• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

מרן הראש"ל הגר"י יוסף במכתב נגד ביטול הקומה הכשרה בטלפונים

1643495368966.jpg

הרבנים הראשיים במכתב נגד ביטול הקומה הכשרה​

הרבנים הראשיים לישראל הגר"י יוסף והגר"ד לאו כתבו מכתב בו הם כואבים את הניסיון לבטל את הקומה הכשרה. "כשבוחנים את השלכותיהם מרחיקות הלכת של השינויים הללו רואים גם אל הסכנות החמורות שהן טומנות בחובן". המכתב המלא​

משה ויסברג | חרדים29.1.2022 | 21:40

23c2657ce487cf7aa7c5.jpg
הרבנים הראשיים לישראל צילום: דוברות הרבנות הראשית
הרבנות הראשית מצטרפת למאבק הציבור החרדי נגד ביטול הקומה הכשרה. במכתב שפרסמו לאחרונה הרבנים הראשיים, הראשון לציון והרב הראשי לישראל הגר"י יוסף, והרב הראשי לישראל הגר"ד לאו, הם קובעים כי "אין למנוע מפני מציבור שלם שמעייניו נתונים לשמירה על טוהר המחנה, ואין לכפות עליו את הדרך העלולה לפגוע קשות באמונתו ובהשקפת עולמו".
עוד כתבו הרבנים הראשיים במכתבם הרשמי, כי "אנו חיים בעולם עתיר מדע ומושפעים מהטכנולוגיה המודרנית. כשבוחנים את השלכותיהם מרחיקות הלכת של השינויים הללו רואים גם אל הסכנות החמורות שהן טומנות בחובן. עיקר הדברים מופנים כלפי התקשורת.
"אפשר להשתמש בהם באופן בונה, אולם גם באופן הרסני. גדולי ישראל בעיני הבדולח שלהם צפו את הדבר והתריעו על כך ואם התוו את הדרך אשר ילכו בה להימנע מליפול במוקש זה.
"במסגרת זו פותח טלפון שנועד "לדיבור בלבד" ללא שירותי תוכן הפועל בקומות כשרות ייחודיות, זהו צעד נדרש וחיוני מבחינת ההלכה", קובעים הרבנים הראשיים, ופוסקים כאמור כי "אין למנוע מציבור שלם ואין לכפות עליו את הדרך העלולה לפגוע קשות באמונתו ובהשקפת עולמו".

בתוך כך, גדולי תורה נוספים פרסמו בימים האחרונים התייחסות נרחבת לגזירת ניסיון ביטול הקומה הכשרה. אחרי מכתב גדולי וחכמי המועצות לצד מכתבו של שר התורה הגר"ח קנייבסקי, פורסם בערב שבת מכתבו של ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין בו התריע כי "דבר פשוט הוא כי פרצה במכשירי הפלאפון של ציבור החרדים יש בזה סכנה גדולה ויכולים להגיע עי"ז להתדרדרות איומה לשאול תחתית. ולכן חובתנו לעשות ככל האפשר שיהיו מכשירי הפאלפון ללא שום חשש איסור".
בימים האחרונים התפרסם גם מכתבם החריף של בית הדין לענייני טכנולוגיה בראשות ראש הישיבה חכם משה צדקה, וראש הישיבה הגר"י כהן ורבנים נוספים בו התריעו מפני הגזירה, וביקשו מהציבור להצטרף למהלך ביטול הקווים.
63c4cc5e6f37b61d0474.jpg

e683d97d631d614d8bb4.jpg

בחדרי חרדים
 
חזור
חלק עליון