יש סימנים שלמים בספרי מרן זיע"א (למי שיודע), שהקדישם עבור הערות על חכם מסויים בכל מיני נושאים שונים, וקבצם לאחד. וכן היה דרכם של כמה מרבותינו נ"ע.
אבל לא מצאנו שמרן השיג על חכם בחיי חיותו בצורה שיטתית. זה חדש בעולם התורה.
ספרי התשובות מלאים השגות, על נקודה פה וסימן שם לא בצורה שיטתית.
לקחת ספר של בנאדם ולכתוב עליו השגות כסדר, זה חידוש בעולם התורה.
קחו למשל כמה מספרי המלקטים [איני רוצה להזכיר שמותם מחשש לשוה"ר, אבל היה ע"ז אשכולות בכמה פורומים נודעים, ורק אזכיר שאינם מבני ספרד וד"ב] שספרים אלו נפוצו בעולם ויש בהם טעיות! למכביר. לא שיטה שונה בהלכה אלא טעיות בהעתקות וכו' בציונים בהבנה למכביר ממש בלי גבול ומידה.
איך זה היה נראה אם יבא ת"ח ויוציא ס' הערות על ספר פלוני בצורה שיטתית. מעולם זה לא קרה.
אוסיף עוד. א' ממשפחת הגרב"צ אבא שאול רצה להוציא ס' תשובות להשגות של מרן, והסבא ח"ר יהודה מעלם לא הסכים כל עוד מרן חי.
ואמר: גם מרן חיכה אחרי הפטירה.
הנכדים קצת פקפקו, וההכרעה ניתנה להגריש"א. שהשיב: להוציא תשובות בצורה שיטתית נגד מרן, רק אחרי הפטירה. וזה מה שקרה.
עכ"פ שנזכה כולנו להיות נקיים לשם שמים וזהירים בבן אדם לחבירו.