כל שנה בט' באב ויוה"כ עולה השאלה לגבי מעוברות האם יצומו או לא.
ידוע דעת האבן ישראל וכן התשובות והנהגות (ח"ה קסט) שפסקו שכיום אין להם לצום (ע"ש בתשוה"נ מה שהסיק) אך בכל זאת דעת רוב גדולי הדור מורים שמעוברות ומניקות בריאות יצומו. אך בכל זאת שומעים שאחרי יוה"כ יש יותר לידות ועדיין נשאלת השאלה למה להחמיר עליהם אם זה מביא לזירוז לידה.
ראיתי ספר נפלא של ד"ר ר' מרדכי הלפרין על כל מיני סוגיות הלכתיות ורפואיות ושם בשער א' סימן ה' האריך בזה בטו"ט, אמרתי לא אמנע טוב לאחרים הוספתי את הספר, וכן כדי לדון בדבריו. כדאי לקרוא כל מה שכתב בנושא.
ידוע דעת האבן ישראל וכן התשובות והנהגות (ח"ה קסט) שפסקו שכיום אין להם לצום (ע"ש בתשוה"נ מה שהסיק) אך בכל זאת דעת רוב גדולי הדור מורים שמעוברות ומניקות בריאות יצומו. אך בכל זאת שומעים שאחרי יוה"כ יש יותר לידות ועדיין נשאלת השאלה למה להחמיר עליהם אם זה מביא לזירוז לידה.
ראיתי ספר נפלא של ד"ר ר' מרדכי הלפרין על כל מיני סוגיות הלכתיות ורפואיות ושם בשער א' סימן ה' האריך בזה בטו"ט, אמרתי לא אמנע טוב לאחרים הוספתי את הספר, וכן כדי לדון בדבריו. כדאי לקרוא כל מה שכתב בנושא.