• חדש מאיגוד האברכים והקהילות: חוברת בחומרת איסור הגיוס לצבא ובשבח לימוד התורה בישיבות הקדושות, ממרן רשכבה"ג רבינו עובדיה יוסף זיע"א ומנהיג הדור מרן רבינו יצחק יוסף שליט"א. לקריאה והפצה לחצו כאן

חידה: איך יכול להיות שיש שופר שמותר לתקוע בו 100 קולות. אבל ברגע שמתחיל אם יניח על השולחן אסור לתקוע בו יותר

אולי כשהיה מוקצה, ולקחו בהיתר, כגון לפצח בו אגוזים, ומותר כל עוד הוא בידו לטלטלו [תוס'], ואם הניחו - אסור יותר לטלטלו.
[איך היה מוקצה? אולי בסיס לכלי שמלאכתו לאיסור וכד'].
לדעת מרן כשהשופר מוקצה (בשבת) גם לתקוע בו אסור

אולי כוונת השואל כאשר יש איזשהו סדק ורק כאשר מניחו יפתח יותר וישתנה הקול, או יפתח יותר ויאסר
 
לא מצילחין להעלות על דעתין תשובתין
ואפי' שחיפשנו בספרין ראשונין ואחרונין
מגדולי הקדמונין ועד האחרונין שבזמנין
ונעתיר קמיה הרב צאלח [אדין] שיגלה הדין
ויחשוף המקורין, במילין ברירין ויקירין
מתיקין ודובשין.
 
לא מצילחין להעלות על דעתין תשובתין
ואפי' שחיפשנו בספרין ראשונין ואחרונין
מגדולי הקדמונין ועד האחרונין שבזמנין
ונעתיר קמיה הרב צאלח [אדין] שיגלה הדין
ויחשוף המקורין, במילין ברירין ויקירין
מתיקין ודובשין.
חזקין וברוכין.
ועתה לפיתרונין.

שופר שעשאו גוי ביום טוב מקרן של ישראל, ואין להם שופר אחר, כל זמן שמחזיקו בידו יכול לתקוע בו, אבל לאחר שהניחו מידו [לאחר שתקע את הקולות המחוייבות] אסור להמשיך לתקוע בו. כמבו' במשנה ברורה (סימן תקפו ס"ק פח).
וכבר קדמך לחוד חידה זו הרב בעל חשוקי חמד (ר"ה כח.).
 
לא מצילחין להעלות על דעתין תשובתין
ואפי' שחיפשנו בספרין ראשונין ואחרונין
מגדולי הקדמונין ועד האחרונין שבזמנין
ונעתיר קמיה הרב צאלח [אדין] שיגלה הדין
ויחשוף המקורין, במילין ברירין ויקירין
מתיקין ודובשין.
היה שווה את החידה רק בשביל הלשונין הנ"ל
 
חזקין וברוכין.
ועתה לפיתרונין.

שופר שעשאו גוי ביום טוב מקרן של ישראל, ואין להם שופר אחר, כל זמן שמחזיקו בידו יכול לתקוע בו, אבל לאחר שהניחו מידו [לאחר שתקע את הקולות המחוייבות] אסור להמשיך לתקוע בו. כמבו' במשנה ברורה (סימן תקפו ס"ק פח).
וכבר קדמך לחוד חידה זו הרב בעל חשוקי חמד (ר"ה כח.).
חזקין ברוכין.
 
חזור
חלק עליון