לרגל ההילולא: סיפורים ועובדות על מורנו האר"י הקדוש

שלום וברכה לחו"ר הפורום הנכבד.
יומא דהילולא של האר"י הקדוש שכידוע היה מחצה על מחצה נותן לנו הזדמנות נפלאה להשתתף יחד בשיתוף חומר איכותי ומדוייק על ארחות חייו הנהגותיו והליכותיו שבעז"ה יתן לנו חיזוק ויעזור לנו לצעוד בעקבות אביר זה ולהתפלש בעפרו.
אולי זכינו ויש פה צאצאים של מרנא האר"י וישתפו אותנו מעט... או סתם כך תלמידיו הנוהרים לאורו ועוסקי תורתו.
 
נערך לאחרונה על ידי מנחה:
הייתי שמח שמישהו ירחיב קצת על בתי הכנסת של האר"י העומדים על תילם, באיזה מהם התפלל? ומתי? וכמובן אם יש שם דברים מעניינים.
זכור לי שליד בית הכנסת הספרדי ישנה חצר אליה יצא האר"י בקבלת שבת "לחקל תפוחין קדישין".
 
שלום וברכה לחו"ר הפורום הנכבד.
............................
יומא דהילולא של האר"י הקדוש שכידוע היה מחצה על מחצה נותן לנו הזדמנות נפלאה להשתתף יחד בשיתוף חומר איכותי ומדוייק על ארחות חייו הנהגותיו והליכותיו שבעז"ה יתן לנו חיזוק ויעזור לנו לצעוד בעקבות אביר זה ולהתפלש בעפרו.
אולי זכינו ויש פה צאצאים של מרנא האר"י וישתפו אותנו מעט... או סתם כך תלמידיו הנוהרים לאורו ועוסקי תורתו.
 
אני יעתיק תכף כמה דברים מהאגרות של רבי שלומיל שהיה בזמנו של מהרח"ו וכתב על האר"י הקדוש ממה ששמע מתלמידיו, כנדפס בספר שבחי האר"י ממהר"א דיין מחכמי אר"ץ
רק מכיון שאני מעתיק מאוצר החכמה יתכן שלא הכל יועתק כהוגן ועמכם הסליחה וה' הטוב יסלח לי
 
אמנם רב ר"ח כתב בספרו שנראה לו כי רבו היה משיח בן יוסף ומרוב ענותנותו לא גילה לו אמנם מתוך דבריו הבין כך שפ"א הלך הרב להשתטח על ציון שמעיה ואבטליון בגוש חלב רחוק מצפת פרסה כדי לשאול אותם רז א' בתורה שכך היה דרכו תמיד אימתי שהיה מצטרך לדבר עם נביא או תנא היה הולך על קברו ומשתטח עליו בפשוט ידים ורגלים' ושם פיו על פיו וכו' כענין אלישע עם חבקוק ומכוין ביחוד השם ומעלה נפש רוח ונשמה לנשמה של אותו צדיק בסוד מ"ן הנפש אל השכינה והרוח אל הז"א והנשמה אל הבינה ונשמה לנשמה לאבא ומקשר נר"ו אלו עם נר"ו של הצדיק וגורם יחוד העלית וע"י היחוד גורם שנשמת אותו צדיק מתחדש עליה אור חדש נוסף הרבה ממה שהיה לו כבר ובזה היה תחית העצמות היבשות השוכנים בקבר ויורדים נר"ו של אותו הצדיק בתוך העצמות והוא חי ממש ומדבר עמו כאשר ידבר איש אל רעהו ומגלה לו כל רזי התורה שהוא שואל ממנו וכל אלו היחודים הם אצלי כתובים תלי"ת כי הרב מסר אותם לתלמידיו וכל העשרה תלמידיו פעלו בהם ועלתה בידם שזכו שדברו עמהם הצדיקים והשיבו על שאלתם אמנם לא האריך להם זה הכח אלא בזמן הרב ע"ה אבל אחר פטירתו לא עלתה כידם מלבד הרב מהרח"ו נר"ו הוא שפועל ומצליח בזה הענין עד היום הזה גם רוה"ק יש בו ומגיד הרבה עתידות
 
