• חדש מאיגוד האברכים והקהילות: חוברת בחומרת איסור הגיוס לצבא ובשבח לימוד התורה בישיבות הקדושות, ממרן רשכבה"ג רבינו עובדיה יוסף זיע"א ומנהיג הדור מרן רבינו יצחק יוסף שליט"א. לקריאה והפצה לחצו כאן

"לשחרר את החטופים עכשיו - פיקוח נפש"?!

amit26

Well-known member
שלום לכולם
ראשית חשוב לציין שאני יודע שמרן שליטא לעומתי זה יותר מזבוב לעומת נשר גדול,אין צורך להאריך והדברים ברורים.אני שואל רק כי תורה היא וללמוד אני צריך(אם הייתי רה"מ הייתי חותם על עסקה בהוראת מרן גם אם אני מתנגד אליה)
אתמול בשיעור השבועי מרן שליטא שוב אמר שצריך לשחרר את החטופים עכשיו וזה פיקוח נפש
אני מאוד מתקשה להבין את הדברים.. מרן שליטא אמר בעצמו שעסקת שליט הביאה עלינו 1200 נרצחים(ועוד 350 חיילים בערך בכניסה לעזה)
איך מי שס"ל שעסקת חטופים מופקרת הביאה אסון כזה,אומר שצריך שוב לעשות עסקה מופקרת?! הרי זו סתירה גמורה!!
והאם לעצור מלחמה עכשיו ולוותר על כל השטחים שנכבשו,מעבר פילדלפיה שכל עוד הוא בידי ישראל חמאס חנוק ולא יכול להתעצם שוב,כל החיילים שנפלו(פי 3 ויותר מהשבויים החיים) לשווא נפלו? נוותר על הכל,נקבל 30-40 חטופים חיים והשאר גופות במקרה הטוב,ועוד כמה שנים שוב נילחם בחמאס,שוב יהרגו חיילים,אולי שוב יעשו כזה טבח?
אני באמת מבקש שמישהו יסביר לי מה ההיגיון שעומד מאחורי הדברים "עסקת חטופים עכשיו" ואיך זה מסתדר עם הידיעה שעסקת החטופים הקודמת הביאה עלינו את האסון היהודי הגדול ביותר ב 70 שנה האחרונות.
ושוב חוזר ואומר אני עפר לרגלי מרן , אבל תורה היא וללמוד אני צריך!

נ.ב הערה נוספת שעלתה לי : עד כמה שידוע לי(הלוואי שאני טועה) חמאס מציע במתווה הנוכחי לשחרר רק את חלק מהחטופים , תמורת סיום המלחמה
זאת אומרת,שבמצב כזה אנחנו אפילו לא נכנסים ל"ברי ושמא ברי עדיף" שברי להחזיר את כולם ויחיו,ושמא אולי בעתיד פיקוח נפש(וזה בפני עצמו לא ברור,הרי המציאות מעידה כאלף עדים שהם חוזרים לטרור ועוד בצורה גרועה הרבה יותר כמו בעסקת שליט, והעולם אומר "זו לא בושה לטעות,הבעיה היא שחוזרים על אותה טעות שוב ושוב ולא לומדים!") אלא פה אנחנו בכלל הולכים לעסקה שאנחנו יודעים שעל חלק מהחטופים אנחנו מוותרים בידיים! כי אם נקבל כל תנאי חמאס,למה שחמאס ישחרר את החטופים שלא נכללים בעסקה?מה מונע ממנו?(לפי הידוע לי חמאס עומד על להשאיר חלק מהחטופים אצלו כדי לשמש מגן אנושי לרב המרצחים סינאוור ימ"ש) ואם כן, אנחנו מוותרים על כל הישגי המלחמה+נותנים לחמאס להשתקם ולעשות עוד 7 לאוקטובר+מפקירים חטופים חיים וכל זה רק כדי לשחרר כ 30 חטופים חיים במקרה הטוב?

עכשיו אם נאמר שפיקוח נפש דוחה הכל מהכל(ומה עם הפיקוח נפש של כל מי שציינתי שיסבול מהעסקה) אז לפי השיטה הזו,אם חמאס יתנה את החזרת (אפילו) כל החטופים בחיים, רק בתנאי שכל היהודים יורדים מא"י,או בתנאי שמביאים לחמאס 100 מטוסי קרב מחומשים - אז לפי השיטה הזו צריך להסכים! הרי פיקוח נפש מעל הכל?! ופיקוח נפש עכשווי לעומת עתידי?! ואולי הם ישתמשו במטוסים רק לטיסות אזרחיות לדובאי ותו לא...?(ברור שלא(וזה ברור באותה מידה שודאי שיחזרו לטרור כולם.))

