• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

השקפה עקומה! היתר מכירה וחשמל בשבת יותר גרועים מפאה נכרית

סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
הבעיה הרצינית שכמה מאיתנו כיבדו את האנשים האלו בכמה מכנסי ש"ס והנ"ל לא עושים לנו חשבון [בשפת העם] ומשמיטים את דברי מרן אור עיננו זצ"ל ודברי בנו רבינו הראשון לציון שליט"א
ואנו עוד עושים כבוד מלכים להם וחבריהם
בושה וחרפה
אני בדעה שכל מי שלא מכבד את מרן זצ"ל אין אנו מריכים לכבד אותו
 
הרבה ממה שמכבדים את האנשים האלו היא משתי סיבות: א. שלא יודעים כמה חמורים הדברים. ב. גם אם יודעים לא רוצים להראות איבה כיון שבעיני הציבור שלא מודע לזה, הדבר נתפס כזלזול בתלמידי חכמים ולכן הדברים האלה לא יוצאים בפומבי אלא רק למי שיודע ומבין בעניין, וטוב שכך.

אני לא ממליץ לאף אחד לדבר עם זה עם אנשים שעלולים לראות זאת כזלזול בת"ח ושעלול להורידם בירא"ש, כי את התועלת הנצרכת בדברים אפשר להסביר בצורה פשוטה כגון שאותם רבנים אינם הולכים בדרך הפסיקה של מרן וכדומה, ולא לעורר מדנים שלא לצורך.
 
ליבי יבער בקרבי כאש תבער חמתי על כנס "בר מצוה" שהיה הערב לרדיו קול ברמה, ובו נשאו דברים גם מנכלי הרדיו וגם רבנים ממשפחתו של רבינו עובדיה, וכולם פה אחד יחניפו בנופת צופים שהרדיו הזה ממשיך את מורשתו של רבינו הקדוש, והכל כדי לבלבל את התורם צבי עמר שחושב שהאמת איתם וגם הראו לו סירטון וידאו מרגש, והוא אינו מבין את השקר הגדול שבדבריהם. ואם יבוא לי החשק שמא אכתוב על זה מכתב מחאה כדי שהדברים יחקקו לדראון עולם ואולי יהיו למראה עיני דרי חו"ל צרפתה לאשפתה ויבינו איזה שקרים מלעיטים אותם. ודי בזה לעת עתה.
 
ליבי יבער בקרבי כאש תבער חמתי על כנס "בר מצוה" שהיה הערב לרדיו קול ברמה, ובו נשאו דברים גם מנכלי הרדיו וגם רבנים ממשפחתו של רבינו עובדיה, וכולם פה אחד יחניפו בנופת צופים שהרדיו הזה ממשיך את מורשתו של רבינו הקדוש, והכל כדי לבלבל את התורם צבי עמר שחושב שהאמת איתם וגם הראו לו סירטון וידאו מרגש, והוא אינו מבין את השקר הגדול שבדבריהם. ואם יבוא לי החשק שמא אכתוב על זה מכתב מחאה כדי שהדברים יחקקו לדראון עולם ואולי יהיו למראה עיני דרי חו"ל צרפתה לאשפתה ויבינו איזה שקרים מלעיטים אותם. ודי בזה לעת עתה.
הם לא חזרו בתשובה ? נשמח לפירוט הענין.
 
לא הבנתי מה מצאו פגם בדברי הגר"י סילמן הוא מכבד מאוד את השיטה השניה, שאלו אותו רב ספרדי שאמר שיותר טוב שיאכל היתר מכירה וישתמש בחשמל בשבת ולא שאשתו תלבש פאה נכרית, הוא אמר שלפי ההגיון שלו (של הרב הספרדי) הוא צודק, אבל אנחנו (הרב סילמן) לומדים להיפך, ובדרך גוזמא אמר עד כמה הוא לומד שהיתר מכירה אסור שא"א תהיה מותר אם קידשוה על תנאי.
 
וכמובן, בעלון כתבו את שם המכון במפורש... (בתוספת דברים שלא יצאו מפי מרן שליט"א, ואעפ"כ נדון לכף זכות שאולי זה על דעתו...)

הצג קובץ מצורף 3666
ממש בושה וחרפה וכבר כתבתי בעבר שאת אנשים אלו [וכן אברכים שמחברים ספרים ולא מזכירים את דברי מרן זצוק"ל] לא צריך לכבד
ומאד הצטערתי אני ועוד אברכים רבים לראות שמזמנים רבנים אלו לכנסים שמשויכים לתנועת ש"ס הקדושה - ודברתי בעבר על זה עם מרן הראשון לציון שליט"א וגם דעתו לא נוחה מזה כלל
 
תראו את היחס של חלק מהרבנים לפאה נכרית 'סטטוס חברתי'.
אולי זאת הסיבה שלהיתר מכירה הם גם חייבים משום סטטוס חברתי לתקוף אותו מכל עבר ולקרוא לו "אין בו ממש":
 
תראו את היחס של חלק מהרבנים לפאה נכרית 'סטטוס חברתי'.
אולי זאת הסיבה שלהיתר מכירה הם גם חייבים משום סטטוס חברתי לתקוף אותו מכל עבר ולקרוא לו "אין בו ממש":
ניתן להשאיר שם תגובות. זה מה שעשיתי כעת. זה מצריך אישור שלהם, אבל שווה לנסות, ולכתוב בלשון מכובדת (אחרת ודאי שלא יעלה).
 
