• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

השמטות הבית יוסף

ייש"כ.
לגבי רבינו חננאל, הוא יצא לאור רק במאה חמישים שנה האחרונות. וכמו שרואים הרבה פעמים במשנה ברורה בהלות שבת, שכותב לשונות של שמחה על כך שיצא לאור ספר רבינו חננאל, כגון "ועתה יצא לאור פירוש רבינו חננאל מכת"י", וכדומה.
 
נערך לאחרונה:
ייש"כ להרה"כ שמלאכת קדש מלאכתו
כמדומה שכל כללים אלו נידונו בארוכה בספרי בעלי הכללים, כהרב יד מלאכי והחבי"ב בכנה"ג, ושכמותם עוד רבים, ועד אחרון עטרה לראשנו חמדת לבנו חכם יצחק יוסף בעין יצחק
 
אני מוסיף כאן עוד כמה זכרונות שכתובים אצלי אולי יהיה לתועלת

הב''י כתב על הרא''ש שאפשר שכתב כן בתוספותיו, ומשמע שלא היה מצוי בידו באותו הזמן תוס' הרא''ש. [או''ח סי' ריט].

כתב הב''י [סוף סימן תקיא] מצאתי בתשובה אשכנזית כמדומה לי שהיא של מהר''י מולין ז''ל. עכ''ל. ומשמע שהתשובות לא היו כרוכות לו בספר ולא תמיד ידע מאיזה מקור באו.

לב''י היה כתבים של מהר''י בן חביב אך לא היה ודאי לו שזה שלו, עיין סי' רנח שכתב ומצאתי כתוב כמדומה לי שהוא לשון מהר''י ן' חביב. וכן בסימן שא סעיף כה כתב אחר שכתבתי כל זה מצאתי כתוב ביאור לשון זה בסידור נכון... וראיתי להעתיקו. עכ''ל. וכתב הט''ז [ס''ק טו] שהם דברי מהר''י ן' חביב.
 
חזור
חלק עליון