• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

התנאים שיש לעשות פעם אחת בשנה

בנימין לוריא

Administrator
חבר צוות
* תרומות ומעשרות בשבת, שיאמר הנוסח שעתיד להפריש בכדי שיוכל להפריש בשבת ויו"ט.,
1730463385432.png
* שלא מקבלת שבת בהדלקת הנרות.
* שכוונתו להשתמש במתגי החשמל בשבת.
* שכוונתו להשתמש בזיזי השעון שבת בשבת.
* שכוונתו לטלטל את הפמוטים לאחר שכבו הנרות שדלקו בהם בליל שבת.
* תפילין רש"י ור"ת: שאותם תפילין שהם כהלכה הוא יוצא בהם יד"ח תפילין והשאר הם סתם רצועות.
* שכשמברך ברכה ראשונה מתכוון לפטור כל אותו המין שנמצא בבית.
* שאם ישכח לברך מזונות קודם הסעודה, שיפטור בברכת "המוציא" כל דבר שברכתו "מזונות" ויש לו תורת לחם.
* שברכות השחר שמברך בבוקר יחולו עד עלות השחר למחרת.
* שמתכוון לפטור בברכה על הטלית גדול גם את הטלית קטן. (@גרינפלד)

נוספים:
* הריני מגלה דעתי שכל המצוות שאעשה כל השנה במעשה בדיבור ובמחשבה, יהיו לשם שמים להקמת השכינה מעפר ולעילוי שכינת עוזנו, ולהכריע את עצמי ואת כל העולם לכף זכות.
* הריני מגלה דעתי שכל צרכי גופי כגון אכילה, שתייה, לינה וחיי משפחה, הם לשם שמים כדי שיהיה לי כח לעבוד תמיד את ה' יתברך.
* הריני מגלה דעתי שכל המצוות והלימודים והברכות והתפילות שאעשה ואומר, הם כולם כאשר ציוונו ה' בתורתו ועל ידי חכמיו. [והכל ע"ד רבינו האר"י ז"ל וכל הקדושים עמו, וכאילו כיוונתי בכל הכוונות הנצרכות כולם במפורש].
* הריני מכוין בכל פעם שאתפלל לקיים מצווה להתפלל, וכאילו השכינה כנגדי, וכאילו אני עומד במקדש אשר בירושלים במקום קודש הקודשים.
* הריני מגלה דעתי בעניין עניית אמן, שבברכות השבח וההודאה אני מכוון "אמת הדבר ואני מאמין בזה". ובבקשות ותחינות אני מכוון "כן יהי רצון". ובדברים שיש בהם גם בקשה ותחינה וגם שבח והודאה אני מכוון "אמת וכן יהי רצון".
* הריני מכוון בקידוש לקיים מצוות לקדש את השבת, וכן מצווה לקדש על היין, וכן שומע כעונה, וכן עונג שבת, וכן זכר ליציאת מצרים, וכן הריני מכוון בברכת הגפן לפטור את היין שאשתה בתוך הסעודה ואת שאר המשקים שאשתה בתוך הסעודה.
* הריני מגלה דעתי שאני מתכוון להשלים מאה ברכות בשבת קודש ובימים טובים ע"י ברכות ספר התורה וההפטרה וחזרת השליח ציבור בבית הכנסת.
* הריני מגלה דעתי דבכל פעם שאזכיר שם "אדנות" תהיה כוונתי שהוא אדון הכל. ובכל פעם שאזכיר שם "הויה" ברוך הוא, תהיה כוונתי שהוא אדון הכל היה הוה ויהיה. ובכל פעם שאזכיר שם "אלוקינו" תהיה כוונתי שהוא תקיף בעל היכולת ובעל הכוחות כולם המשגיח עלינו בפרטות.
* הריני מגלה דעתי שהתשלום לוועד בית יהיה לצרכים אחרים של הועד ולא עבור החשמל שצורכים בשבת באיסור ע"י השכנים, וכן התשלום לארנונה בא לצרכים המותרים בעיר.
* הריני מגלה דעתי שכל התרומות לבתי כנסיות ובתי מדרשות וכל הנדרים למצוות ומעשים טובים שאקבל ואומר לעשותם, הכל בלי נדר ובלי שבועה.
 
נערך לאחרונה:
* הריני מגלה דעתי שכל המצוות שאעשה כל השנה במעשה בדיבור ובמחשבה, יהיו לשם שמים להקמת השכינה מעפר ולעילוי שכינת עוזנו, ולהכריע את עצמי ואת כל העולם לכף זכות.
....

* הריני מכוון בקידוש לקיים מצוות לקדש את השבת, וכן מצווה לקדש על היין, וכן שומע כעונה, וכן עונג שבת, וכן זכר ליציאת מצרים, וכן הריני מכוון בברכת הגפן לפטור את היין שאשתה בתוך הסעודה ואת שאר המשקים שאשתה בתוך הסעודה.
2 התנאים האלו מועילים הלכה למעשה לעניין מצוות צריכות כוונה?
אפשר מקור?
דהיינו- אדם שעשה תנאים אלו- ובהמשך השנה עשה מצוות ללא כוונה- האם יצא יד"ח?
 
2 התנאים האלו מועילים הלכה למעשה לעניין מצוות צריכות כוונה?
אפשר מקור?
דהיינו- אדם שעשה תנאים אלו- ובהמשך השנה עשה מצוות ללא כוונה- האם יצא יד"ח?
נפק"מ למה?
הרי גם אלמלא התנאי הזה בדיעבד הוא לא יחזור לברך וכד', אז מסתבר שזה רק לרווחא דמילתא.
 
בדרשו סי' ח' משנ"ב ס"ק כ"ד הובא שבאשל אברהם (בוטשאטש מהדו"ת סי' ו') כתב שיכול לגלות דעתו פעם אחת עבור כל ימיו שלעולם כשיברך על טלית גדול, יפטור בכך גם את הטלית קטן.
הצג קובץ מצורף 27376
נכון. חשוב מאוד. הרי אנחנו מתכוונים לכך כל יום, ובאמת כדאי להתנות גם את זה פעם בשנה. (הוספתי ברשימה לעיל).
מי שיש לו תנאים נוספים נא לעדכן!
 
חזור
חלק עליון