פתיח לאשכול
לכל מאן דבעי!
אחרי אשכולות קודמים, נשאלתי מכמה מחו"ר הפורום. האם ראיתי או שיש בידי התכתבויות של מו"ר מרן שליט"א, עם רבנים נוספים. ושאינם נראו לעין.
והאמת אומר, כי לא מרחוק ראיתי קונטרס שיצא מיד לאחר פטירת הגר"מ לוי - "תורת משה" (עשרה קונטרסים), ובו לא מעט התכתבויות עם מו"ר מרן שליט"א. ומכל זה למעט התכתבות אחת שראיתי שאכן נדפסה בילקוט יוסף (על עניין צביעה במשקין), ומאידך השאר לא שזפתם עין בספרים.
אך זאת אציין שידעתי גם ידעתי, כי יש שיראו בכך עניין מחלוקת וכו'. אך לא כן אני, ורוח אחרת עימי. וכל רואי בפורום יכירוני. ואחר מחשבה אמרתי אציגה נא עמכם את ההתכתבוית באשכול זה (בקטגוריית ההתכתבוית למו"ר המיועדת לכך), אחר שמתאים לכאן. וביחוד שאלו התכתבויות של מו"ר שליט"א. ועוד שישנם כאן ת"ח גדולים היודעים את דעתו הרמת'ה של מו"ר שליט"א, ורוצים לרוות ממעיין תורתו. בכל מכל כל. ורוצים לראות דרכה של תורה מהי. ובטוחני שאשכול זה יהיה לתועלת המבקשים / המעיינים / המעוניינים...
אך זאת אבקש, הנכם יודעים כי רובם של דברים מעניינים אלו כבר נודעו ונחזרו ונשנו ונדושו, וגם מעל במה זו. וכאן אמרתי אל לבי אביא המכתבים כצלמם, איך שנדפסו ויהיה זה לתועלת הכלל. אולם נראה כי אולי מן הראוי שלא לדון בתוכנם באשכול זה. והמעוניין לדון באיזה נושא שהוצג באחד המכתבים, יפתח אשכול במקומו הראוי, ויוכל לקשר ולציין לכאן. והכל על מקומו יבוא בשלום.
והאמת אומר, כי לא מרחוק ראיתי קונטרס שיצא מיד לאחר פטירת הגר"מ לוי - "תורת משה" (עשרה קונטרסים), ובו לא מעט התכתבויות עם מו"ר מרן שליט"א. ומכל זה למעט התכתבות אחת שראיתי שאכן נדפסה בילקוט יוסף (על עניין צביעה במשקין), ומאידך השאר לא שזפתם עין בספרים.
אך זאת אציין שידעתי גם ידעתי, כי יש שיראו בכך עניין מחלוקת וכו'. אך לא כן אני, ורוח אחרת עימי. וכל רואי בפורום יכירוני. ואחר מחשבה אמרתי אציגה נא עמכם את ההתכתבוית באשכול זה (בקטגוריית ההתכתבוית למו"ר המיועדת לכך), אחר שמתאים לכאן. וביחוד שאלו התכתבויות של מו"ר שליט"א. ועוד שישנם כאן ת"ח גדולים היודעים את דעתו הרמת'ה של מו"ר שליט"א, ורוצים לרוות ממעיין תורתו. בכל מכל כל. ורוצים לראות דרכה של תורה מהי. ובטוחני שאשכול זה יהיה לתועלת המבקשים / המעיינים / המעוניינים...
אך זאת אבקש, הנכם יודעים כי רובם של דברים מעניינים אלו כבר נודעו ונחזרו ונשנו ונדושו, וגם מעל במה זו. וכאן אמרתי אל לבי אביא המכתבים כצלמם, איך שנדפסו ויהיה זה לתועלת הכלל. אולם נראה כי אולי מן הראוי שלא לדון בתוכנם באשכול זה. והמעוניין לדון באיזה נושא שהוצג באחד המכתבים, יפתח אשכול במקומו הראוי, ויוכל לקשר ולציין לכאן. והכל על מקומו יבוא בשלום.
ואת'א שלום וביתך שלום וגו' תלמידי חכמים מרבים שלום. ואת והב בסופה וגו'.
בברכה מרובה לתועלת הכלל דווקא, וכ"ט.
ע"ה @ניסן נתיב ס"ט.
בברכה מרובה לתועלת הכלל דווקא, וכ"ט.
ע"ה @ניסן נתיב ס"ט.