• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

מרן הראש"ל דורש מבג"ץ למנוע את המחטף של כהנא שתביא למינויים רפורמים לרבני ערים

שילה אפרהימי

Well-known member
יוזמת השר לשירותי דת מתן כהנא ובה אישור תקנות לשינוי הליך בחירת רבני העיר מנסה שוב לפגוע במוסד הרבנות ולהכניס פוליטיזציה ברורה בהליך מינוי רבני הערים.

מרן הראש"ל שיגר היום (שלישי) מכתב ליועצת המשפטית לממשלה ודרש את התערבותה בנושא, להקפיא את התקנות ולקיים דיון. כיון ש: "עולה חשש חמור כי תקנות אלה שנחתמו במחטף ללא כל דיון מקצועי, נועדו לשרת מטרות שאין כאן המקום לפרטן", כך במכתב ששיגר ליועמ"שית.

הרב מפרט את הבעיות בתקנות שנחתמו שלשום על ידי השר כהנא, לפיהם ישונו הליך בחירת הדיינים, כהונתם וגם סעיף שיביא להדחת 13 דיינים שמונו למשרה לכל החיים וכעת יפוטרו בשנים הקרובות בעקבות שינוי התקנות שיכנסו בקרוב לתוקפן:

• קיפוח קהילות בכך שרק בערים מסוימות יוכלו למנות שני רבני עיר.

• שופטים שיעמדו בראשות הוועדה לבחירת הרבנים; "ניסיון לאזרח את מוסד הרבנות ולהפכו ממוסד רוחני הלכתי, למוסד נעדר כל תוכן רוחני, וזאת באמצעות מינוי רבנים מטעם".

• שינוי הרכב הגוף הבוחר, במקום נציגי בתי כנסת יהיו נציגי מועצת העיר; "מבטאת פוליטיזציה של התהליך, והפיכת מוסד הרבנות ל'חוכא ואטלולא'. ולא יוכר על ידי הצבור הרחב".

• שילוב נשים בגוף הבוחר, "משמעותה ההרסנית היא הפיכת מוסד הרבנות למוסד רפורמי לכל דבר, והפרת הסטטוס קוו הקיים במדינת ישראל ופירצה חמורה שלא הייתה כמותה מאז ומעולם, ויתכן שמבטלת את לגיטימיות מינוי הרב שייבחר בדרך זו".

• רוב פוליטי בהרכב הגוף הבוחר: "הוועדה 'הפוליטית' תפסול מועמדים כאוות נפשה, בהתאם לעמדות הפוליטיות של ראש הרשות והשר הוא הפיכת הרבנים בישראל לקונסיליירים העושים רצון השלטון".

• הגבלת כהונת הרבנים לעשר שנים: "התקנה מנטרלת לחלוטין את עצמאות הרב להורות הלכה על פי צו מצפונו, ללא כל השפעה או לחץ פוליטי חיצוני".

"לסיכום״, כותב מרן הראשון לציון הגר"י יוסף ליועצת המשפטית, כי, "המשרד לשירותי דת לאורך כל תהליך התקנת התקנות לא פנה אל הרבנים הראשיים לישראל, ואל מועצת הרבנות הראשית לישראל, שהיא הרשות הרלוונטית לנושא רגיש זה, לא קיים היוועצות והליך מנהלי ראוי בטרם התקנת התקנות אשר תכליתן שינוי משמעותי וריקון מוסד הרבנות הראשית מתוכנו".

2efd4fd794fc2eea6c61.jpg
2888033ef13edfd9205e.jpg
816dc7b7c21634b79ab4.jpg


מקור - כל רגע
בהערת אגב חמורה יש למחות בתוקף על סגנון הכתיבה המקורי של המאמר (ראה כאן) שהתייחס לדברי הרב כדברים ש'לטענתו' ו'לדבריו' הם כך ושזהו 'עימות בין השר כהנא לראשון לציון' וכדו' כביכול יש פה שני צדדים ח"ו.
 
חזור
חלק עליון