בחזו"ע ברכות (עמ' עד"ר) כתב: "הביאו לפניו פירות האילן וביניהם תמרים, התמרים קודמים לשאר פירות האילן, לברך עליהם תחלה, ויפטרו בברכתם את כל פירות העץ שלפניהם". ולכאורה נראה פשוט ואין ספק בדבר שיש להקדים זיתים לתמרים, ומדוע לא נקט כן?
אמנם זו לא קושיא להדיא, כיון שלא אמר להקדים תמרים לזיתים, אך מדבריו בסעיף זה משמע להקדים תמרים להכל וגם לזיתים.
אמנם זו לא קושיא להדיא, כיון שלא אמר להקדים תמרים לזיתים, אך מדבריו בסעיף זה משמע להקדים תמרים להכל וגם לזיתים.