• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

ונשמרתם - מקור של סרטון

שרם

New member
שלום וברכה,
מצאתי במרשתת קטע מתוך דרשה שלמה העוסק בענייני ונשמרתם מאוד לנפשותיכם.

האם מישהו יודע מה התאריך והמקור המלא?

אציין שהמקור אינו הדרשה מכ"ג אב תשס"ה

תודה
 
תודה למסייעים.

אולי מי שלא יכול לצפות, מזהה מתוך הכתובים.
הרבה פעמים אנשים חותכים מתוך דרשות קטעים יפים אבל בלי לציין מאיזו דרשה הקטע לקוח. כפועל יוצא חסר ההקשר מה נאמר קודם ואחר כך.

הנה תמלול ההקלטה שאין לי לגביה מידע נוסף. (שנה, פרשה, תאריך).

רבותי, התורה הזהירה כמה פעמים אותנו ונשמרתם מאוד לנפשותיכם. רק הישמר לך ושמור נפשך מאוד. אף פעם לא כתבה תורה מאוד. פה כתוב ונשמרתם מאוד לנפשותיכם. מאוד. צריך אדם להרחיק את עצמו מכל דבר של סכנה. אומר הרמב"ם מה לכם אתם עלי אני יעשה מה שאני רוצה. לוקחים אותו מכים אותו מכת מרדות. מה הנפש שלך היא קניין שלך זה נפש של הקב"ה חייב לשמור אותה מכל משמר כל יום ויום חייב לשמור את עצמו שלא יהיה חס ושלום שום תקלה שום סכנה שלא יכנס חס ושלום שום תקלה. לכן העניין היום של תאונות דרכים. כל שבוע בעוונות כל שבוע, לכו תראו בעיתונים אין שבוע שאין שם עשרה הרוגים אין אין שבוע. מתחילת השנה ועד עכשיו 500 הרוגים 400 הרוגים כמה זה כל נפש זה עולם מלא. כל המאבד נפש אחת מישראל כאילו איבד עולם מלא. זה עולם מלא. כל אחד חייב לשמור על עצמו. ישאיר את בניו חס ושלום יתומים את אשתו אלמנה חלילה וחס. והוא בחמת זלזול בכוחות שלו זלזול בחיים שלו יפתח את עיניו יותר ויותר. הולכי רגל ישימו לב יותר שלא ילכו רק כשיסתכלו ימינה יסתכלו שמאלה בשעה שהם חוצים את הכביש. לדעת איך שהם חוצים את הכביש. ישימו לב על עצמם. הנהגים בפרט שהנפש בידם נפשות של בני אדם בידם. כשהם נוסעים כמה צריכים לשים לב. כל יום ויום אדם מתפלל יהיה רצון תצילנו שלא יהיה חס ושלום שפיכות דמים על ידו. אוי ואבוי אם יעשה שפיכות דמים על ידו. כמה צריך לפקוח עין לפעמים ילד הולך עובר לא יודע ילד מסכן ילד חסר שכל לא יודע לשמור את עצמו טוב כמה צריך לשמור מכל משמר שלא יפגע באיזה ילד. ילדים משחקים לפעמים בכביש. ילך ישים לב איך שהוא ייסע איך שהוא ישים לב. לא יקח מהירות בשום אופן ולא יקח כל בדחילו ורחימו יתפלל לקב"ה שלא תהיה תקלה מתחת ידו כל אולי. יפקח עיניים עשרה עשרה. לא יעיז לומר אני לא אשם הוא אשם. זה ילד. ילד אין לו שכל מה זה הוא אשם? יש לו אשמה הילד? יש לו שכל? אין לו שכל. חרש שוטה וקטן רבותינו שמו אותם ביחד אין להם דעת. אתה כאילו הרגת אותו בידיים חס ושלום. כמה צריך להתפלל לקב"ה כמה צריך לשים לב כמה שצריך לפקוח עיניים בשעה שהוא נוהג איך שהוא ינהג לאט לאט בזהירות ובזריזות שלא חס ושלום תצא תקלה תחת ידו. בגלל תקלה זו יכולה להתנקם בו דורי דורות חס ושלום. כמה צריך להיזהר. כמה הנהגים צריכים להיזהר בזה. וכמה הולכי רגל צריכים להיזהר בזה. שלא יפגעו. לא יפגעו חס ושלום. ויש אנשים בעוונות הרבים יש אנשים צעירים בימים ומשובשים לא יודעים אחריות. אין להם אחריות. הולכים ושותים ואוכלים ושותים ושותים אלכוהול לוקחים סם המוות והולכים הורגים בני אדם. יש כאלו לצערנו הרב. בודקים את הנהגים ורואים אחר כך שיש לו הוא מלא אלכוהול שתה לפני כן אלכוהול אז יש הוא משובש שתה אלכוהול נהיה שיכור שיכור תועבה אין לו מוח. הוא דורס אנשים. כמה צריך עשרה עשרה להשגיח. ה' ישמור גם כן נהגים טובים שהם זריזים וזהירים עושים שלא יפגעו מאנשים אחרים. לפעמים כשאתה קם כל כללי הזהירות אתה עושה את זה. פתאום יבוא אחד שהוא סוטה מהכביש יאללה נוגח בכך. מה אתה יכול לעשות. כמה צריך להגיד תפילה לקב"ה שיציל אותנו מידי האנשים האלה שילכו הכל בסדר. אני קורא בכל ליבי שאנשים יזהרו יפקחו את העינים הן הולכי רגל והן הנהגים שהולכים בכביש. שני אלה שני הצדדים האלה. ישימו לב שבעין פקוחה יסעו לאט לאט ובזהירות בלי לשנות מהחוק ימין ושמאל מה שאומר החוק כשאסור. יש בחוק אנשים מומחים הם זהירים על זה שלא ישנו כלל מכללי החוק לא שיחה מהירה ולא שום דבר רק בדרך התורה ויתפללו תמיד לקב"ה שלא תצא תקלה מתחת ידכם.
 
שלום וברכה,
מצאתי במרשתת קטע מתוך דרשה שלמה העוסק בענייני ונשמרתם מאוד לנפשותיכם.

האם מישהו יודע מה התאריך והמקור המלא?
דקה 27:22
שלא תחשוב שאני גאון גדול, עשיתי חיפוש לפי הקשת השנים (זה שנת תשס"ה, אחרי שבדקתי תשס"ח ומטה) היכן יש פרוכת אדומה אחרי מרן.
אחר כך התחלתי לבדוק לגבי הנראות של הוידאו, שזה בהיר יותר מהרגיל.
ואחר כך לגבי צורת המיקרופון שעומד לידו.
וכשנכנסתי לסרטון חיפשתי ישירות היכן המיקרופון עומד מצד ימין של מרן (כמו שהזיז בדקה 27).
במהירות יצא כן, כי בהתחלה מדבר הלכה, ולאחר מכן מוסר ודברי אזהרה לציבור.
כמובן שהכל מה' יתברך, אלא שכתבתי כל הנ"ל שאולי יצא מכך תועלת למצוא בעתיד דברים שרוצים...
 
חזור
חלק עליון