• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

מכתב הרבנים הראשיים נגד חוק הגיור שעבר סופית בכנסת המינים

שילה אפרהימי

Well-known member
ניסיון אחרון לפני הנזק הגדול: הרבנים הראשיים לישראל, הראש"ל הגר"י יוסף והרב הראשי הגר"ד לאו שיגרו היום (ראשון) מכתב מיוחד לחברי הוועדה לענייני חקיקה שדנו באישור 'חוק הגיור' ופירט בפניהם את הסכנה שבחוק המוצע וביקש מהם לא לאשר את החוק כעת, אלה לעצור את הליכי החוק ולהקים גוף משותף שיבחן את החלופות שיהיו מקובלות גם על הרבנות הראשית וגם על הממשלה. למורת רוחם של הרבנים הראשיים לא שעו חברי הוועדה למכתבו החשוב ואישרו את החוק.

במכתב הבהירו הרבנים הרב כי גוי שיעבור הליך גיור לא יוכר כיהודי על ידי רבני ישראל, "החוק הזה הינו בגדר של "הונאת הגר", כיון שמי שיעבור את ההליך הזה לא ייחשב כגר צדק ע"י רוב מנין ורוב בנין של רבני ודייני ישראל".

עוד כתבו הרבנים הראשיים והזהירו במכתבם המיוחד, "קבלת החלטה בנושא רגיש וחשוב זה מתוך התעלמות מעמדתם של הרבנים הראשיים ושל דייני ישראל וכן של כל גדולי התורה, היא קרע בעם ויביא בהכרח להקמת קהילות נפרדות בישראל. אליהם הצטרפו גם רוב רובם של רבני התפוצות שהביעו דעתם כנגד המתווה המוצע".

המכתב המלא:

לכבוד
ועדת שרים לענייני חקיקה
ממשלת ישראל

שלום רב,
הנדון: הקמת מותבי גיור מקומיים

שמענו שממשלת ישראל עומדת לדון בהצעת החוק שעניינה "הצעת החלטה להקמת מותבי גיור מקומיים".

איננו מקילים ראש בעובדה שמטרת החוק להקל על הליכי הגיור, אולם כפי שכבר נאמר "כוונתכם רצויה אבל מעשיכם אינם רצויים". החוק שעליו ידונו היום נעשה שלא בתאום עם גורמים ברבנות הראשית לישראל ובניגוד לעמדתה.

החוק הזה הינו בגדר של "הונאת הגר", כיון שמי שיעבור את ההליך הזה לא ייחשב כגר צדק ע"י רוב מנין ורוב בנין של רבני ודייני ישראל.

באסיפה הגדולה שנכחו בה כאלף רבנים ודיינים, הודיעו רבני ודייני ישראל קבל עם ועדה שהם לא יכירו בגיורים שייעשו שלא באישור הרבנים הראשיים לישראל.

הממשלה דנה בחוק שיש לו השפעה על אזרחים רבים ועל החברה הישראלית בכללותה. קבלת החלטה בנושא רגיש וחשוב זה מתוך התעלמות מעמדתם של הרבנים הראשיים ושל דייני ישראל וכן של כל גדולי התורה, היא קרע בעם ויביא בהכרח להקמת קהילות נפרדות בישראל. אליהם הצטרפו גם רוב רובם של רבני התפוצות שהביעו דעתם כנגד המתווה המוצע.

ההחלטה העקרונית ליתן סמכות לגיור לכל רב עיר החפץ בכך, ללא תקנון מסודר על פי הוראות הרבנות הראשית, וכן ליתן לרבני העיר תוקף של ראש עדה לצורך אישור רישום שינוי הדת, זו פירצה גדולה ומהווה סכנה לאחדותו של עם ישראל.

מוטלת עלינו החובה להתריע כנגד צעד זה כיון שאנו מודעים לכך שעל כתפנו מוטלת שליחותם של גדולי הדורות מייסדי הרבנות הראשית לישראל וכל הרבנים הראשיים לדורותיהם, וחובתנו לשמור על גחלת התורה שלא תכבה ולקיים את מעוז חוקת התורה בארץ ישראל.

הניסיונות שלנו למנוע את ההליך המסוכן הזה עלו עד כה בתוהו, יוזמי החוק התעלמו באופן מוחלט מעמדת הרבנות הראשית למרות שהיא הוצגה בפניהם והם שינו רק כמה שינויים קוסמטיים, לא מהותיים.

אנו קוראים לכם לעצור את ההליך ולהקים גוף משותף שיציע הצעת חוק שיענה על המצוקות מתוך שמירה על אחדות העם ולא לגרום להפרדה ולקרע בעם שאחריתו מי ישורנו.

בכבוד רב,

יצחק יוסף
הראשון לציון הרב הראשי לישראל
נשיא מועצת הרבנות הראשית

דוד לאו
הרב הראשי לישראל
נשיא בית הדין הרבני הגדול


WhatsApp-Image-2022-02-20-at-16.46.20.jpeg


(קרדיט: קול חי)
 

נושאים דומים בפורום

חזור
חלק עליון