• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

מוצרי חלב עם הכשרים מפורסמים, אך בלי השגחה כראוי!!!

איש תם

Well-known member
קיבלתי את הדוחו"ת המצורפים, ונחרדתי מאוד.
מדובר גם על גבינות "גאודה" הנמכרות ב"אושר עד" במחיר מוזל, והייתי קונה אותם פעמים רבות.
האם ידוע למישהו מה עלה בגורל המפעלים הללו?
ניסיתי לבדוק עם הרב ניר הרמן כותב א' הדוחו"ת אך אמר שאינו יודע כי עזב את הרבנות.
האם זה מעיד על כל התנהלות הבדצי"ם נותני הכשרות?!
 

קבצים מצורפים

  • סיכום ביקורת הרה''ר למפעל גבינות בכשרות בדצים בעלזא ובית יוסף.pdf.pdf
    2.4 MB · צפיות: 40
  • בעיות כשרות בדץ בית יוסף.pdf
    212.9 KB · צפיות: 37
זה היה לפני שנתיים
על פניו נראה שכיון שהם ממשיכים לתת הכשר כנראה שהשתנה
בכל זאת כדאי שתשאל ברבנות הראשית אם התשנה משהו
מנין שהשתנה? זה בדיוק מה שאני שואל.
ניסיתי לבדוק ולא הצלחתי.
אם מישהו יוכל לעזור לבדוק זאת אודה מאוד.
 
ועכשיו גם אני מבין למה הגבינה צהובה שלהם [בית יוסף] יותר זול פי שניים מהגבינות צהובות של העדה החרדית!
אה?
בית יוסף, כנראה כמו כל שאר הבד״צים שהם לא עדה״ח, מסתמכים על לא מעט קולות (מצלמות, חלב בשבת ע״י גוי), ואילו עדה״ח מחמירים בליין משלהם בכל עניין, החל מחלב עד לגבינה לבנה וגבינה צהובה, ולכן הם יקרים יותר לרוב.
 
זה מה שאמרתי, שהעדה חרדית יותר יקרה כי יש ממש פיקוח שזה יהיה חלב ישראל מאה אחוז לכל השיטות, משא"כ ההכשר השני, אין כ"כ פיקוח עד שהרבנות עצמה תפסה אותם על יצור בשבת, וגם כשהמשגיחים כבר חזרו בארץ!!!
 
מי אמר שזה לא קולא שאפשר להסתמך לכתחילה?
יש כמה פוסקים שסוברים שאחרי שחז"ל אסרו בחלב שחלבו עכו"ם ואין ישראל רואהו ממש בעיניו [עיין יוד"ע סימן קט"ו], לא יעזור מצלמות אחר שכבר נהפך החלב להיות אסור, כי ההיתר הוא שישראל יראהו בעיניו כי בזמן חז"ל לא היו עדיין מצלמות. וא"כ כשגוי חולב [אחרי רפורמת החלב כל מחלבה בארץ מקבלת תאילאנדי שיעבוד שם על חשבון המדינה, ולכן בכל הרפתות כמעט ישנם בדרך קבע גויים שעובדים, ולדעת מרן השו"ע גם אם ישראל רואהו, צריך שידע שחלב טמאה אסור לישראל, והגויים האלו לא יודעים מאומה מזה כמעט], וההסבר שלהם הוא כמו שלא גוזרים גזירות מדעתינו להחמיר אחרי חתימת התלמוד, א"כ גם אי אפשר להתיר במה שחז"ל לא התירו.
אלא שיש חולקים עליהם כמו הפרי חדש בחידושו העצום שכל מקום שאין בהמות טמאות אין לחוש, ואע"פ שהרבה חלקו עליו [ראה מה שכתב גיסו של הפרי חדש אודותיו בספרו שתי הלחם סימן ב"ם, ועוד]. מ"מ האגרות משה והרב שטרנבוך, ועוד אחרונים סמכו עליו בשעת הדחק. אבל מדעת מרן השו"ע משמע לא כך. ולכן לכתחילה הבד"צ לא סומכים על מצלמות, אלא שגם אצלם יש כמה בעיות בדין "יוצא ונכנס", ואכמ"ל. וראה בארוכה בחוברת המצורפת שיש שם חומר רב על כל העניין הזה. רק שיש שם כמה דברים שאכן צריך לבדוק שזה המציאות.
ויש עוד הרבה נפק"מ להלכה במצלמות, למשל: להתיר ספק דרוסה שרואים בבירור במצלמה מי נדרסה. [עיין חולין דף נג], וכן לגבי קידושין ע"י מצלמה ועוד. ואכמ"ל.

נ.ב. אשמח לשמוע ממי שקרא קונטרס זה מתחילה ועוד סוף, מה דעתו עליו. כי איני יודע מי כתבו ואם כל הדברים הטכניים הכתובים שם נכונים במציאות.
 

קבצים מצורפים

  • קונטרס כשרות החלב החדש.pdf
    1.6 MB · צפיות: 13
ראה כאן לפני שממהרים להוציא לעז
ראשית זה תשובה רק על מפעל אחד, וכמו שכתבו שם שעל המפעל השני אין תגובה רשמית, רק תשובות רפות בע"פ.
שנית גם תשובתם על המפעל האחד היא תשובה חלושה, והיא לא באמת עונה על השאלות.
 
אולי הגיע הזמן לספרדים להבין שההכשר בית יוסף הוא ''לא ירד מן השמים'', ואפי' שכתוב על החותמת שלהם שם של הגר''ע יוסף זה לא אומר כלום, ואפילו לשרופים על מרן הגיע זמן שיפתחו העיניים ....
 

קבצים מצורפים

  • הגר''מ גרוס-יוצא ונכנס בחלב.pdf
    458 KB · צפיות: 10
  • הרב ויטמן-יוצא ונכנס בחלב.pdf
    835.1 KB · צפיות: 8
  • התר החלב בית אהרן וישראל.pdf
    13.6 MB · צפיות: 8
  • התר החלב בית אהרן וישראל.pdf
    13.6 MB · צפיות: 7
לגבי הקובץ בעיות כשרות בדץ בית יוסף זה שטויות ישנות, מעתיק אחד התגובות בעבר בפורום אוצה"ח
מביך. זה הרמה של הרבנות? תינוק בן יומו יודע שעד 23:59 התאריך הלועזי עדיין לא מתחלף, ולכן זה נכתב על התאריך של שבת. לא שב"י זה טוב אבל הרבנות יותר גרוע
 
חזור
חלק עליון