת ששת הימים מבין כמה יש להודות
- מרן (הרב עובדיה יוסף זצ"ל) לא היה אומר וידוי ביום זה כי צריך להודות בו לקב"ה על הניסים שעשה עימנו
 
רציתי להבהיר שבספר חזון עובדיה על ד' תעניות מסופר שחכם בן ציון רצה לומר הלל או לפחות לא לומר תחנון וומרן רבי יהודה צדקה הורה להתפלל רגיל ולהמשיך לומר תחנון
לעצם העניין יתכן איני יודע שמרן זי"א לא אמר תחנון ביום ירושלים
אבל צ"ע גדול על דיברי הרב מזוז שליט"א שסובר שזהו כופר בטובתו של הקב"ה ואקשה על דבריו הק' וכי חכם יהודה צדקה כפר בטובת הקב"ה וכי מרן הרב ש"ך והרב אלישיב כפר בטובתו של הקב"ה
מחילה מכבוד תורתו אבל אני הקטן ממנו קשה עלי הדברים האלו כמובן שלא אדבר עליו הרי עדיין מדובר בת"ח גדול רק קשה לי על דבריו
הרבה פעמים הפוסקים מדברים בחריפות מסויימת שצריך לעשות דבר מה אלא שכנגד דבריהם יש הרבה גדולים שנהגו בדיוק ההיפך האם שייך למנות כך רבנים לדחות הדברים, הרי הם לא הזכירו שמות.
 
רציתי להבהיר שבספר חזון עובדיה על ד' תעניות מסופר שחכם בן ציון רצה לומר הלל או לפחות לא לומר תחנון וומרן רבי יהודה צדקה הורה להתפלל רגיל ולהמשיך לומר תחנון
לעצם העניין יתכן איני יודע שמרן זי"א לא אמר תחנון ביום ירושלים
אבל צ"ע גדול על דיברי הרב מזוז שליט"א שסובר שזהו כופר בטובתו של הקב"ה ואקשה על דבריו הק' וכי חכם יהודה צדקה כפר בטובת הקב"ה וכי מרן הרב ש"ך והרב אלישיב כפר בטובתו של הקב"ה
מחילה מכבוד תורתו אבל אני הקטן ממנו קשה עלי הדברים האלו כמובן שלא אדבר עליו הרי עדיין מדובר בת"ח גדול רק קשה לי על דבריו
מחילה הרב מאזוז מספיק גדול להביע דעתו לא פחות מהחולקים עליו וכך דעתם של רוב חכמי ספרד וכפי שתראה כך היא דעת מורנו הראשון לציון שליט"א
 
בשו"ת יחוה דעת ח"ז יש שם תשובה לגבי הלל ביום ירושלים
ושם בהערה הביאו מכתב ממרן רבינו עובדיה ששלח לישיבה מאשקלון, וכתב שלא לומר תחנון ביום ירושלים
 
נערך לאחרונה:
אם אינני טועה הרב מאזוז אמר שמי שאומר תחנון ביום הזה וכו', משא"כ מרן הראש"ל שליט"א שלא אמר כן על מי שאומר תחנון, אלא על מי שאינו מודה ביום הזה, ודבר נוסף הוא עניין התחנון, אבל לא אמר כך על מי שאומר תחנון.
תחנון ביום ירושלים.png
 
נערך לאחרונה:
מחילה הרב מאזוז מספיק גדול להביע דעתו לא פחות מהחולקים עליו וכך דעתם של רוב חכמי ספרד וכפי שתראה כך היא דעת מורנו הראשון לציון שליט"א
חבר סלח לי מאוד אני בסה"כ הערתי הערה וגם מחילה גדולה כלפי כל רב שיביאו השאלה בעינה עומדת וכי הרב ש"ך והרב אלישיב וכן הרב בנציון שאומנם חשב בדעתו להגיד הלל ביום ירושלים ובכל זאת לא אמר הלל ביום ירושלים כיון שדעתו של מרן הרב יהודה צדקה זצ"ל לא לומר הלל אז שוב נשאלת השאלה כל הגדולים האלו נחשבים לפי דעתכם ככופרים בטובתו של הקב"ה
אז לבוא וישר להפןך את הדברים ולהגיד הגאון הרב מזוז כאילו חלילה זלזלנו בו זו חוצפה הרי אני כעפר לכפות רגליו ואמרתי שצ"ע
 
חבר סלח לי מאוד אני בסה"כ הערתי הערה וגם מחילה גדולה כלפי כל רב שיביאו השאלה בעינה עומדת וכי הרב ש"ך והרב אלישיב וכן הרב בנציון שאומנם חשב בדעתו להגיד הלל ביום ירושלים ובכל זאת לא אמר הלל ביום ירושלים כיון שדעתו של מרן הרב יהודה צדקה זצ"ל לא לומר הלל אז שוב נשאלת השאלה כל הגדולים האלו נחשבים לפי דעתכם ככופרים בטובתו של הקב"ה
אז לבוא וישר להפןך את הדברים ולהגיד הגאון הרב מזוז כאילו חלילה זלזלנו בו זו חוצפה הרי אני כעפר לכפות רגליו ואמרתי שצ"ע
אם כך אני מבקש סליחה ומחילה
ותאמר מחול לך - במיוחד אם נפגעת מדברי
 
חזור
חלק עליון