• חדש מאיגוד האברכים והקהילות: חוברת בחומרת איסור הגיוס לצבא ובשבח לימוד התורה בישיבות הקדושות, ממרן רשכבה"ג רבינו עובדיה יוסף זיע"א ומנהיג הדור מרן רבינו יצחק יוסף שליט"א. לקריאה והפצה לחצו כאן

יש למישהו את הערות שכתב הרב אושרי אזולאי על דברי הרב אופיר מלכא

סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
מרן גם שלח מכתבים ישירים לפוסקי הדור, זו לא ראיה, ציינתי מה העניין של ספרים.
אדרבא תכתוב ספר, תכתוב על סוגיה ותציין מה עלה לך שם ותחלוק,
החיפזון לכתוב בעלונים או בכל אמצעי אחר בלי לכתוב ישירות לרב עליו חולקים, טעם מעט מר אצלי בכל אופן
ודאי אני מסכים שיש את הענין לשלוח גם למשיגים,
רק ציינתי שמרן הדפיס גם דברים בלי ששלח.

בקשר לעלון הנ"ל איני מכירו,
אבל אם כל מטרתו להתנגח באיזה חכם,
פשוט שזה דבר גרוע מאוד,
ובודאי יש בזה משום זלזול בחכמי ישראל,
ואין לזה כפרה.
 
נערך לאחרונה:
יש סימנים שלמים בספרי מרן זיע"א (למי שיודע), שהקדישם עבור הערות על חכם מסויים בכל מיני נושאים שונים, וקבצם לאחד. וכן היה דרכם של כמה מרבותינו נ"ע.
אבל לא מצאנו שמרן השיג על חכם בחיי חיותו בצורה שיטתית. זה חדש בעולם התורה.
ספרי התשובות מלאים השגות, על נקודה פה וסימן שם לא בצורה שיטתית.
לקחת ספר של בנאדם ולכתוב עליו השגות כסדר, זה חידוש בעולם התורה.
קחו למשל כמה מספרי המלקטים [איני רוצה להזכיר שמותם מחשש לשוה"ר, אבל היה ע"ז אשכולות בכמה פורומים נודעים, ורק אזכיר שאינם מבני ספרד וד"ב] שספרים אלו נפוצו בעולם ויש בהם טעיות! למכביר. לא שיטה שונה בהלכה אלא טעיות בהעתקות וכו' בציונים בהבנה למכביר ממש בלי גבול ומידה.
איך זה היה נראה אם יבא ת"ח ויוציא ס' הערות על ספר פלוני בצורה שיטתית. מעולם זה לא קרה.
אוסיף עוד. א' ממשפחת הגרב"צ אבא שאול רצה להוציא ס' תשובות להשגות של מרן, והסבא ח"ר יהודה מעלם לא הסכים כל עוד מרן חי.
ואמר: גם מרן חיכה אחרי הפטירה.
הנכדים קצת פקפקו, וההכרעה ניתנה להגריש"א. שהשיב: להוציא תשובות בצורה שיטתית נגד מרן, רק אחרי הפטירה. וזה מה שקרה.
עכ"פ שנזכה כולנו להיות נקיים לשם שמים וזהירים בבן אדם לחבירו.
 
יש סימנים שלמים בספרי מרן זיע"א (למי שיודע), שהקדישם עבור הערות על חכם מסויים בכל מיני נושאים שונים, וקבצם לאחד. וכן היה דרכם של כמה מרבותינו נ"ע.
מה ההשוואה בין מרן זצ"ל שהנהיג דור והיה חייב להורות את הדרך וכן זה כולל גם להאיר פעם על פלוני ופעם על אלמוני, לבין אברך (אני לא מכיר אבל נשמע שהוא אברך יקר ) שמוציא עלון שכל מטרתו זה להתנגח ברב מרבני הדור הידועים והמפורסמים.
 
מה ההשוואה בין מרן זצ"ל שהנהיג דור והיה חייב להורות את הדרך וכן זה כולל גם להאיר פעם על פלוני ופעם על אלמוני, לבין אברך (אני לא מכיר אבל נשמע שהוא אברך יקר ) שמוציא עלון שכל מטרתו זה להתנגח ברב מרבני הדור הידועים והמפורסמים.
מסכים עם התוכן, אבל בלי לדבר על אנשים מסויימים.

חבל, יום הדין.
 
מרן הוא המנהיג ולכן יכול לצאת על אנשים כשצריך,
זוהי צורת העמת הלכה,
וכפי שאמר שהרב כהן ר"י חברון שלח לו שלא ידבר נגד רבנים שחולקים על מרן,
ואמר מרן שזו דרך העמדת ההלכה.
 
נערך לאחרונה על ידי מנחה:
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
חזור
חלק עליון