ואם ודאי שבמקרה כזה לא נלך לעסקה,משמע פיקוח נפש לא מעל הכל.
ואם כן,איפה עובר הקו? האם יש מחלוקת במציאות האם עסקה כזו תוביל לאסון שהיה? הרי גם מרן בעצמו מודה ששחרור מחבלים זו התוצאה.
ואם המחלוקת היא בדין,שברגע שיש פיקוח נפש עכשווי של 40 במקרה הטוב, לעומת פיקוח נפש של פי כמה אלפי נפשות יותר,כל עוד שמדובר בפיקוח נפש עתידי שהוא רק 99.8% סיכוי שיקרה,מצד הדין חייבים להציל את ה40 נוכחיים? אז גם במקרה שציינתי,צריך לתת לחמאס כל שיבקש לרבות 100 מטוסי קרב מחומשים!

כאמור,אני מאוד אשמח להסברים,זה לא מובן לי בכלל בכלל בכלל...
 
נערך לאחרונה:
שלום לכולם
ראשית חשוב לציין שאני יודע שמרן שליטא לעומתי זה יותר מזבוב לעומת נשר גדול,אין צורך להאריך והדברים ברורים.אני שואל רק כי תורה היא וללמוד אני צריך(אם הייתי רה"מ הייתי חותם על עסקה בהוראת מרן גם אם אני מתנגד אליה)
אתמול בשיעור השבועי מרן שליטא שוב אמר שצריך לשחרר את החטופים עכשיו וזה פיקוח נפש
אני מאוד מתקשה להבין את הדברים.. מרן שליטא אמר בעצמו שעסקת שליט הביאה עלינו 1200 נרצחים(ועוד 350 חיילים בערך בכניסה לעזה)
איך מי שס"ל שעסקת חטופים מופקרת הביאה אסון כזה,אומר שצריך שוב לעשות עסקה מופקרת?! הרי זו סתירה גמורה!!
והאם לעצור מלחמה עכשיו ולוותר על כל השטחים שנכבשו,מעבר פילדלפיה שכל עוד הוא בידי ישראל חמאס חנוק ולא יכול להתעצם שוב,כל החיילים שנפלו(פי 3 ויותר מהשבויים החיים) לשווא נפלו? נוותר על הכל,נקבל 30-40 חטופים חיים והשאר גופות במקרה הטוב,ועוד כמה שנים שוב נילחם בחמאס,שוב יהרגו חיילים,אולי שוב יעשו כזה טבח?
אני באמת מבקש שמישהו יסביר לי מה ההיגיון שעומד מאחורי הדברים "עסקת חטופים עכשיו" ואיך זה מסתדר עם הידיעה שעסקת החטופים הקודמת הביאה עלינו את האסון היהודי הגדול ביותר ב 70 שנה האחרונות.
ושוב חוזר ואומר אני עפר לרגלי מרן , אבל תורה היא וללמוד אני צריך!

נ.ב הערה נוספת שעלתה לי : עד כמה שידוע לי(הלוואי שאני טועה) חמאס מציע במתווה הנוכחי לשחרר רק את חלק מהחטופים , תמורת סיום המלחמה
זאת אומרת,שבמצב כזה אנחנו אפילו לא נכנסים ל"ברי ושמא ברי עדיף" שברי להחזיר את כולם ויחיו,ושמא אולי בעתיד פיקוח נפש(וזה בפני עצמו לא ברור,הרי המציאות מעידה כאלף עדים שהם חוזרים לטרור ועוד בצורה גרועה הרבה יותר כמו בעסקת שליט, והעולם אומר "זו לא בושה לטעות,הבעיה היא שחוזרים על אותה טעות שוב ושוב ולא לומדים!") אלא פה אנחנו בכלל הולכים לעסקה שאנחנו יודעים שעל חלק מהחטופים אנחנו מוותרים בידיים! כי אם נקבל כל תנאי חמאס,למה שחמאס ישחרר את החטופים שלא נכללים בעסקה?מה מונע ממנו?(לפי הידוע לי חמאס עומד על להשאיר חלק מהחטופים אצלו כדי לשמש מגן אנושי לרב המרצחים סינאוור ימ"ש) ואם כן, אנחנו מוותרים על כל הישגי המלחמה+נותנים לחמאס להשתקם ולעשות עוד 7 לאוקטובר+מפקירים חטופים חיים וכל זה רק כדי לשחרר כ 30 חטופים חיים במקרה הטוב?

