• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

חילונים של ימינו

שלום,
האם ידוע למישהו אם הראשל"צ שליט"א או מרן זצוק"ל גילו דעתם בעניין הגדרת החילוני המצוי של ימינו.
האם דינו כתינוק שנשבה או לא.
[נפ"מ בשבילי בלימוד הספר ח"ח לעניין הההיתר לדבר לשון הרע על מי שיצא מכלל עמיתך]

תודה רבה
 
שלום,
האם ידוע למישהו אם הראשל"צ שליט"א או מרן זצוק"ל גילו דעתם בעניין הגדרת החילוני המצוי של ימינו.
האם דינו כתינוק שנשבה או לא.
[נפ"מ בשבילי בלימוד הספר ח"ח לעניין הההיתר לדבר לשון הרע על מי שיצא מכלל עמיתך]

תודה רבה
בילקו'י פסח כרך ג עמ' רנג - רנו מדבר על זה
וכן בשות הרשלצ ח'א
1670327811689.png

מספיק טוב?

וכן בילקוי שבת כרך א חלק ד
1670327914652.png
 
שלום,
האם ידוע למישהו אם הראשל"צ שליט"א או מרן זצוק"ל גילו דעתם בעניין הגדרת החילוני המצוי של ימינו.
האם דינו כתינוק שנשבה או לא.
[נפ"מ בשבילי בלימוד הספר ח"ח לעניין הההיתר לדבר לשון הרע על מי שיצא מכלל עמיתך]

תודה רבה
מתוך קובץ ב'י שנה שעברה
 

קבצים מצורפים

  • IMG_20221207_131347_595.jpg
    IMG_20221207_131347_595.jpg
    2.4 MB · צפיות: 8
  • IMG_20221207_131353_704.jpg
    IMG_20221207_131353_704.jpg
    1.9 MB · צפיות: 10
  • IMG_20221207_131356_154.jpg
    IMG_20221207_131356_154.jpg
    2 MB · צפיות: 5
  • IMG_20221207_131416_443.jpg
    IMG_20221207_131416_443.jpg
    2 MB · צפיות: 9
תודה רבה לכולם.
היוצא מהאמור לענ"ד (בפרט ממש"כ הראשל"צ שליט"א בקובץ ב"י) שלעניין היתר דיבור/קבלת לשון הרע יש להחמיר ולדונם כתינוקות שנשבו. מלבד אדם ששנה ופירש וכן אדם המומר להכעיס
לגבי מש"כ שם בשם מרן זצ"ל בכה"ח שאנשים התלושים מהיהדות לגמרי ודאי מחללים שבת בשאט נפש ובמזיד גמור שאינם מצטרפים למניין (אע"פ שהרב צידד שאפשר להקל בזה גם לגביהם) האם "נתיר דמם" (לתועלת ובצירוף שאר התנאים ודאי) או שיש לומר בזה ספק דאורייתא לחומרא לחוש לדעת החזו"א (או שמא גם הוא לא דיבר בכאלה)?


אשמח לשמוע
 
תודה רבה לכולם.
היוצא מהאמור לענ"ד (בפרט ממש"כ הראשל"צ שליט"א בקובץ ב"י) שלעניין היתר דיבור/קבלת לשון הרע יש להחמיר ולדונם כתינוקות שנשבו.

אשמח לשמוע
צ''ל ממה שהובא דעת הילקו'י בקובץ ב'י שהרי זה לא מאמר שלו
 
יש בזה גם במבוא לשו"ת יחו"ד ח"א הנד"מ. ובעוד כמה דוכתי. ויש בזה סתירה ידועה בדעת מרן זיע"א, שבהליכו"ע היקל לקחת מהם ריבית, ובשאר דוכתי דנם כתינוקות שנשבו.
ומרן הראש"ל שליט"א תי' שכשיש איסור יש להחמיר והיקל רק כשאין חשש איסור. אולם אחהמ"ר יש להעיר שבריבית שם היקל למרות שיש חשש איסור רבית.
ועי' בקובץ משנ"י גליון כד (סי' קלט), ובגליון כה (תגובה טו-טז), שדנו בזה הרב דניאל סיטון והרב שמעון ללוש, ועדיין לא יגהה מזור להע' זו.
וע"ע בדברי מו"ר הראש"ל שליט"א בס' כנס דיינים תשע"ז.
 
שלעניין היתר דיבור/קבלת לשון הרע יש להחמיר ולדונם כתינוקות שנשבו. מלבד אדם ששנה ופירש וכן אדם המומר להכעיס
אגב לגבי לשון הרע ראה בח''ח דרשו שאף המקלים לדונם כמשומדים יחמירו לעינן לשון הרע והיבאו כן משמיה דשות אז נדברו ותשובות והנהגות ורק לגבי רודפי הדת יש להתיר
 
שלום,
האם ידוע למישהו אם הראשל"צ שליט"א או מרן זצוק"ל גילו דעתם בעניין הגדרת החילוני המצוי של ימינו.
האם דינו כתינוק שנשבה או לא.
[נפ"מ בשבילי בלימוד הספר ח"ח לעניין הההיתר לדבר לשון הרע על מי שיצא מכלל עמיתך]

תודה רבה
 
חזור
חלק עליון