amit26
Well-known member
שלום לכולם
ראשית חשוב לציין שאני יודע שמרן שליטא לעומתי זה יותר מזבוב לעומת נשר גדול,אין צורך להאריך והדברים ברורים.אני שואל רק כי תורה היא וללמוד אני צריך(אם הייתי רה"מ הייתי חותם על עסקה בהוראת מרן גם אם אני מתנגד אליה)
אתמול בשיעור השבועי מרן שליטא שוב אמר שצריך לשחרר את החטופים עכשיו וזה פיקוח נפש
אני מאוד מתקשה להבין את הדברים.. מרן שליטא אמר בעצמו שעסקת שליט הביאה עלינו 1200 נרצחים(ועוד 350 חיילים בערך בכניסה לעזה)
איך מי שס"ל שעסקת חטופים מופקרת הביאה אסון כזה,אומר שצריך שוב לעשות עסקה מופקרת?! הרי זו סתירה גמורה!!
והאם לעצור מלחמה עכשיו ולוותר על כל השטחים שנכבשו,מעבר פילדלפיה שכל עוד הוא בידי ישראל חמאס חנוק ולא יכול להתעצם שוב,כל החיילים שנפלו(פי 3 ויותר מהשבויים החיים) לשווא נפלו? נוותר על הכל,נקבל 30-40 חטופים חיים והשאר גופות במקרה הטוב,ועוד כמה שנים שוב נילחם בחמאס,שוב יהרגו חיילים,אולי שוב יעשו כזה טבח?
אני באמת מבקש שמישהו יסביר לי מה ההיגיון שעומד מאחורי הדברים "עסקת חטופים עכשיו" ואיך זה מסתדר עם הידיעה שעסקת החטופים הקודמת הביאה עלינו את האסון היהודי הגדול ביותר ב 70 שנה האחרונות.
ושוב חוזר ואומר אני עפר לרגלי מרן , אבל תורה היא וללמוד אני צריך!
נ.ב הערה נוספת שעלתה לי : עד כמה שידוע לי(הלוואי שאני טועה) חמאס מציע במתווה הנוכחי לשחרר רק את חלק מהחטופים , תמורת סיום המלחמה
זאת אומרת,שבמצב כזה אנחנו אפילו לא נכנסים ל"ברי ושמא ברי עדיף" שברי להחזיר את כולם ויחיו,ושמא אולי בעתיד פיקוח נפש(וזה בפני עצמו לא ברור,הרי המציאות מעידה כאלף עדים שהם חוזרים לטרור ועוד בצורה גרועה הרבה יותר כמו בעסקת שליט, והעולם אומר "זו לא בושה לטעות,הבעיה היא שחוזרים על אותה טעות שוב ושוב ולא לומדים!") אלא פה אנחנו בכלל הולכים לעסקה שאנחנו יודעים שעל חלק מהחטופים אנחנו מוותרים בידיים! כי אם נקבל כל תנאי חמאס,למה שחמאס ישחרר את החטופים שלא נכללים בעסקה?מה מונע ממנו?(לפי הידוע לי חמאס עומד על להשאיר חלק מהחטופים אצלו כדי לשמש מגן אנושי לרב המרצחים סינאוור ימ"ש) ואם כן, אנחנו מוותרים על כל הישגי המלחמה+נותנים לחמאס להשתקם ולעשות עוד 7 לאוקטובר+מפקירים חטופים חיים וכל זה רק כדי לשחרר כ 30 חטופים חיים במקרה הטוב?
עכשיו אם נאמר שפיקוח נפש דוחה הכל מהכל(ומה עם הפיקוח נפש של כל מי שציינתי שיסבול מהעסקה) אז לפי השיטה הזו,אם חמאס יתנה את החזרת (אפילו) כל החטופים בחיים, רק בתנאי שכל היהודים יורדים מא"י,או בתנאי שמביאים לחמאס 100 מטוסי קרב מחומשים - אז לפי השיטה הזו צריך להסכים! הרי פיקוח נפש מעל הכל?! ופיקוח נפש עכשווי לעומת עתידי?! ואולי הם ישתמשו במטוסים רק לטיסות אזרחיות לדובאי ותו לא...?(ברור שלא(וזה ברור באותה מידה שודאי שיחזרו לטרור כולם.))
ואם ודאי שבמקרה כזה לא נלך לעסקה,משמע פיקוח נפש לא מעל הכל.
ואם כן,איפה עובר הקו? האם יש מחלוקת במציאות האם עסקה כזו תוביל לאסון שהיה? הרי גם מרן בעצמו מודה ששחרור מחבלים זו התוצאה.
ואם המחלוקת היא בדין,שברגע שיש פיקוח נפש עכשווי של 40 במקרה הטוב, לעומת פיקוח נפש של פי כמה אלפי נפשות יותר,כל עוד שמדובר בפיקוח נפש עתידי שהוא רק 99.8% סיכוי שיקרה,מצד הדין חייבים להציל את ה40 נוכחיים? אז גם במקרה שציינתי,צריך לתת לחמאס כל שיבקש לרבות 100 מטוסי קרב מחומשים!
כאמור,אני מאוד אשמח להסברים,זה לא מובן לי בכלל בכלל בכלל...
