• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

להחמיר בהיתר מכירה

Boris.b

Active member
מרן זיע"א ובנו הראשון לציון שליטא כתבו שיש להחמיר לא לאכול מהיתר מכירה היכן שאפשר (מצורף צילומים להלן).

ובכל זאת מרן זיע"א ובנו הראשון לציון שליטא לא גילו דעתם מהיכן יקנו אלו שרוצים להחמיר לא לסמוך על היתר מכירה .
אבל לעניות דעתי כדאי שלא נשכח שחלק מן התוצרת החקלאית נקנית מערביי יהודה, שומרון וחבל עזה. ולצורך זה חלק מועדות-השמיטה מסכנות את משגיחיהן ומכניסות אותם למצבים של ספק פיקוח נפש. בדרך כלל אין משגיחים אלה מסוגלים להגן על עצמם בנשק מכיוון שלא אומנו בזה, וכך הם מסכנים את חייהם יום יום, כדי שכך וכך אנשים יוכלו “להדר” ולאכול תוצרת נוכרית. ויותר חמור זה שאנחנו בידיים תומכים בארגוני הטרור שבודאי חלק נכבד מאוד מתשלום העיסקאות האלו הולך לשונאי ישראל ששם כל דאלים גבר כידוע שאין להם דין ואין דיין יש"ו,ופיקוח נפש דוחה את כל המצוות כולן(חוץ משלש עברות), כולל שמיטה, ובוודאי שמיטה בזמן הזה שלרוב הפוסקים היא מדרבנן. וודאי שיש איסור לתת יד למהלך כזה.


נב-
ובשו"ת במראה הבזק חלק ג שאלה קו העלה שנראה שתוצרת כזו אסורה באכילה. ראיה מדוד המלך שסירב לשתות את המים שגיבוריו הביאו לו מבור בית-לחם, וסיכנו את עצמם בזה [17]. ומן הגמרא [18] מוכח שסירב לשתותם מכיוון שנעשה במים אלה מעשה איסור [19].


מקורות:


17] שמואל ב’ כג, יז, “ויאמר חלילה לי ה’ מעשתי זאת הדם האנשים ההלכים בנפשותם ולא אבה לשתותם” .


[18] בבא קמא סא ע”א.


[19] אע”פ שהגמרא דורשת את המעשה דרך דרש, מוכח שם בגמרא שהסיבה שסירב לשתותם היא, שהגיעו אליו ע”י מעשה איסור.


לסיכום:
המחמירים לא לסמוך על היתר מכירה וכדיברי מרן זיע"א לעיל וכן מר בריה דרבינו (כמובא בצילומים לעיל)
לא יקנו מערבים שגרים בארץ!!!


חשוב להעיר שכיום ישנן בארץ אפשרויות נוספות לקניית תוצרת חקלאית מהודרת לכל הדעות, שאינה של נכרים,יבול חו''ל או אוצר-בית-דין ולגידולים הגדלים על מצעים מנותקים בחממות וכן מערבה דרומית. ומי שקונה מנכרים, ובפרט מערבים במקום שיש אוצר בית-דין ומצע מנותק, נוגע באיסורי תורה, מבטל מצוה מן התורה, מסייע לעוברי עבירה ואף מחלל שם שמים . ובמיוחד יש למחות כנגד התופעה של הימנעות מקניות של “אוצר בי”ד” כדי להיפטר מן הצורך בשמירת קדושת שביעית של הפירות והירקות, שהרי זו הדרך לקיום המצוה כהלכתה! ובמקום לחזק את “גיבורי כח עושי דברו”, שלדעתם אלה החקלאים שאינם סומכים על היתר-המכירה ומשווקים את התוצרת שלהם במסגרת אוצר בית-דין, הם מחלישים אותם וגורמים להם הפסדים.שם





20210903_000211.jpgScreenshot_20210903-034442.jpg
 
השמטה1:

וזו לשונו של *מרן הרב קוק:

"עטי תִרעד בידי למעשה הנבלה אשר נעשתה כעת לאחינו יושבי המושבות. כי אחרי אשר הוחזק הדבר עד כה, שלא ליתן הכשר להגויים, כדי שלא לדחוק את רגלי ישראל המדוכאים ומיוגעים בעניַם, ועיניהם תלויות למחיתם ע"פ פדיון העצים [הענבים], הנה עתה אחרי אשר נגמר העניין בדבר סכסוך שאלת השמיטה, שכל עיקרה באה לטובת אחינו בני המושבות, נמצאו חותרי המחתרת, אשר יעצו בסתר לקנות דווקא מהגויים , ולהרים קרן צרינו, השוחקים על משבתנו, איך שאנחנו בעצמנו רודפים את אחינו בני בריתנו. אי שמים.

