• חדש מאיגוד האברכים והקהילות: חוברת בחומרת איסור הגיוס לצבא ובשבח לימוד התורה בישיבות הקדושות, ממרן רשכבה"ג רבינו עובדיה יוסף זיע"א ומנהיג הדור מרן רבינו יצחק יוסף שליט"א. לקריאה והפצה לחצו כאן

חתך בצל בסכין חלבי אינו ב"י וטיגנו הבצל במחבת בשרי.

איש חיל

Active member
אם חתך בצל בסכין חלבי אינו בן יומו, כגון שהשתמש בסכין בכלי ראשון, כגון שערבב בסכין דייסה בכלי ראשון, או שחתך בו טוסט בתוך הטוסטר וכיו"ב, ואח"כ טיגנו את הבצל במחבת בשרי, האם יש היתר לבצל ולמחבת.
ומה הדין אם לא השתמש כלל בסכין החלבי בכלי ראשון, רק חתך גבינות קרות?

ואם עירבב את הבצל הפירה תפוחי אדמה האם נעשה בשרי, וצריך להמתין שש שעות.?

בשו"ע סימן צו הביא סתם ויש
היכן יש התייחסות להלכה זו בדברי מרן זיע"א?
 
אם חתך בצל בסכין חלבי אינו בן יומו, כגון שהשתמש בסכין בכלי ראשון, כגון שערבב בסכין דייסה בכלי ראשון, או שחתך בו טוסט בתוך הטוסטר וכיו"ב, ואח"כ טיגנו את הבצל במחבת בשרי, האם יש היתר לבצל ולמחבת.
ומה הדין אם לא השתמש כלל בסכין החלבי בכלי ראשון, רק חתך גבינות קרות?

ואם עירבב את הבצל הפירה תפוחי אדמה האם נעשה בשרי, וצריך להמתין שש שעות.?

בשו"ע סימן צו הביא סתם ויש
היכן יש התייחסות להלכה זו בדברי מרן זיע"א?
מרן שליט"א התיר. כי יש כאן צירוף של נט בר נט וטעם לפגם.
 
היכן התיר?
עיין בקיצור ש"ע ילקוט יוסף. ואומנם שם לכאורה הדין הפוך, אלא מוכרח להגיה שם.


צנון או סלק שחתכם בסכין של בשר בן יומו, אסור לאוכלם בחלב עד שיטול ממקום החתך כדי נטילת מקום, שהוא כעובי אצבע, או שיטעמנו ואם לא יהא בו טעם בשר, מותר בהדחה. והיינו שגם בדבר חריף אם אינו בן יומו צריך כדי נטילת מקום
 
חזור
חלק עליון