• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

כיבוס בתשעת הימים יותר חמור מצניעות

abc123

Well-known member
קיראו
המצחיק שבסוף הוא כותב שאולי מדובר לספרדים שמחמירים רק בשבוע שחל בו....
 
מה מצחיק? יש ספרדים שנשותיהם לובשות פאה, אתה לא יודע?
אני יודע....... אני מתקן, לא מצחיק. מציק ועצוב.
האשכנזים מחמירים בגלל תשעת הימים והספרדים לוקחים את ההיתר של שבוע שחל בו בלבד שיש בו הגבלות ונעשים הגוי שבס של הפאות בימים הללו, שלנו זה אסור מהדין.
 
תראו מה הם הגיבו שם...
נעזוב לרגע את הרבנים הספרדים שמתירים (שאינם רבנים כו"כ שהרי סוברים אחר ממרן זיע"א....עפ"ל), הרבנים האשכנזים ודאי מתירים (יעויין כאן לדוגמא), מהיכן העזות של המגיבים שם לשקר שאין רב שמתיר?!
לדעתי חשוב להביא את התגובה של הרב המגיב שם:
אינני מבין למה כל נושא הלכתי יכול להיות נדון בצורה הלכתית טהורה וכשמגיע הנושא של הפאה הנכרית זה הופך אצל חלק מהאנשים לפוליטיקה? יש נשים שהולכות עם פאה, אשכנזיות ספרדיות, יש הרבה רבנים שמתירים אשכנזים וספרדים, יש גם שאוסרים וכל אחת עושה כהוראות רבותיה וכמנהג בית אביה, למה זה נושא פוליטי ועדתי כל הזמן? מנין הסגנון הירוד הזה? וכי חסרים נושאים הלכתיית שיש בהם מחלוקות וגישות שונות? הסגנון הזה אינו תואם לבית מדרשנו ואני מבקש להמנע ממנו.

הוספה: אח"כ נשאל למה שונאים אותנו... ברור ששונאים, כי שונאים מי שמנסה בכח ובשטיפת מח לומר לכולם שרק הוא הצודק וכולם טועים וחוטאים...
נכניס היטב לראש שגם אם אנחנו נוהגים כהוראת מרן זיע"א אל עלינו להיות נחיתיים ולחפש שכל הרבנים בעולם יסברו כמותו, עלינו להכיר שיש רבנים ספרדים, כן, גם רבנים ספרדים שסוברים אחרת.

גימטריא: צד+צד=פקח | מי שמכיר בשתי הצדדים הוא פיקח, מי שחושב שיש רק צד אחד הוא שוטה (חת"ס)
פקח+פקח=שלום | אם כולם ככה נעשה שלום בעולם...​
 
אתה טועה בהחלט. אם יביאו לגדול הדור את האשה עם הפאה הצעירה והפרוצה שלה (סליחה על הלשון הבוטה) הוא יתיר?
 
מהסרטון שציינתי לבד רואים שהקונטרס הנ"ל רצוף שקרים, וזאת למרות שלי אין נפק"מ בזה, אך נפק"מ לי באמת.
לצערי עלעול קל בקונטרס כבר גרם לי לרתיחה על שקרים ועיוותים, חלקם מרבנים שיצא לי לשמוע דעתם בנושא.
ועל זה בדיוק דברתי ! (אין טעם להציף את הנושא מחדש) על הקונטרסים האלו ! שמשקרים ומטעים העיקר לומר שלכו"ע אסור.
מהרב קרליץ זצ"ל שמעתי ממנו עצמו שהתיר (וכשאמרו לו שזה כמו כיפה עם שערות... חייך... ואמר שכלל לא דומה).
אני מזועזע ! וכי שקר עוון קל בעיני מוציא הקונטרס?!
אדגיש שלא רציתי למעלה להעלות את הנושא, בפרט שלנו אין נפקא מינה בזה.
רציתי רק להדגיש את הרעיון: יש צד אחר !!!
(מצחיק לראות איך כותבים כביכול מרבנים שאסרו ואילו נשותיהם ובנותיהם הלכו, הגרשז"א מצוטט כמי שלא התיר מעולם פאה נוכרית, אבל ביתו סיפרה שנתן לה כסף לפני החתונה ואמר לה ללכת לקנות פאה... קונטרס של בדיחות וליצנות, היה עדיף שלא היה עולה לפורום כלל)
 
גם אם כל הרבנים בעולם יתקבצו ויתירו את הפיאות המודרניות - הם יהיו אסורות. כל מי שיש לו שכל ישר ורגש יהודי מבין ומרגיש שזה תועבה ממש ולעשות צחוק מהיהדות, ולא יעזרו כל הסברות השקריות והפלפולים של הבל לשנות זאת. הרי אם זה מותר וטוב למה אף אחת מאמותינו עד לפני כמאתיים שנה [שהתחילה ההשכלה והמודרניזציה הארורה] - לא הלכה ברה"ר עם זה. הרי היו פיאות גם בזמן חז"ל. ואני לא מבין איך רבים מאלו שלא סומכים על ה'היתר מכירה' משום שזה לדעתם 'קומבינה' בעלמא [גם אני נוטה לדעה זו], כשחשש של ספיחין בזמנינו הוא איסור של תרי דרבנן, פתאום בפאה נכרית המשוקצת שנוגע בדאורייתא ובענייני צניעות החמורים הם מקילים - זה רק מראה שהם מקיימים מצוות לפי מקובלות חברתית בלבד ולא מתוך אמת ויר"ש. הקב"ה אומר שאישה יהודיה צריכה לכסות ראשה ומובן ומובא בפסוקים שהוא מחמת צניעות - ובסוף שמים פיאה שהיא פחות צנועה מהשיער עצמו, ובפרט בשערות הטבעיות שבאות מגויות משוקצות ויש בהם גם חשש ע"ז. אבל יותר חמור מזה זה קיצור השמלות, ומה שנכנס לתודעה בטעות כאילו מותר לגלות מתחת לברך, וכאילו השוק זה הירך, וכבר הוכיחו ת"ח שבדורינו שזו טעות גמורה [אע"פ שמהמשנה ברורה משמע כן] ואכמ"ל.
 
ואני לא מבין איך רבים מאלו שלא סומכים על ה'היתר מכירה' משום שזה לדעתם 'קומבינה' בעלמא, כשחשש של ספיחין בזמנינו הוא איסור של תרי דרבנן, פתאום בפאה נכרית המשוקצת שנוגע בדאורייתא ובענייני צניעות החמורים הם מקילים
בעניין זה דנו כבר כאן.
 
חזור
חלק עליון