אין לשער גודל החרפה וחילול השם ועוצם הרשעה שיש בזה. דמי לבבי כסיר ירתחו, וכאבי עד לשמים מגיע, מהמצב האיום הזה, מהנפילה של תורה ויראת שמים אמתית שיש בעניין זה. יראה נא כבוד גאונו לתקן את המעוות כפי היכולת" (אגרות הראיה, אגרת שטז, ועיין גם אגרת שה ואגרת שיח).

*כך גם נתן לו את התואר הרב הגאון המופלא רבי שלמה זלמן אויערבך בספרו מעדני ארץ (ירושלים תשד חידושים וביאורים על שביעית)
 
מרן זיע"א ובנו הראשון לציון שליטא כתבו שיש להחמיר לא לאכול מהיתר מכירה היכן שאפשר (מצורף צילומים להלן).

ובכל זאת מרן זיע"א ובנו הראשון לציון שליטא לא גילו דעתם מהיכן יקנו אלו שרוצים להחמיר לא לסמוך על היתר מכירה .
אבל לעניות דעתי כדאי שלא נשכח שחלק מן התוצרת החקלאית נקנית מערביי יהודה, שומרון וחבל עזה. ולצורך זה חלק מועדות-השמיטה מסכנות את משגיחיהן ומכניסות אותם למצבים של ספק פיקוח נפש. בדרך כלל אין משגיחים אלה מסוגלים להגן על עצמם בנשק מכיוון שלא אומנו בזה, וכך הם מסכנים את חייהם יום יום, כדי שכך וכך אנשים יוכלו “להדר” ולאכול תוצרת נוכרית. ויותר חמור זה שאנחנו בידיים תומכים בארגוני הטרור שבודאי חלק נכבד מאוד מתשלום העיסקאות האלו הולך לשונאי ישראל ששם כל דאלים גבר כידוע שאין להם דין ואין דיין יש"ו,ופיקוח נפש דוחה את כל המצוות כולן(חוץ משלש עברות), כולל שמיטה, ובוודאי שמיטה בזמן הזה שלרוב הפוסקים היא מדרבנן. וודאי שיש איסור לתת יד למהלך כזה.


נב-
ובשו"ת במראה הבזק חלק ג שאלה קו העלה שנראה שתוצרת כזו אסורה באכילה. ראיה מדוד המלך שסירב לשתות את המים שגיבוריו הביאו לו מבור בית-לחם, וסיכנו את עצמם בזה [17]. ומן הגמרא [18] מוכח שסירב לשתותם מכיוון שנעשה במים אלה מעשה איסור [19].


מקורות:


17] שמואל ב’ כג, יז, “ויאמר חלילה לי ה’ מעשתי זאת הדם האנשים ההלכים בנפשותם ולא אבה לשתותם” .


[18] בבא קמא סא ע”א.


[19] אע”פ שהגמרא דורשת את המעשה דרך דרש, מוכח שם בגמרא שהסיבה שסירב לשתותם היא, שהגיעו אליו ע”י מעשה איסור.


לסיכום:
המחמירים לא לסמוך על היתר מכירה וכדיברי מרן זיע"א לעיל וכן מר בריה דרבינו (כמובא בצילומים לעיל)
לא יקנו מערבים שגרים בארץ!!!


חשוב להעיר שכיום ישנן בארץ אפשרויות נוספות לקניית תוצרת חקלאית מהודרת לכל הדעות, שאינה של נכרים,יבול חו''ל או אוצר-בית-דין ולגידולים הגדלים על מצעים מנותקים בחממות וכן מערבה דרומית. ומי שקונה מנכרים, ובפרט מערבים במקום שיש אוצר בית-דין ומצע מנותק, נוגע באיסורי תורה, מבטל מצוה מן התורה, מסייע לעוברי עבירה ואף מחלל שם שמים . ובמיוחד יש למחות כנגד התופעה של הימנעות מקניות של “אוצר בי”ד” כדי להיפטר מן הצורך בשמירת קדושת שביעית של הפירות והירקות, שהרי זו הדרך לקיום המצוה כהלכתה! ובמקום לחזק את “גיבורי כח עושי דברו”, שלדעתם אלה החקלאים שאינם סומכים על היתר-המכירה ומשווקים את התוצרת שלהם במסגרת אוצר בית-דין, הם מחלישים אותם וגורמים להם הפסדים.שם





הצג קובץ מצורף 1252הצג קובץ מצורף 1253
השמטה2:
המשך מכתבו של מרן הראשלצ שליטא:

Screenshot_20210906-123637.jpg
 
חזור
חלק עליון