מתוך יביע אומר ח''י חו''מ סימן סימן ו במילואים
הצג קובץ מצורף 23032
לא ייתכן שהכל הכוונה כפשוטו. אז אולי ניתן להם את ירושלים ותל אביב בתמורה לחטופים? אולי נרד כולנו מהארץ?אולי נחתום איתם על הסכם שלא משנה כמה עוד שואות כמו בשביעי לאוקטובר הם יעשו,לא נתקוף את חמאס ונדאג לחמש אותם בכסף ובמעברים פתוחים להכניס כמה נשק שהם רק רוצים לרצועה? זה ממש ממש לא מתקבל על הדעת והסברה הפשוטה . לענ"ד קשה לפרש שהכל משמעו הכל. איפה ראינו מקור לכך? פודים את השבויים אולי לפי התוספות יותר מדמיהן בפיקוח נפש,אבל שם מדובר רק כמה ממון שווים חיי יהודי. לא מדובר כמה חיי יהודים אחרים שווים חיי יהודי!
ומה בכלל הסברה? שפיקוח נפש גובר על הכל? אם כן למה בכלל יש צבא וחיילים? הרי ברור שכשכנסים לעזה הרבה חיילים יפלו ל"ע , אז אם אנחנו הולכים עם העיקרון שמעל הכל להציל עוד יהודי אחד,בכל מחיר - מה שייך להכנס למלחמה? מראש נוותר לחמאס, הם יעשו מה שיעשו,ואנחנו לא נסכן חיי חיילים.
באמת אשמח שמישהו יבאר לי כיצד שייך לפרש "לעשות הכל על מנת להחזיר חטופים" משמעו "הכל" כפשוטו
תוספת : מה שמאוד קשה לי,שמרן שליטא בעצמו אמר שהנה שחררנו את שליט וקיבלנו את השואה שהייתה בשביעי באוקטובר. ומיד אחר כך מרן אומר שבכל זאת צריך לשחרר שוב מחלבים כבדים העיקר להחזיר את החטופים!!!
הכיצד?? אם מרן יודע שברגע שמשחררים חטוף אחד בתמורה למחבלים כבדים, ובתמורה מקבלים 1400 הרוגים, איך יבואו חיים של אדם אחד וידחו חיים של 1400?! הרי מרן בעצמו מודה בכך! וכי אדם שהכניס יד לאש ונכווה יכניס גם את היד השנייה?!
אגב מרן זצל בתשובה לשחרור חטופים כתב במפורש שזה בתנאי
שהמחבלים לא חוזרים לטרור! והיום מוכח שהם כן חוזרים,ובשיא הכוח והמרץ. וכי סתם מרן הוסיף את השורה הזו? מכאן לענ"ד מובן בפשיטות שגם מרן זצל סבר שאם מדובר באופן שמשחררים חטוף אבל בידוע שהמחבל יהרוג יהודים אחרים, לא עושים צעד כזה.
ואני לא מדבר בכלל על הנזק המדיני-אסטרטגי שארגון הטרור מנצל את החשיבות של החטופים כדי להוריד מדינה שלמה על הרגליים,וחיזבאללה,חותים,ואיראן רואים את זה ומזהים את זה כחולשה גדולה של המדינה...
לענ"ד אחר אלף המחילות הדין פה לא קשור כלל וכלל לגמרא המפורסמת של האם פודים שבויים יתר על דמיהן, יש פה כ"כ הרבה שיקולים שונים,זהות שונה של החוטפים וזהות שונה של המשחררים(אדם פרטי/מדינה)