• חדש מאיגוד האברכים והקהילות: חוברת בחומרת איסור הגיוס לצבא ובשבח לימוד התורה בישיבות הקדושות, ממרן רשכבה"ג רבינו עובדיה יוסף זיע"א ומנהיג הדור מרן רבינו יצחק יוסף שליט"א. לקריאה והפצה לחצו כאן

חידה: בית יוסף מזכיר עין יעקב

פִּתָרוֹן
קצת פלא בעיני שתמיד ידעתי שהשם המקורי של הספר היה עין ישראל והצינזורא שינתה אותו לעין יעקב והנה הבית יוסף שהיה בדורו קורא לו עין יעקב, ושמא אני מחליף כן בספר אחר

בית יוסף אורח חיים סימן תצד
ג כתב האגור בסימן (תרצ"ה) [תרסה] כתב ה"ר ישעיה (תוס' רי"ד חגיגה יח. ד"ה לא, פסקי רי"ד שם) שאסור להתענות במוצאי חג שבועות אפילו בזמן הזה וזהו אסרו חג אמרה תורה עשו אסר לחג (עי' סוכה מה:) ובירושלמי (ע"ז פ"א סוף ה"א) קורא לאסרו חג בנה דמועדא פירוש בן המועד ואסור לומר צידוק הדין כי אם ביחיד ע"כ. וכן כתב הה"ר יעקב ן' חביב ז"ל בספר עין יעקב בפרק ב' דחגיגה (הכותב יח.) אהא דמייתי התם מעשה ומת אלכסנדראי בלוד ובאו כל ישראל לספדו ולא הניחן רבי טרפון מפני שיום טבוח היה:

בית יוסף אבן העזר סימן קמב
אחר זמן רב שכתבתי זה באו לידי קונדריסין ה"ה כמה"ר יעקב...
קצת פלא בעיני שתמיד ידעתי שהשם המקורי של הספר היה עין ישראל והצינזורא שינתה אותו לעין יעקב והנה הבית יוסף שהיה בדורו קורא לו עין יעקב, ושמא אני מחליף כן בספר אחר

בית יוסף אורח חיים סימן תצד
ג כתב האגור בסימן (תרצ"ה) [תרסה] כתב ה"ר ישעיה (תוס' רי"ד חגיגה יח. ד"ה לא, פסקי רי"ד שם) שאסור להתענות במוצאי חג שבועות אפילו בזמן הזה וזהו אסרו חג אמרה תורה עשו אסר לחג (עי' סוכה מה:) ובירושלמי (ע"ז פ"א סוף ה"א) קורא לאסרו חג בנה דמועדא פירוש בן המועד ואסור לומר צידוק הדין כי אם ביחיד ע"כ. וכן כתב הה"ר יעקב ן' חביב ז"ל בספר עין יעקב בפרק ב' דחגיגה (הכותב יח.) אהא דמייתי התם מעשה ומת אלכסנדראי בלוד ובאו כל ישראל לספדו ולא הניחן רבי טרפון מפני שיום טבוח היה:

בית יוסף אבן העזר סימן קמב
אחר זמן רב שכתבתי זה באו לידי קונדריסין ה"ה כמה"ר יעקב חביב והה"ר לוי בנו ז"ל וכתוב שם על לשון זה שהנוסחא האמיתית ומסכמת עם מה שכתוב ברמזים
 
פִּתָרוֹן
קצת פלא בעיני שתמיד ידעתי שהשם המקורי של הספר היה עין ישראל והצינזורא שינתה אותו לעין יעקב והנה הבית יוסף שהיה בדורו קורא לו עין יעקב, ושמא אני מחליף כן בספר אחר

בית יוסף אורח חיים סימן תצד
ג כתב האגור בסימן (תרצ"ה) [תרסה] כתב ה"ר ישעיה (תוס' רי"ד חגיגה יח. ד"ה לא, פסקי רי"ד שם) שאסור להתענות במוצאי חג שבועות אפילו בזמן הזה וזהו אסרו חג אמרה תורה עשו אסר לחג (עי' סוכה מה:) ובירושלמי (ע"ז פ"א סוף ה"א) קורא לאסרו חג בנה דמועדא פירוש בן המועד ואסור לומר צידוק הדין כי אם ביחיד ע"כ. וכן כתב הה"ר יעקב ן' חביב ז"ל בספר עין יעקב בפרק ב' דחגיגה (הכותב יח.) אהא דמייתי התם מעשה ומת אלכסנדראי בלוד ובאו כל ישראל לספדו ולא הניחן רבי טרפון מפני שיום טבוח היה:

בית יוסף אבן העזר סימן קמב
אחר זמן רב שכתבתי זה באו לידי קונדריסין ה"ה כמה"ר יעקב חביב והה"ר לוי בנו ז"ל וכתוב שם על לשון זה שהנוסחא האמיתית ומסכמת עם מה שכתוב ברמזים
אשריך ר' יצחק! בקי גם בבן העזר, מקנא בך.
נ.ב. בשעה כזו אתה חוזר מסליחות או הולך לסליחות??
 
אשריך ר' יצחק! בקי גם בבן העזר, מקנא בך.
נ.ב. בשעה כזו אתה חוזר מסליחות או הולך לסליחות??
מחילה מכבודך אני בקא... לא בקי, זה הבקיאות של בר אילן
ולגבי מה מעשי בשעה זו האמן לי הייתי שמח אם הלילה היה יותר ארוך, ב''ה המלאכה מרובה והפועלים עצלים.
 
חזור
חלק עליון