ראשית חשוב לציין שאני יודע שמרן שליטא לעומתי זה יותר מזבוב לעומת נשר גדול,אין צורך להאריך והדברים ברורים.אני שואל רק כי תורה היא וללמוד אני צריך(אם הייתי רה"מ הייתי חותם על עסקה בהוראת מרן גם אם אני מתנגד אליה)
אתמול בשיעור השבועי מרן שליטא שוב אמר שצריך לשחרר את החטופים עכשיו וזה פיקוח נפש
אני מאוד מתקשה להבין את הדברים.. מרן שליטא אמר בעצמו שעסקת שליט הביאה עלינו 1200 נרצחים(ועוד 350 חיילים בערך בכניסה לעזה)
איך מי שס"ל שעסקת חטופים מופקרת הביאה אסון כזה,אומר שצריך שוב לעשות עסקה מופקרת?! הרי זו סתירה גמורה!!
והאם לעצור מלחמה עכשיו ולוותר על כל השטחים שנכבשו,מעבר פילדלפיה שכל עוד הוא בידי ישראל חמאס חנוק ולא יכול להתעצם שוב,כל החיילים שנפלו(פי 3 ויותר מהשבויים החיים) לשווא נפלו? נוותר על הכל,נקבל 30-40 חטופים חיים והשאר גופות במקרה הטוב,ועוד כמה שנים שוב נילחם בחמאס,שוב יהרגו חיילים,אולי שוב יעשו כזה טבח?
אני באמת מבקש שמישהו יסביר לי מה ההיגיון שעומד מאחורי הדברים "עסקת חטופים עכשיו" ואיך זה מסתדר עם הידיעה שעסקת החטופים הקודמת הביאה עלינו את האסון היהודי הגדול ביותר ב 70 שנה האחרונות.
ושוב חוזר ואומר אני עפר לרגלי מרן , אבל תורה היא וללמוד אני צריך!
נ.ב הערה נוספת שעלתה לי : עד כמה שידוע לי(הלוואי שאני טועה) חמאס מציע במתווה הנוכחי לשחרר רק את חלק מהחטופים , תמורת סיום המלחמה
זאת אומרת,שבמצב כזה אנחנו אפילו לא נכנסים ל"ברי ושמא ברי עדיף" שברי להחזיר את כולם ויחיו,ושמא אולי בעתיד פיקוח נפש(וזה בפני עצמו לא ברור,הרי המציאות מעידה כאלף עדים שהם חוזרים לטרור ועוד בצורה גרועה הרבה יותר כמו בעסקת שליט, והעולם אומר "זו לא בושה לטעות,הבעיה היא שחוזרים על אותה טעות שוב ושוב ולא לומדים!") אלא פה אנחנו בכלל הולכים לעסקה שאנחנו יודעים שעל חלק מהחטופים אנחנו מוותרים בידיים! כי אם נקבל כל תנאי חמאס,למה שחמאס ישחרר את החטופים שלא נכללים בעסקה?מה מונע ממנו?(לפי הידוע לי חמאס עומד על להשאיר חלק מהחטופים אצלו כדי לשמש מגן אנושי לרב המרצחים סינאוור ימ"ש) ואם כן, אנחנו מוותרים על כל הישגי המלחמה+נותנים לחמאס להשתקם ולעשות עוד 7 לאוקטובר+מפקירים חטופים חיים וכל זה רק כדי לשחרר כ 30 חטופים חיים במקרה הטוב?
עכשיו אם נאמר שפיקוח נפש דוחה הכל מהכל(ומה עם הפיקוח נפש של כל מי שציינתי שיסבול מהעסקה) אז לפי השיטה הזו,אם חמאס יתנה את החזרת (אפילו) כל החטופים בחיים, רק בתנאי שכל היהודים יורדים מא"י,או בתנאי שמביאים לחמאס 100 מטוסי קרב מחומשים - אז לפי השיטה הזו צריך להסכים! הרי פיקוח נפש מעל הכל?! ופיקוח נפש עכשווי לעומת עתידי?! ואולי הם ישתמשו במטוסים רק לטיסות אזרחיות לדובאי ותו לא...?(ברור שלא(וזה ברור באותה מידה שודאי שיחזרו לטרור כולם.))
ואם ודאי שבמקרה כזה לא נלך לעסקה,משמע פיקוח נפש לא מעל הכל.
ואם כן,איפה עובר הקו? האם יש מחלוקת במציאות האם עסקה כזו תוביל לאסון שהיה? הרי גם מרן בעצמו מודה ששחרור מחבלים זו התוצאה.
ואם המחלוקת היא בדין,שברגע שיש פיקוח נפש עכשווי של 40 במקרה הטוב, לעומת פיקוח נפש של פי כמה אלפי נפשות יותר,כל עוד שמדובר בפיקוח נפש עתידי שהוא רק 99.8% סיכוי שיקרה,מצד הדין חייבים להציל את ה40 נוכחיים? אז גם במקרה שציינתי,צריך לתת לחמאס כל שיבקש לרבות 100 מטוסי קרב מחומשים!
כאמור,אני מאוד אשמח להסברים,זה לא מובן לי בכלל בכלל בכלל...
נערך לאחרונה: