• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

מרן הראש"ל פוסק הדור במתקפה חריפה על הרב דרוקמן: אתה חולק על מרן והרב אלישיב? התיעוד המלא

ישיבישער של מרן

Well-known member
חבר צוות
אתמול בשיעור השבועי היה סוער הנה כמה ציטוטים מהתקשורת וכן התיעוד המלא:

ערוץ 7: ‏הראשון לציון הרב יצחק יוסף תוקף את הרב חיים דרוקמן - "עם כל הכבוד לרב דרוקמן, הוא כמו מרן בתורה? הוא שווה לרב אלישיב? איזה פער! זה נורא, מה אתה חולק עליהם?"
אחרי פרסום טיוטת חוק הגיור שמקדם השר לשירותי דת מתן כהנא, הערב (מוצאי שבת) התייחס הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף בשיעורו השבועי לחוק, ותקף בחריפות את זקן רבני ‘הציונות הדתית’ הרב חיים דרוקמן שהביע תמיכה ברפורמה.

בדבריו אמר הראשל”צ: “הרב דרוקמן אמר שהוא מסכים שרבני ערים יגיירו. אני תמה עליו, איך אתה מסכים? עם כל הכבוד לרב דרוקמן, הוא כמו מרן בתורה? הוא שווה לרב אלישיב? איזה פער! מה אתה חולק עליהם?”.

עוד הוסיף הגר”י יוסף “זה חוק גיור גרוע ביותר, אם הוא יעבור אני יכנס את מועצת הרבנות ואולי נחליט בתיאום עם גדולי ישראל לעשות ספרי יוחסין”

‏מרן הראש"ל הגר"י יוסף: "הייתה אצלי לפני כמה שנים ציפי לבני, היא יותר טובה מאחרים... באה לבושה כמו בית יעקב, רציתי להחזיר אותה בתשובה, סיפרתי לה מעשה עם מרן שמחזק באמונה". שמעון ליברטי

ישי כהן: ‏מה שהראשון לציון אמר במילים אחרות: לא אני, לא הרב חיים דרוקמן, ולא כל הרבנים האחרים בדור הזה יכולים לחלוק על מרנן הרב עובדיה יוסף והרב שלום אלישיב זצ"ל שפסקו נגד גיורי רבני ערים. שום מתקפה אישית. להיפך, הראשון לציון מכבד את הרב דרוקמן ומעריך אותו. להבדיל מהמתקפה החריפה על צהר.

הנה הדברים המלאים אמש צפו

1642349880617.jpg
 
הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף שליט״א תקף בשיעורו השבועי הנמסר מידי מוצאי שבת את רפורמת בדיוק אותה מנסה לקדם השר לשירותי דת מתן כהנא ממפלגת ימינה. הראשון לציון שממעט לתקוף את המערכת הפוליטית יצא מגדרו ותקף בחריפות את אותם רבנים המגבים את רפורמת הגיור ובהם בכיר רבני הציונות הדתית הרב חיים דרוקמן.

בדבריו החריפים תקף הראשון לציון את בכיר רבני הציונות הדתית ואמר: ״זה נורא ואיום מה שהם עושים עם הגיור. הרב דרוקמן אמר שהוא מסכים שרבני העיר יהיו המגיירים, רק הוא רוצה שזה יהיה בהסכמת הרבנות הראשית. ואני תמה עליו, איך אתה מסכים? הרי הרב אלישיב התנגד, מרן האבא גם התנגד, כל גדולי הדור התנגדו. עם כל הכבוד לרב דרוקמן, הוא כמו מרן? הוא כמו הרב אלישיב? איזה פער, זה נורא. אז איך אתה חולק על מרן? איך אתה חולק על הרב אלישיב? הם הרי נגד גיור של רבני ערים״.

בהמשך דבריו הזהיר הראשון לציון מפני סכנת רפורמת ואמר כי אם הרפורמה הזו תעבור בסופו של יום הוא ישקול לכנס את מועצת הרבנות הראשית בתיאום עם גדולי ישראל ויקרא לפתוח ספר יוחסין כאשר כולם יגיעו וירשמו את שמותיהם. לדברי הראשון לציון מדובר בסכנה גדולה לפיו רבני ערים עם ״דעות משונות״ יחליטו את מי לגייר ואת מי לא.

הגאון רבי יצחק יוסף המשיך ואמר כי צריך להילחם נגד הרפורמה הזו שהיא מסוכנת ליהדות. במשך דקות ארוכות הוא תקף את הרפורמה הזו שמטרתה לקעקע את יסודות היהדות וקרא לעצור אותה בהקדם. דבריו החריפים של הראשון לציון מגיעים ברקע הצהרותיו של בכירי הממשלה על קידום הרפורמה ועוד שורת רפורמות בתחומים שונים שמטרתם להוריד את כוחה של הרבנות הראשית.

בתוך כך, מי שהיה הרב המקדים בשיעורו השבועי של הראשון לציון שנמסר אמש ביזדים היה המשפיע הגאון הצדיק רבי אלימלך בידרמן שליט״א אשר במשך דקות ארוכות נשא דברי שבח בפניו של הראשון לציון אשר עומד על משמר ההלכה בארצנו ללא חת ומורא.
 
אם מישהו יכול להסביר לי (כנראה אני לא מספיק בעניינים), אם איני טועה לפני כמה שבועות מרן הראש"ל שליט"א הביא את הרב דרוקמן בכבוד גדול למועצת הרה"ר דיוק בענין זה.
מה נשתנה/התפתח מאז?
 