עכשיו אם נאמר שפיקוח נפש דוחה הכל מהכל(ומה עם הפיקוח נפש של כל מי שציינתי שיסבול מהעסקה) אז לפי השיטה הזו,אם חמאס יתנה את החזרת (אפילו) כל החטופים בחיים, רק בתנאי שכל היהודים יורדים מא"י,או בתנאי שמביאים לחמאס 100 מטוסי קרב מחומשים - אז לפי השיטה הזו צריך להסכים! הרי פיקוח נפש מעל הכל?! ופיקוח נפש עכשווי לעומת עתידי?! ואולי הם ישתמשו במטוסים רק לטיסות אזרחיות לדובאי ותו לא...?(ברור שלא(וזה ברור באותה מידה שודאי שיחזרו לטרור כולם.))

ואם ודאי שבמקרה כזה לא נלך לעסקה,משמע פיקוח נפש לא מעל הכל.
ואם כן,איפה עובר הקו? האם יש מחלוקת במציאות האם עסקה כזו תוביל לאסון שהיה? הרי גם מרן בעצמו מודה ששחרור מחבלים זו התוצאה.
ואם המחלוקת היא בדין,שברגע שיש פיקוח נפש עכשווי של 40 במקרה הטוב, לעומת פיקוח נפש של פי כמה אלפי נפשות יותר,כל עוד שמדובר בפיקוח נפש עתידי שהוא רק 99.8% סיכוי שיקרה,מצד הדין חייבים להציל את ה40 נוכחיים? אז גם במקרה שציינתי,צריך לתת לחמאס כל שיבקש לרבות 100 מטוסי קרב מחומשים!

כאמור,אני מאוד אשמח להסברים,זה לא מובן לי בכלל בכלל בכלל...
גם דעתי העניה היתה מתיישבת יותר כלפי נושא זה אם רבנים כמו הראשל"צ שליט"א ובעל הלכה ברורה שליט"א שתומכים בעיסקה, יבארו מה התשובות לטענות הנ"ל וכיוצ"ב...
 
עד כמה שידוע לי(הלוואי שאני טועה) חמאס מציע במתווה הנוכחי לשחרר רק את חלק מהחטופים , תמורת סיום המלחמה
לא מדברים על סיום אלא הפסקה זמנית, אם ישוחררו כל החטופים אז ידברים על סיום. כרגע כפי שהבנתי מדברים על שחרור חלק מהחטופים.

וכבר מרן אמר שיש פיקו"נ עכשווי ויש עתידי, ואמר שאחרי שיעשו עסקה וישחררו את המחבלים, יעקבו אחריהם ומשהו הכי קטן שיעשו, יטילו עליהם פצצה...
 
נערך לאחרונה:
לא מדברים על סיום אלא הפסקה זמנית
מדברים על סיום, כולל ערבויות בינלאומיות לכך
וכבר מרן אמר שיש פיקו"נ עכשווי ויש עתידי, ואמר שאחרי שיעשו עסקה וישחררו את המחבלים, יעקבו אחריהם ומשהו הכי קטן שיעשו, יטילו עליהם פצצה...
ראינו כיצד עשו זאת למשוחררי עסקת שליט...
 
יש תשובה של מרן רבינו עובדיה זצ"ל לגבי עסקת שליט
אחד ההיתרים לעסקה היה בעת שלום והכרעה של ספק מול ודאי ולא משנה עם יהיה עוד כמה מאות רוצחים בעזה כאשר יש שם אלפי כאלו
יתכן שבעת מלחמה זה שונה וכידוע כזאת וכזאת תאכל החרב
היו מלחמות בזמן דוד המלך וכו' שמשמע שם שכאשר זה מלחמה כללית של הציבור אין התחשבות ביחיד וזה לא נקרא פיקוח נפש
ואפילו כתוב שכאשר לא היה פרנסה באו לאחד המלכים ואמר פשטו ידיכם בגדוד אפילו שזה תוך סיכון חיים לכאו'
וזה גם תלוי מאוד מה המעמד של המדינה והצבא, האם הם כמו הסנהדרין, יש להם כח להכריע בשאלות של חיים ומוות
אולי יש עוד לדון ברגישות את מי מצילים שם, האם הם שומרי תומ"צ וכד'

לכן נראה שיתכן מאוד שהרב אמר את הדברים באופן כללי, וכדי לתת חיבור ואמפתיה למשפחות אבל לא למעשה אלא עד שיבואו אליו כל הפרטים וכו'
 
לכן נראה שיתכן מאוד שהרב אמר את הדברים באופן כללי, וכדי לתת חיבור ואמפתיה למשפחות אבל לא למעשה אלא עד שיבואו אליו כל הפרטים וכו'
ברור שכך,
כיון שאין אף אחד שיודע מה הם פרטי העיסקה,
ואין אף אחד שאומר לשחרר בכל מחיר, אפילו תמורת הריגת מאות יהודים.
 
וכבר מרן אמר שיש פיקו"נ עכשווי ויש עתידי, ואמר שאחרי שיעשו עסקה וישחררו את המחבלים, יעקבו אחריהם ומשהו הכי קטן שיעשו, יטילו עליהם פצצה...
כבודו מאמין לדברים שהוא אומר?הרי זה מה שאמרו בהתנתקות,זה מה שאמרו בעסקת שליט, למה שהפעם זה יהיה שונה?כיצד אפשר לחזור על אותה טעות ולצפות לתוצאה שונה?!
 
יש תשובה של מרן רבינו עובדיה זצ"ל לגבי עסקת שליט
אחד ההיתרים לעסקה היה בעת שלום והכרעה של ספק מול ודאי ולא משנה עם יהיה עוד כמה מאות רוצחים בעזה כאשר יש שם אלפי כאלו
יתכן שבעת מלחמה זה שונה וכידוע כזאת וכזאת תאכל החרב
היו מלחמות בזמן דוד המלך וכו' שמשמע שם שכאשר זה מלחמה כללית של הציבור אין התחשבות ביחיד וזה לא נקרא פיקוח נפש
ואפילו כתוב שכאשר לא היה פרנסה באו לאחד המלכים ואמר פשטו ידיכם בגדוד אפילו שזה תוך סיכון חיים לכאו'
וזה גם תלוי מאוד מה המעמד של המדינה והצבא, האם הם כמו הסנהדרין, יש להם כח להכריע בשאלות של חיים ומוות
אולי יש עוד לדון ברגישות את מי מצילים שם, האם הם שומרי תומ"צ וכד'
א. לא משנה אם יהיה עוד כמה מאות? לא ראינו בשביעי באוקטובר שמוח אחד מתוך הכמה מאות (סינאוור) גרם לנו ל 1500 נרצחים?
ב. הרי מרן בעצמו זצוקל הודיע מפורשות,שהוא חוזר בו מהסכמי אוסלו ומהפסק של מסירת השטחים,משום שברור לו למעלה מכל ספק "אני שלום אדבר והמה למלחמה" הוא הודיע נחרצות שהערבים פניהם למלחמה ודאי! אין פה שום ספק שכך יהיה.וכך עולה מנתונים שנאספו על מחבלים משוחררים שרובם המכריע חוזר לטרור
ג. כבודו רק מחזק את השאלה שלי,אם אצל שליט שזה היה זמן "שלום"(לא מסכים שזה שלום,זה פשוט התעצמות לקראת מלחמה אבל ניחא) אז ק"ו בן בנו של ק"ו במצב שלנו שאנחנו במלחמה לכל דבר שאסור לבצע עסקה?

לכן נראה שיתכן מאוד שהרב אמר את הדברים באופן כללי, וכדי לתת חיבור ואמפתיה למשפחות אבל לא למעשה אלא עד שיבואו אליו כל הפרטים וכו'
ד. כבודו מנסה לעשות מעין אוקימתא לדברי מרן שליטא אך אחר המחילה הדברים פשוטים,מרן אמר בעצמו בתקשורת כמה פעמים "עסקה עכשיו". לכולם ברור שזה לא נאמר לפלפול בעלמא,זו הכרזה מפורשת שלו.
 
ברור שכך,
כיון שאין אף אחד שיודע מה הם פרטי העיסקה,
ואין אף אחד שאומר לשחרר בכל מחיר, אפילו תמורת הריגת מאות יהודים.
מרן אמר, "צריך לעשות הכל להחזיר את החטופים עכשיו"
ואם לא ידוע מה כוללת העסקה, כיצד אפשר לפסוק כך? אולי העסקה גרועה ומופקרת?
 
אכן הרב בוטבול אמר הצג קובץ מצורף 24686שיש ספק אם מרן זיע"א היה מתיר היום, ולענ"ד קלה כמות שיא דבריו מסתברים מאוד, וכפי שכתבתי באשכול אחר.

מדוע לרב שליטא אין תשובה ברורה? יש יותר ברור מכך שסינאוור ימ"ח שוחרר בעיסקה הקודמת והינדס את כל הטבח הנורא שחווינו?
אני באמת שואל, מה יכול להיות ברור יותר?
 
ואין אף אחד שאומר לשחרר בכל מחיר, אפילו תמורת הריגת מאות יהודים.

