בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר. כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים. הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות). אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום. ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל. חזקו ואמצו!
הוא קרא לגיסו הרב רפאל לוין כמובא בספר שממנו העתקתי. וכן מובא בספר הגזעני שחיברו עליו בחלק ב' נראלי.שהרב אלישיב הגיע לגיל 100 הוא קרא לאחד מחכמי הספרדים שיוריד לו עין הרע
טוב ברור שבשקדן לא יכתבו דבר כזה.. די בזלזולים זלזלו שם במרן אור העולם זצוק"לכן מובא בספר הגזעני שחיברו עליו בחלק ב' נראלי.
בספר רבנו הובא שעשה הבן של הרב אריה לוין (או הנכד אני כותב מהזיכרון) הוצאת עין הרע למרן כי היה את התמונה שלו על האוטובוסים של ש"ס נראה לי... מרן היה אומר כי יש עין הרע וכשהיה מישהו שאמר שלא מאמין אז מרן אמר לו מי אתה שאתה לא מאמין בזה... גם זה בערך, והובא בדיוק בספר להרב הגאון והנעלה דבק בתורת מרן @הרב אליהו כהן - מעדני המלךשמעתי כמה פעמים שמרן זצ"ל היה מוציא עין רעה באופן קבוע, ע"פ דברי החיד"א עם העופרת וכו' חלק אמרו שהיה מוציא אצל צדיקה ירושלמית שהיתה מתעסקת עם זה.
האם דברים אלו נכונים?
זכור לי שגם אני שמעתי משהו כזה. לגבי תמונה של שלשת הראשלצי"ם, מרן, הרב בקשי דורון, ויבדלחט"א הרב עמאר, ושם כמודומני מרן עשה עם האגודל כך, ואמרו שיש לזה סיבה. אני מקווה שאני זוכר היטב, זה היה לפני הרבה שנים.בזמנו היתה תמונה בבחירות בה אגודלו של רבינו ז"ל היה נתון תוך אצבעותיו, ואמרו שזה נגד עין רעה. ואיני יודע אם יש לזה מקור.
ראה כאן.זכור לי שגם אני שמעתי משהו כזה. לגבי תמונה של שלשת הראשלצי"ם, מרן, הרב בקשי דורון, ויבדלחט"א הרב עמאר, ושם כמודומני מרן עשה עם האגודל כך, ואמרו שיש לזה סיבה. אני מקווה שאני זוכר היטב, זה היה לפני הרבה שנים.
מסכת ברכות (נה:)בזמנו היתה תמונה בבחירות בה אגודלו של רבינו ז"ל היה נתון תוך אצבעותיו, ואמרו שזה נגד עין רעה. ואיני יודע אם יש לזה מקור
יפה מאוד.מסכת ברכות (נה:)
האי מאן דעייל למתא ודחיל מעינא בישא, לנקוט זקפא דידא דימיניה בידא דשמאליה, וזקפא דידא דשמאליה בידא דימיניה, ולימא הכי (=מי שנכנס לעיר ומפחד מעין הרע, יקח את אגודל ימינו בידו השמאלית, ואת אגודל שמאלו בידו הימנית ויאמר כך): אנא פלוני בר פלוני מזרעא דיוסף קאתינא דלא שלטא ביה עינא בישא, שנאמר "בן פרת יוסף בן פרת עלי עין" וגו', אל תקרי עלי עין אלא עולי עין. רבי יוסי ברבי חנינא אמר מהכא: "וידגו לרב בקרב הארץ" - מה דגים שבים מים מכסים עליהם ואין עין רעה שולטת בהם, אף זרעו של יוסף אין עין רעה שולטת בהם. ואי דחיל מעינא בישא דיליה - ליחזי אטרפא דנחיריה דשמאליה (=ואם מפחד מעין הרע שהוא עלול לגרום לאחרים, שיסתכל על הצד השמאלי של חוטמו).
כנראה שכך היה נח לו ולא משום עין הרע.אבל אני מדבר על אופן אחר, שכיסה גודלו בתוך אצבעות אותה היד.
אין לי מושג, אבל כך פורסם אז, בשנות המ' המאוחרות או הנ' המוקדמות.כנראה שכך היה נח לו ולא משום עין הרע.
אמר כן, ומופיע בספר רבנו.מרן זיע"א סיפר פעם בשיעור שכשהם היו זוג צעיר היה להם אגרטל בשלחן בבית ובאו אצלם אורחים, ואמרו על האגרטל איזה יופי וכו', וכשהם הלכו התפוצץ האגרטל. אמר עוד בשיעור שכדאי לשים על תינוק "חמסה".
למי שיש את השיעור הזה שיעלה, זה היה בשנים האחרונות שלו בשיעור במוצ"ש מהבכנ"ס שבביתו.
בחודשים האחרונים מרן זצ"ל דיבר על העין הרע בשיעור שמובא לפני או אחרי השיעור במוצ"ש.מרן זיע"א סיפר פעם בשיעור שכשהם היו זוג צעיר היה להם אגרטל בשלחן בבית ובאו אצלם אורחים, ואמרו על האגרטל איזה יופי וכו', וכשהם הלכו התפוצץ האגרטל. אמר עוד בשיעור שכדאי לשים על תינוק "חמסה".
למי שיש את השיעור הזה שיעלה, זה היה בשנים האחרונות שלו בשיעור במוצ"ש מהבכנ"ס שבביתו.