לפי זה גם הכשרויות של האשכנזים מקילים במצע מנותק? איפה השמיטה המהודרת של חכמי בני ברק?בעיקרון זו תופעה שאני רואה עוד מתחילת השנה שלמעט מחברת עלים גלאט (עדה״ח) כל שאר הירקות הם בפיקוח הרב אפרתי שסומך על מצע מנותק לעניין שביעית.
ובמקומות היחידים שתמצא בד״צ זה רק בירקות חו״ל בד״כ.
לא זכיתי להבין דברי כת"ר, השוק מלא בירקות יבול נכרי בהשגחות מהודרות כהעדה החרדית וכהרב אפרתי. (ועל זה מעורר בעל המודעה, שאעפ"כ אין השגחה על השתילים).לא התכוונתי שמה שדובר במודעה זה על מצע מנותק, המודעה מסבירה למה לא תמצא כשרויות מהודרות על ירקות שבארץ. נקודה.
על דרך אגב אמרתי שאם תמצא משהו מהודר זה מצע מנותק שאשכנזים מחמירים עליו.
ק"ק להולמו ש "העדה החרדית" ושאר נותני הכשרות האשכנזים לא יבדקו את מקור השתילים!!!לא זכיתי להבין דברי כת"ר, השוק מלא בירקות יבול נכרי בהשגחות מהודרות כהעדה החרדית וכהרב אפרתי. (ועל זה מעורר בעל המודעה, שאעפ"כ אין השגחה על השתילים
תלונתך לבעל המודעה ולא לי, ואיני יודע אם תוכן המודעה מהימן.ק"ק להולמו ש "העדה החרדית" ושאר נותני הכשרות האשכנזים לא יבדקו את מקור השתילים!!!
זה לא שלא זכית להבין את דבריי, אלא דברי המודעה צריכים בירור בדיוק כפי שכבודו מציין, שאיך כותבים שאין כשרויות מהודרות וכו׳, אני רק מנסה ״להסביר״ את המודעה הנ״ל. ולענ״ד הבירור בנושא הזה הוא להבין באמת על מה המודעה מדברת שהרי אפשר למצוא כשרויות מהודרות. ובאמת תימה גדולה היא.לא זכיתי להבין דברי כת"ר, השוק מלא בירקות יבול נכרי בהשגחות מהודרות כהעדה החרדית וכהרב אפרתי. (ועל זה מעורר בעל המודעה, שאעפ"כ אין השגחה על השתילים).
וכי לא ראית שהדגשתי 'לדעת רבינו עובדיה'?!איך אפשר להגדיר דבר הנתון במחלוקת הפוסקים כמהודר? וצ"ע
וגם הגר"ש ללוש כבר קרוב לחצי שנה שכמעט כל שיעור יש לו שאלה ע"ז, ומראה שאין שום פקפוק והכל בדותא. ולדעת מרן הוא מהדרין מן המהדרין, וכבר העלו כאן מכתב ממרן שהוא יותר מהודר ועדיף מאוצר בי"דוכי לא ראית שהדגשתי 'לדעת רבינו עובדיה'?!
אם רבינו אמר שזה מהודר אנחנו אוחזים שכן הוא ממש בלי שום צד אחר
ועתה אני נזכר שבספר רבינו כתב בענין זה ממש שאכן זה ההידור לקנות דוקא היתר מכירה כי כך דעת רבינו
מחילה, לא דקדקתי היטב.וכי לא ראית שהדגשתי 'לדעת רבינו עובדיה'?!
אם אפשר להעלות צילום מהספר אודה לכב'.אם רבינו אמר שזה מהודר אנחנו אוחזים שכן הוא ממש בלי שום צד אחר
ועתה אני נזכר שבספר רבינו כתב בענין זה ממש שאכן זה ההידור לקנות דוקא היתר מכירה כי כך דעת רבינו
יעויין בקובץ התורני מוריה תשרי תשפ"ב מש"כ אחד הכותבים הי"ו ואיני זוכר שמו, טענות כבדות משקל מאד נגד היתר זה, ולא ראיתי שהשיבו על טענותיו.וגם הגר"ש ללוש כבר קרוב לחצי שנה שכמעט כל שיעור יש לו שאלה ע"ז, ומראה שאין שום פקפוק והכל בדותא. ולדעת מרן הוא מהדרין מן המהדרין, וכבר העלו כאן מכתב ממרן שהוא יותר מהודר ועדיף מאוצר בי"ד
ראה בילקו"י החדש. והוא סברא פשוטה למבין.ואם הוא כה מהודר מדוע בד"ץ בית יוסף לא מכניס מירקות אלו?