אמנם אינו רוצה לגלות שום דבר באמרו שרבו לא נפטר בקצרות שנים אלא מתוך שגילה כל כך הסודות הנעלמים ואמר ג"כ שלרבו נתן רשות מן השמים לגלות אבל לו לא נתן רשות עדין אמנם עתה מקרוב שלח לומר לחכמי צפת שרוצה לבא לצפת תוב"ב ולגלות כל חכמתו להראוים אליו שכבר נתנו לו רשות לגלות גם מאור עיניו אין אתו עם מהר"ח כי אם ג' שעות בלבד בכל יום בא יבא לו הראות ואח"כ חוור ומסתלק ממנו מחמת שהיום ה' שנים חלה חולי גדול והגיע לשערי מות ולבסוף ראה ענן גדול ובתוך הענן אור גדול וכהו עיניו מאותו פעם והלאה, וחזר לבריאותו ת"ל והיום הוא בן ס"ו שנה השם יאריך ימיו ושנותיו אמן
 
שער תיקוני עונות - פרק ו
בענין הכעס, מורי זלה"ה הי' מקפיד מאוד על ענין הכעס, יותר מכל שאר עבירות, ונתן טעם לדבריו, כי הלא שאר כל עבירות אינן מחליפין הנשמה כמו הכעס, והענין, כי כאשר יכעוס האדם, יסתלק ממנו הנשמה טהורה אשר בו, ונכנס בו נפש מצד חיצונים, ולטעם זה, כל הכועס נבואתו וחכמתו מסתלקת ממנו [פסחים ס"ו ע"ב], ואף אם יהי' חכם גדול וחסיד, כי מי לנו גדול ממשה רבן של כל הנביאים, כארז"ל [פסחים שם] על פסוק [במדבר ל"א] 'ויקצוף משה על פקודי החיל', ואעפ"י שנתכעס על דבר מצוה, וזה סוד [איוב י"ח] 'טרף נפשו באפו', כי האדם טורף נפשו ועושה אותה טרפה וממיתה בעת כעסו ואפו, והוא טורפה ומשליכה ממנו, ואעפ"י שעשה אדם תיקונים לנפשו ומצות רבות, הכל נאבדין ממנו לגמרי, כי נאבד ממנו אותו הנשמה ובאה אחרת במקומה, וצריך לחזור ולתקן כבתחלה, וכן בכל פעם ופעם שכועס, נמצא כי כל הכועס אין לו תקנה, כי הוא תמיד [משלי כ"ו י"א] 'ככלב שב על קיאו', ואם היתה מתעברת בו איזה נשמה קדושה לסייעו, גם היא מסתלקת, ועל זה ג"כ נאמר טורף נפשו באפו, ולא יוכל להשיג שום השגה מי שהוא בעל כעס, כי הוא בונה וסותר בכל עת מה שבנה, אך שאר עבירות אינו טורפה ועוקרת הנפש, רק פוגמין אותה, ונשארת פגומה, ובתיקון יחוד לאותה עבירה יוסר הפגם ההוא, אך הכעסן צריך תיקונים וכוונות [והכנות] רבות לחזור ולהביאה אחר שנטרפה, וכאלו אין לו תקנה כפי בחינת מציאות נפש הכעס, לכן צריך לזכור הרבה, אפי' הכועס על דבר מצוה, וכמעט שהוכחנו מורי ז"ל כמה פעמים, על שהייתי מכעס עם אחי שהייתי לומד עמו ולא הי' לומד כרצוני, אפי' בזה הי' הוכחני [מוכיחני] מורי זלה"ה מאוד כאמור.
 
רק לאחרונה גיליתי שמרנא ה"בית יוסף זכה להיות מחותן של האר"י הקדוש. (וכן להיפך.)
בענין הזה מצאתי כעת בספר הנ"ל שהבאתי ממנו במעלי פניא דשבתא מעשה מעניין שסיפרה הרבנית אשת מרן בעצמה
[וקצת פלא שמרן הלך לסעודת אירוסין לבדו בלא הרבנית שלו, לא כמו היום שהנשים נדחפות בכל חור ומבלבלות את הראש עם הדיבורים שלהם בלי סוף]
1723327415669.png
1723327476432.png
 
חזור
חלק עליון