• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

הסרת עין הרע

אצלינו הספרדים יש הרבה אמונות וסגולות לעין הרע בלי סוף
אבל החידוש שיש לחש אחד לעין הרע שגם האשכנזייים הליטאיים מאמינים בו וקורים לו "אפשפערכן", ואפילו הרב אלישיב והרב שטנימן והרב סטייפלער וכו' היו מבקשים ללחוש אותו
ואני חושב שזה הנוסח של הלחש הזה [ותעיין בפרק בספר הזה שממנו לקחתי את הלחש ותראה אריכות מעניינת בזה מהליטאייים]. ויש נמנעים לומר את השם של המלאך.
1667774491654.png
 
שמעתי כמה פעמים שמרן זצ"ל היה מוציא עין רעה באופן קבוע, ע"פ דברי החיד"א עם העופרת וכו' חלק אמרו שהיה מוציא אצל צדיקה ירושלמית שהיתה מתעסקת עם זה.
האם דברים אלו נכונים?
בספר רבנו הובא שעשה הבן של הרב אריה לוין (או הנכד אני כותב מהזיכרון) הוצאת עין הרע למרן כי היה את התמונה שלו על האוטובוסים של ש"ס נראה לי... מרן היה אומר כי יש עין הרע וכשהיה מישהו שאמר שלא מאמין אז מרן אמר לו מי אתה שאתה לא מאמין בזה... גם זה בערך, והובא בדיוק בספר להרב הגאון והנעלה דבק בתורת מרן @הרב אליהו כהן - מעדני המלך
 
בזמנו היתה תמונה בבחירות בה אגודלו של רבינו ז"ל היה נתון תוך אצבעותיו, ואמרו שזה נגד עין רעה. ואיני יודע אם יש לזה מקור.
 
בזמנו היתה תמונה בבחירות בה אגודלו של רבינו ז"ל היה נתון תוך אצבעותיו, ואמרו שזה נגד עין רעה. ואיני יודע אם יש לזה מקור.
זכור לי שגם אני שמעתי משהו כזה. לגבי תמונה של שלשת הראשלצי"ם, מרן, הרב בקשי דורון, ויבדלחט"א הרב עמאר, ושם כמודומני מרן עשה עם האגודל כך, ואמרו שיש לזה סיבה. אני מקווה שאני זוכר היטב, זה היה לפני הרבה שנים.
 
זכור לי שגם אני שמעתי משהו כזה. לגבי תמונה של שלשת הראשלצי"ם, מרן, הרב בקשי דורון, ויבדלחט"א הרב עמאר, ושם כמודומני מרן עשה עם האגודל כך, ואמרו שיש לזה סיבה. אני מקווה שאני זוכר היטב, זה היה לפני הרבה שנים.
ראה כאן.
 
בזמנו היתה תמונה בבחירות בה אגודלו של רבינו ז"ל היה נתון תוך אצבעותיו, ואמרו שזה נגד עין רעה. ואיני יודע אם יש לזה מקור
מסכת ברכות (נה:)
האי מאן דעייל למתא ודחיל מעינא בישא, לנקוט זקפא דידא דימיניה בידא דשמאליה, וזקפא דידא דשמאליה בידא דימיניה, ולימא הכי
(=מי שנכנס לעיר ומפחד מעין הרע, יקח את אגודל ימינו בידו השמאלית, ואת אגודל שמאלו בידו הימנית ויאמר כך): אנא פלוני בר פלוני מזרעא דיוסף קאתינא דלא שלטא ביה עינא בישא, שנאמר "בן פרת יוסף בן פרת עלי עין" וגו', אל תקרי עלי עין אלא עולי עין. רבי יוסי ברבי חנינא אמר מהכא: "וידגו לרב בקרב הארץ" - מה דגים שבים מים מכסים עליהם ואין עין רעה שולטת בהם, אף זרעו של יוסף אין עין רעה שולטת בהם. ואי דחיל מעינא בישא דיליה - ליחזי אטרפא דנחיריה דשמאליה (=ואם מפחד מעין הרע שהוא עלול לגרום לאחרים, שיסתכל על הצד השמאלי של חוטמו).
 
מסכת ברכות (נה:)
האי מאן דעייל למתא ודחיל מעינא בישא, לנקוט זקפא דידא דימיניה בידא דשמאליה, וזקפא דידא דשמאליה בידא דימיניה, ולימא הכי
(=מי שנכנס לעיר ומפחד מעין הרע, יקח את אגודל ימינו בידו השמאלית, ואת אגודל שמאלו בידו הימנית ויאמר כך): אנא פלוני בר פלוני מזרעא דיוסף קאתינא דלא שלטא ביה עינא בישא, שנאמר "בן פרת יוסף בן פרת עלי עין" וגו', אל תקרי עלי עין אלא עולי עין. רבי יוסי ברבי חנינא אמר מהכא: "וידגו לרב בקרב הארץ" - מה דגים שבים מים מכסים עליהם ואין עין רעה שולטת בהם, אף זרעו של יוסף אין עין רעה שולטת בהם. ואי דחיל מעינא בישא דיליה - ליחזי אטרפא דנחיריה דשמאליה (=ואם מפחד מעין הרע שהוא עלול לגרום לאחרים, שיסתכל על הצד השמאלי של חוטמו).
יפה מאוד.
אבל אני מדבר על אופן אחר, שכיסה גודלו בתוך אצבעות אותה היד.
 
מרן זיע"א סיפר פעם בשיעור שכשהם היו זוג צעיר היה להם אגרטל בשלחן בבית ובאו אצלם אורחים, ואמרו על האגרטל איזה יופי וכו', וכשהם הלכו התפוצץ האגרטל. אמר עוד בשיעור שכדאי לשים על תינוק "חמסה".
למי שיש את השיעור הזה שיעלה, זה היה בשנים האחרונות שלו בשיעור במוצ"ש מהבכנ"ס שבביתו.
 
מרן זיע"א סיפר פעם בשיעור שכשהם היו זוג צעיר היה להם אגרטל בשלחן בבית ובאו אצלם אורחים, ואמרו על האגרטל איזה יופי וכו', וכשהם הלכו התפוצץ האגרטל. אמר עוד בשיעור שכדאי לשים על תינוק "חמסה".
למי שיש את השיעור הזה שיעלה, זה היה בשנים האחרונות שלו בשיעור במוצ"ש מהבכנ"ס שבביתו.
אמר כן, ומופיע בספר רבנו.
 
מרן זיע"א סיפר פעם בשיעור שכשהם היו זוג צעיר היה להם אגרטל בשלחן בבית ובאו אצלם אורחים, ואמרו על האגרטל איזה יופי וכו', וכשהם הלכו התפוצץ האגרטל. אמר עוד בשיעור שכדאי לשים על תינוק "חמסה".
למי שיש את השיעור הזה שיעלה, זה היה בשנים האחרונות שלו בשיעור במוצ"ש מהבכנ"ס שבביתו.
בחודשים האחרונים מרן זצ"ל דיבר על העין הרע בשיעור שמובא לפני או אחרי השיעור במוצ"ש.
 
חזור
חלק עליון