• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת בעולם התורה! יצא לאור הספר שרבים ציפו לו "ילקוט יוסף - שבת ב" (סימנים שא - שיז), מאת מנהיג הדור מרן הראש"ל רבינו יצחק יוסף שליט"א. לרכישה כעת באתר "המרכז למורשת מרן"

    שימו לב! מחיר מסופסד לחברי "איגוד האברכים והקהילות" בנשיאות מרן שליט"א: 40 ש"ח בלבד (במקום 60+ בחנויות). משלוחים לכל הארץ! במוקד: 053-3116485 (גם באין מענה יחזרו אליכם בע"ה), או במייל: a033060260@gmail.com

מסאז' בשבת מה הדין?

הראוני שבחזו"ע ח"ג עמ' שפז' התיר אם לא עושה להזיע.
האם יש דעות שאוסרות?
תרשה לי להוסיף: ואם נימא שמותר [כדי לשחרר הגב] האם מותר גם לעשותו [לעסותו] עם שמן שקדים?
[נ.ב. שמן שקדים מאוד נעים לעיסוי ואין לו שום ריח]
 
האם יש דעות שאוסרות?
תולים זאת במחלוקת רש"י והרמב"ם [שבשו"ע שכ"ח סמ"ב ושכ"ז ס"ב מחמיר כב' הפירושים, ובביאוה"ל שכ"ח סמ"ב מכריע כרמב"ם להקל, ובשועה"ר ש"ז סמ"ז מחמיר כרש"י, ויש בזה עוד ציונים ודיונים בדעת המשנ"ב כמדו'] אם מי שמכוין לייגע גופו ולא להזיע אם אסור משום עובדין דחול, [ויש שדנו דהאיסור הוא רק לעושה את העיסוי ולא למי שעושים לו].
 
כמה פעמים הייתי אצל הרב דב קוק בשבת
ומשך התפילות יש מישהו שיושב מתחת רגליו
ועושה לו מסאז' ברגליים
ייתכן שמי שעושה לרפואה [באופן המותר] בלא"ה ל"ש עובדין דחול, [ששייך לפי חלק מהפוסקים גם כשאינו עושה להזיע].
 
חזור
חלק עליון