אם היית מחפש להבין את משנתו של מרן, היית מוצא מזמן תשובות, כבר אמרתי שהגאון הרב ללוש לא השאיר שום זוית ופינה בזה, אתה מוזמן לשאול אותועויין בקובץ התורני מוריה תשרי תשפ"ב מש"כ אחד הכותבים הי"ו ואיני זוכר שמו, טענות כבדות משקל מאד נגד היתר זה, ולא ראיתי שהשיבו על טענותיו.
זה נאמר על מחברי הזמן.ותמהני איך אפשר לכתוב "בדותא" על סברת רבים רבים מגדולי ישראל.
מה אעשה ואני הפשוט באמת, איני מבין לעת עתה הסברא הפשוטה, ובל"נ ובס"ד אעיין.ראה בילקו"י החדש. והוא סברא פשוטה למבין.
יש בכתובים? א"כ איה מקומו?אם היית מחפש להבין את משנתו של מרן, היית מוצא מזמן תשובות, כבר אמרתי שהגאון הרב ללוש לא השאיר שום זוית ופינה בזה, אתה מוזמן לשאול אותו
אני הק' יודע מקומי ואפיסותי מול כל החכמים, ומשתדל לעמול ולהבין דבריהם היטב, אמנם אינני "חסיד" של אף חכם, אלא "תלמיד" של כל החכמים ע"ה ולהבחל"ח שליט"א, והוא יסוד חשוב מאוד, הלא"ה נכנסים לדחוקים ואוקימתות בלי סוף אשר רחוקים מן האמת .זה נאמר על מחברי הזמן.
על הטענות הגדולים השיב ביבי"א ולא הניח מקום להתגדר בו, כמובן למדקדק בדבריו כדבעי, מתוך מגמה להבין את דבריו, ובהכרה שיודע את דברי מי לומד. והוא יסוד חשוב
בעלונים אור השבת של החצי שנה האחרונהיש בכתובים? א"כ איה מקומו?
זו כוונתי שיש לעמוד לפני החכם וביחוד לפני רבם של ישראל דכל רז לא אניס ליה, באימה ולהכיר במיעוט ערכנו, ולעמול בדבריו, ולא לחשבו כעוד ת"ח בזמננו, וכבר אמר לי חכם גדול שהרבה מהחלו' על מרן הם מתחילים איך "אוחזים" ממרןאמנם אינני "חסיד" של אף חכם, אלא "תלמיד"
חלילה וחס, יודע אני ומכיר בעצמי שאינני אפילו יתוש ביצות לידו, זיע"א, ותהלות לאל יתברך אני זוכה רבות בשנים לעמול ולעסוק בדברי תורתו, וכד הוינא טליא כבר מילדותי ממש כבר שית כבר שבע, זכיתי לילך לשיעוריו לרוב, (עוד קודם שהיה השידור בלווין).בעלונים אור השבת של החצי שנה האחרונה
זו כוונתי שיש לעמוד לפני החכם וביחוד לפני רבם של ישראל דכל רז לא אניס ליה, באימה ולהכיר במיעוט ערכנו, ולעמול בדבריו, ולא לחשבו כעוד ת"ח בזמננו, וכבר אמר לי חכם גדול שהרבה מהחלו' על מרן הם מתחילים איך "אוחזים" ממרן
דווקא במק״א נאמר כי מרן הורה כן לב״י כיוון שהבד״צ אמור להחשב מהדרין למהדרין ולכן לא יתנו כשרות להיתר מכירה.ראה בילקו"י החדש. והוא סברא פשוטה למבין.