כתב הבן איש חי (ראה אות יז) ושמעתי שיש מקומות נוהגים לעשות בכל שנה סעודה ביום שנכנס בו האדם בבריתו של אברהם אבינו, ומנהג יפה הוא וערב לי מאד אך לא נהגנו בזה בביתנו ורק אנא עבדא נהגתי לומר בכל שנה ושנה ביום שנכנסתי בבריתו של אברהם אבינו בקשה זו רבונו של עולם גלוי וידוע לפניך כי בהיום הזה שהוא יום כך לחודש פלוני שהוא היה יום שמיני ללידתי, נכנסתי בבריתו של אברהם אבינו עליו השלום בשנה הראשונה שנולדתי בה, וקיים בי עבדך אבי מצות מילה ופריעה כאשר צוית אותנו בתורתך הקדושה ונתגלה הכלי השלישי של היסוד האמיתי הנקרא קודש קודשים ויצא אורו, ונתבטלה אחיזת החיצונים ונתחברו שמונה ושבעים אורות החסדים, עם שמונה ושבעים אורות הגבורות ונתמתקו אורות הגבורות באורות החסדים: אנא ה' למען שמך הגדול ולמען רחמיך וחסדיך תעזריני ותסייעני לשמור אות ברית קודש אשר חתמת בבשרנו, ותצילני מכל חטא ומכל הרהורים רעים ומחשבות פגומות ותצילני מכל פגם הברית הן במחשבה הן בדבור הן במעשה הן בחוש הראות הן בחוש השמיעה הן בשאר חושים ובכולם אהיה טהור בקדושת הברית בלי שום פגם והרהור רע כלל, ותזכני שאתגבר על יצר הרע, ותהיה מחשבתי קשורה ודבוקה בקדושתך תמיד, כי ברחמיך הרבים בחרת בנו מכל האומות ורוממתנו מכל הלשונות, והבדלת אותנו מכל טומאותיהם ותועבותיהם, ככתוב בתורתך (ויקרא י, כו) ואבדיל אתכם מן העמים להיות לי, נודה לך ה' אלהינו ואלהי אבותינו על שהוצאתנו מארץ מצרים, ופדיתנו מבית עבדים ועל בריתך שחתמת בבשרינו, ועל תורתך שלמדתנו, ועל חוקי רצונך שהודעתנו, ועל חיים ומזון שאתה זן ומפרנס אותנו, אנא ה' לב טהור ברא לי אלהים ורוח נכון חדש בקרבי, ותמשוך עלי מחשבות קדושות וטהורות זכות ונכונות, ויהיה לי לב שמח בעבודתך תמיד, ותעזרני על דבר כבוד שמך מעתה ועד עולם אמן כן יהי רצון.
להרבות בצדקה
כתב הגר"ח פאלאג'י (צדקה לחיים מערכת ע' אות תקנה): ערבי שבתות ראוי להרבות בצדקה דבו ביום נברא האדם ולא נברא האדם אלא כדי שיתן צדקה מעיל צדקה סימן אלף תרס"ב רמה סרב דכל אחד יהיה לו לזכרון יום שנולד בכמה לחודש פלוני ואותו היום איש יומו יהיה מרבה בצדקה כדי יכלתו כי לכך נוצר ויזכה לעשותו עוד רבות בשנים בריוח ולא בצער וכו'.
הנהגות ליום הלידה מהמקובל חכם סלמאן מוצפי זצ"ל
כתב הגה"צ חכם סלמאן מוצפי זצ"ל בספרו אורח צדיקים סי' נח: בכל שנה ושנה ביום הלידה שלך, תעשנו כמו יום טוב לסימנא טבא, ותטבול לעת ערב שלפני אותו יום ותחליף שמלותיך ותקנה פירות ומיני מתיקה ותאכל בתוך הסעודה אתה ובני ביתך, ותחלק איזה פרוטות לעניים שלך לשמחם. גם אשתך תחליף שמלותיה ותתקשט. גם אם איש חכם אתה תלמד קודם איזה ימים מסכת ביכורים בתלמוד ירושלמי, ותעשה הסיום באותו יום ותעשה סעודה, ותשמח באותו יום הרבה ותברך ברכת המזון על הכוס ותהיה כל אותו היום שמח וטוב לב. ואם אין אתה בר הכי ללמוד, תבקש מאיזה תלמיד חכם שילמד המסכתא הנזכרת ויעשה הסיום אצלך.
עוד כתב שם: גם תזהר אותה הלילה להיות ניעור בנקודת חצות ותאמר תיקון לאה בלבד.
כאשר תברך ברכת התורה אותו היום אחר ברכות השחר ותאמר ברכת כהנים, תכפול ג' פסוקים של "יברכך" עשר פעמים. גם תאמר: "לב טהור ברא לי אלהים" עשר פעמים, ואחר כך תאמר "ויתן לך האלהים מטל השמים" וגו' עד "וכל אשר לך שלום" כנוסח הפסוקים הנאמרים במוצאי שבת קודש.
אם אותו היום יש בו קריאת התורה תעלה לספר תורה, גם תרבה בתחינות ובבקשות אותו היום להצלחתך ואריכות ימיך בשפע טובה וברכה.
גם תרבה בצדקה באותו היום, ולפחות תתן פדיון מאה שישים פרוטות כסף טהור גם בבוקר בבוקר תעשה כפרה בתרנגול לבן ותשתדל למצוא תלמיד חכם כהן ירא שמים שיעשה לך כפרה היכא דאפשר ואחר כך יברך אותך בברכת כהנים.
ראה עוד בשו"ת להורות נתן ח"ט סי' ה אות ד.