א
אולי תכתוב כאן?
איני זוכר בדיוק. הכיוון הוא על הפא"נ, שחבל שדיון הלכתי שנוגע לכמה איסורים דאו' ועוד כמה דרבנן ועל גבם א' מג' עבירות חמורות, מסתכם כענין חברתי. ועל היתר המכירה שמרן ביבי"א כתב להדיא שהיתר זה הוא לכתחילה.
 
א

איני זוכר בדיוק. הכיוון הוא על הפא"נ, שחבל שדיון הלכתי שנוגע לכמה איסורים דאו' ועוד כמה דרבנן ועל גבם א' מג' עבירות חמורות, מסתכם כענין חברתי. ועל היתר המכירה שמרן ביבי"א כתב להדיא שהיתר זה הוא לכתחילה.
מנסיון מעט מדרכם בתשובות, הם לא יפרסמו את זה כי זה כנראה נוגד את ההשקוייפה שלהם.
אפשר לראות את זה היטב מהתשובה הזו שהם לא כתבו דבר לגבי זה שאפשר גם לשים מטפחת.

ולא אופתע אם במקור השאלה השואלת שאלה למה צריך דווקא פא״נ והרי אפשר גם מטפחת, והם שינו את השאלה.
 
ניתן להשאיר שם תגובות. זה מה שעשיתי כעת. זה מצריך אישור שלהם, אבל שווה לנסות, ולכתוב בלשון מכובדת (אחרת ודאי שלא יעלה).
עלה:
 
תראו את התשובה הזו, ותבינו איך הם מסתכלים על עניין הפאה, ותשכחו מפאות קש וכו'....
 
ציטוט מהאתר הנ"ל:
"אדם שלא מבין שאצל משפחות אברכים צעירים ליטאים ישיבתיים מהשורה אשה שהולכת במטפחת ולא עם פאה זה מראה חריג שעלול לגרום לה בושה ולבעל אי נוחות וכו', חסר לו בהבנה החברתית".
אז אני מבין שלטענתם גם בחורות סמינר שהולכות עם חצאיות קצרות עד הברכיים זה מותר וזה בסדר כי ככה זה העניין החברתי.
ובעצם הם דנים לכף זכות את כולם, כי חילוני שמחלל שבת לא עושה בכך משהו בעייתי, כי מה לעשות? ככה זה החברה וצריך לכבד את זה...
לשון הרע? אין על מה לדבר! הדבר מותר מעיקר הדין כדרך כל העולם.
מזל שהדברים לא נכתבים על נייר, כי אז בוודאי הוא לא היה יכול לסבול אותם...
 
נערך לאחרונה:
ציטוט מהאתר הנ"ל:

אז אני מבין שלטענתם גם בחורות סמינר שהולכות עם חצאיות קצרות עד הברכיים זה מותר וזה בסדר כי ככה זה העניין החברתי.
ובעצם הם דנים לכף זכות את כולם, כי חילוני שמחלל שבת לא עושה בכך משהו בעייתי, כי מה לעשות? ככה זה החברה וצאיך לכבד את זה...
לשון הרע? אין על מה לדבר! הדבר מותר מעיקר הדין כדרך כל העולם.
מזל שהדברים לא נכתבים על נייר, כי אז בוודאי הוא לא היה יכול לסבול אותם...
אבל 'היתר מכירה' השם ישמור ויציל. בדיעבד שעברו 24 שעות מאז הבישול האחרון והתארחת נקל לך לאכול מהאוכל.
 
אגב, תראו מה מרן שליט"א אמר בשיעור השבועי במוצ"ש האחרון:
"אחת הסיבות שלא עושים חדר יחוד, כי אם יעשו הכלה תצטרך לשים כיסוי ראש, ולא ראינו כלה עם מטפחת. ומה תאמר, שתשים פאה נכרית, הלא אצלנו פאה נכרית היא בגדר 'בל יראה ובל ימצא', גם עוברת על דת יהודית, גם פריצות, וכיום גם חשש תקרובת עבודה זרה, וכי מתאים שבליל חתונתה תעלה על ראשה תקרובת עבודה זרה?! חס ושלום. יש שמצאו פתרון, להשאיר את הדלת פתוחה, או להכניס לחדר ילד קטן או צלם, אבל כל זה לא יעזור, כי מן הדין אין צורך ביחוד גמור, ודי במה שמכניסה למקום המיוחד להם, שבזה היא אשתו לכל דבר ואם חלילה תמות הוא יירש אותה, וכלשון הרמב"ם )פ"י מהל' אישות ה"א( והשלחן ערוך )אה"ע סי' נה ס"א(: עד שיביא אותה לתוך ביתו ויתייחד עמה ויפרישנה לו. ולכן אם יעשו חדר יחוד תצטרך כיסוי ראש כדין, וזו לא שמענו"
 
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
חזור
חלק עליון