"תעשו הכל,בקריאה לראשי המדינה"אי אפשר להבין אחרת מחילה..
לכן נראה שיתכן מאוד שהרב אמר את הדברים באופן כללי, וכדי לתת חיבור ואמפתיה למשפחות אבל לא למעשה אלא עד שיבואו אליו כל הפרטים וכו'

ללא שם.png
 
הרב אומר מפורש שאינו נכנס לפרטים!!!
אלא מדבר בכליות לזרז את העסקה.

אין שום צד בעולם לשחרר מחבלים וכל מה שהם דורשים בעד כמה חטופים.
איפה הרב אמר שאינו נכנס לפרטים?
כמו כן, מה האדם הפשוט(ק"ו שהתקשורת השמאלינת מפיצה את המסר) חושב שהוא קורא שהרב הראשי אומר לעשות "הכל" להחזיר חטופים? האם אין בפשט הבנה שהכוונה הכל כמו שהשמאלנים אומרים הכל(להבדיל) - עסקה בכל מחיר?
בסרטון ששלחתי מרן אומר "קורא לראשי הממשלה וכו תעשו הכל להחזיר את החטופים,מה שאפשר" - וכי ההבנה הפשוטה שהם לא עושים מה שאפשר,ומרן בא לזרזם להשתדל להחזיר את החטופים?ברור שמה שאפשר הכוונה כל עסקה שמציעים לכם תקחו,זה פשוט..
האם מרן שליטא לא מודע לכך שחמאס לא מוכן לשחרר חטופים בלי מאות ואלפי מחבלים שישוחררו,בנוסף לשליטה על מעברים אסטרטגיים ועוד דברים שיאפשרו לחמאס לחזור לטרור?
 
הרב היום אמר שישחררו אפילו מאות ואלפי חטופים עם דם על הידיים, ע"מ להציל את החטופים.
בבקשה..
אני לא זוכה להבין את הסברא פה בכלל בכלל... למישהו יש תשובה אפשרית? זה ממש תימא עצומה
 
איפה הרב אמר שאינו נכנס לפרטים?
בשניה 12 ואלאה.

כמו כן, מה האדם הפשוט (ק"ו שהתקשורת השמאלינת מפיצה את המסר) חושב שהוא קורא שהרב הראשי אומר לעשות "הכל" להחזיר חטופים? האם אין בפשט הבנה שהכוונה הכל כמו שהשמאלנים אומרים הכל(להבדיל) - עסקה בכל מחיר?
בסרטון ששלחתי מרן אומר "קורא לראשי הממשלה וכו תעשו הכל להחזיר את החטופים,מה שאפשר" - וכי ההבנה הפשוטה שהם לא עושים מה שאפשר,ומרן בא לזרזם להשתדל להחזיר את החטופים?ברור שמה שאפשר הכוונה כל עסקה שמציעים לכם תקחו,זה פשוט..
האם מרן שליטא לא מודע לכך שחמאס לא מוכן לשחרר חטופים בלי מאות ואלפי מחבלים שישוחררו,בנוסף לשליטה על מעברים אסטרטגיים ועוד דברים שיאפשרו לחמאס לחזור לטרור?
אף אחד לא תמים, כל אחד שומע את מה שהוא רוצה. הרב רוצה שתהיה עסקה כמה שיותר מהר בכדי להציל חטופים.
אבל הרב לא אמר בהסרטה שהעלו כאן כי יש לשחרר אלפי מחבלים על כמה חטופים במיוחד שרובם לא בין החיים
 
זה לא רק מספר חטופים, אלא זה הרבה פרטים של לאיפה הם ישתחררו, למשל יש כאלו שהשתחררו לירושלים, וחזרו ועסקו בטרור
ונכון, מספיק אחד שיהיה כמו סינואר עם מוח וכו'
יש נידון לגבי הישארות חיילים בכל מיני איזורים בעזה
ולכן כל עוד מרן לא אמר מפורש מה לעשות ולא כתה תשובה או דיבר ברור במוצאי שבת קודש
קשה לדעת מה דעתו, בפרט שזה מציאות משתנית כל הזמן
ורק כאשר תבוא הצעה סופית ויבקשו התייחסות של גדולי ישראל אולי נדע, כי גם אז יתכן שכיון שזה עובדה מוגמרת אז לא יעזור תשובה ופסק כזה או אחר ולכן הפסק יהיה לתמוך כי בכל מקרה זה יעבור
בקיצור, צריך להמשיך להתפלל, ישועת ה' בהרף עין בע"ה בקרוב בביאת גואל צדק אמן
 
חזור
חלק עליון