הנה מקובל ללמד את הילדים, שרחל כשהניחה את התרפים בכר הגמל הכר היה על הגמל והיא ישבה עליו.
אמנם בספר איילת השחר על התורה וכן בשערי אהרן כתבו לצדד שלא נכנס הגמל לאוהל -שזה לכאורה משונה- אלא שכר הגמל לא היה על הגמל אלא על הארץ והיא הניחה את התרפים שם, וישבה עליהם.
וכ"כ הגאון ר' יהושע גריינימן, וז"ל (עמ' ט'): הנמצא באהל, לא שהיתה על הגמל, אלא ישבה על גבי כר הגמל באהלה, ולבן השיגם בהיותם חונים ולא בעודם רוכבים על הגמלים, וכן מבואר בלשון הרשב"ם והרמב"ן עי"ש, והכי משמע לישנא דלקום מפניך, {ועיין באבן עזרא שכתב דרחל לקחה את התרפים ושמה אותם במקום ששם כר הגמל, ותשב עליהם ולא היתה באהל, ומכל מקום גם לדבריו לא היתה על הגמל}.
וכ"כ הגראי"ש גריינימן בפירוש המשניות כלים פרק כ"ג מ"ב ד"ה ועביט של גמל, וז"ל: מצינו שרחל ישבה על העביט שלא בשעת רכיבה כמבואר ברמב"ן שהתרפים היו באהל רחל, וכ"נ דפשיטא שלא נשארה ע"ג הגמל כל הלילה, עכ"ל.
אמנם בספר איילת השחר על התורה וכן בשערי אהרן כתבו לצדד שלא נכנס הגמל לאוהל -שזה לכאורה משונה- אלא שכר הגמל לא היה על הגמל אלא על הארץ והיא הניחה את התרפים שם, וישבה עליהם.
וכ"כ הגאון ר' יהושע גריינימן, וז"ל (עמ' ט'): הנמצא באהל, לא שהיתה על הגמל, אלא ישבה על גבי כר הגמל באהלה, ולבן השיגם בהיותם חונים ולא בעודם רוכבים על הגמלים, וכן מבואר בלשון הרשב"ם והרמב"ן עי"ש, והכי משמע לישנא דלקום מפניך, {ועיין באבן עזרא שכתב דרחל לקחה את התרפים ושמה אותם במקום ששם כר הגמל, ותשב עליהם ולא היתה באהל, ומכל מקום גם לדבריו לא היתה על הגמל}.
וכ"כ הגראי"ש גריינימן בפירוש המשניות כלים פרק כ"ג מ"ב ד"ה ועביט של גמל, וז"ל: מצינו שרחל ישבה על העביט שלא בשעת רכיבה כמבואר ברמב"ן שהתרפים היו באהל רחל, וכ"נ דפשיטא שלא נשארה ע"ג הגמל כל הלילה, עכ"ל.