באמת רבותי תמיהני עליכם, וכי עשיתם לו למרן חכם יצחק כאחד שאינו יודע בין ימינו לשמאלו? אם הוא החליט לצאת מגדרו ולדבר בתוקף כזה בודאי שיש רגלים לדבר וכל הפרסומים הנ"ל אינם אלא מס שפתיים מן השפה ולחוץ של הר' דרוקמן, ואיני מדבר על הילדים המזרחניקים הקטנים שמשוטטים כאן בין הרגלים ומנפנפים במימרא היחידה שלימדו אותם לדקלם "אפיקורוס אין לו חלק לעוה"ב" וכו', וכאן פתאום התמלאו תמיהה רבתי על מרן מה הוא רוצה מהר' דרוקמן, אלא על הידידים היקרים שראשם על כתפיהם אני תמה שבודאי יש כאן מהלך נסתר שמרן שליט"א מנסה לטוות זה זמן רב והר' דרוקמן אינו משתף פעולה לעצור את השוטה דאיתקרי צ'ר הדתות.
 
והאמת שמרן כבר אמר בשיעורו שהר' דרוקמן אמר שהוא מסכים למהלך שלהם, אלא שהתנה שיהיה באישור הרה"ר. וא"כ יתכן שאף שלמעשה הוא מסכים שיהיה באישור הרה"ר, מ"מ מה שהביא את מרן שליט"א לכעס הנ"ל הוא ע"ז שהוא מסכים עם הדעה שלהם (אף שלא למעשה), ועניין ההשקפה חרה לו.
 
אני תמה שבודאי יש כאן מהלך נסתר שמרן שליט"א מנסה לטוות זה זמן רב והר' דרוקמן אינו משתף פעולה לעצור את השוטה דאיתקרי צ'ר הדתות.
מה התמיה?! זה בדיוק השאלה של כולם כאן, מהו המהלך שבגללו מרן שליט"א כתב זאת.
 
והר' דרוקמן אינו משתף פעולה לעצור את השוטה דאיתקרי צ'ר הדתות.
הרב יצחק פנה אל הרב מיכה הלוי ושאל אותו למה הרב דרוקמן לא יוצא נגד רפורמת הגיור הוא שאל את הרב דרוקמן והוא השיב לו שהוא נגד אבל הוא לא רוצה לצאת על יהודי (אהבת ישראל של הרב דרוקמן למי שלא מכיר)
 
ואיני מדבר על הילדים המזרחניקים הקטנים שמשוטטים כאן בין הרגלים ומנפנפים במימרא היחידה שלימדו אותם לדקלם "אפיקורוס אין לו חלק לעוה"ב" וכו', וכאן פתאום התמלאו תמיהה רבתי על מרן מה הוא רוצה מהר' דרוקמן
אתה לא הבנת את דבריי וכבר יוצא בשצף קצף
חס וחלילה שלא יתפרש אצל אף אחד בתור זילזול במרן הראש"ל
וזה לא כזה מופרך שהטעו אותו וכבר היו מקרים או יכול להיות שהוא יצא עליו בגלל שמתן כהנא טוען שהוא איתו אבל לא באתי ח"ו לזלזל פה
 
יצא המרצע מן השק
זה אהבת ישראל?
זה שנאת ישראל!
עומד כאן איש צר ואויב ומבקש לקעקע את יסודות העם היהודי, והיפי נפש המזרחניקים מתחמקים מלמחות כי יש להם אהבת ישראל
ואחר כך הם עוד מתבכיינים בדמעות תנין למה יורדים עליהם
על זה בדיוק צעק מרן חכם יצחק מנהמת לבו הטהור
וכי לכל גדולי ישראל שהרב דרוקמן לא מגיע לקרסוליים שלהם אין אהבת ישראל???
 
נערך לאחרונה על ידי מנחה:
תסתכל פה ותראה את דעתו הברורה של הרה"ג ר' חיים דרוקמן שליט"א ותבין למה לא הבנתי את דברי מרן הראש"ל
וגם פה
ופה
ולגבי מה שמפיצים בשמו שהוא העד תסתכל פה
כעת הבנת מדוע זה מוזר שמרן הראש"ל אמר ככה על הרה"ג ר' חיים דרוקמן שליט"א?
 
ראה כאן
 

קבצים מצורפים

  • אזמרך בלאמים - על פרשת הגיורים המזוייפים בניהולו של הר' חיים דרוקמן-חלק ד' -הגיורים הצבאיים.pdf
    76.9 KB · צפיות: 16
  • אזמרך בלאמים - על פרשת הגיור המזויף שנוהל ע_י הר' חיים דרוקמן-חלק ב'.pdf
    277.2 KB · צפיות: 8
  • אזמרך בלאמים - על פרשת הגיור המזויף שנוהל ע_י הר' חיים דרוקמן-חלק ג'.pdf
    359.7 KB · צפיות: 5
  • אזמרך בלאמים - על פרשת הגיור המזויף שנוהל ע_י הר' חיים דרוקמן- חלק א'.pdf
    110.1 KB · צפיות: 11
יצא המרצע מן השק
זה אהבת ישראל?
זה שנאת ישראל!
עומד כאן איש צר ואויב ומבקש לקעקע את יסודות העם היהודי, והיפי נפש המזרחניקים מתחמקים מלמחות כי יש להם אהבת ישראל
ואחר כך הם עוד מתבכיינים בדמעות תנין למה יורדים עליהם
על זה בדיוק צעק מרן חכם יצחק מנהמת לבו הטהור
וכי לכל גדולי ישראל שדרוקמן לא מגיע לקרסוליים שלהם אין אהבת ישראל???
חכם יצחק שליט"א
על כגון דא אמר הרב מבריסק זצוק"ל זיע"א
שיש אנשים שכשהוא שומע מהם את המילים אהבת ישראל
הוא יודע שהם שונאים את הקב"ה את תורתו ואת היהודים הכשרים
 
וכי לכל גדולי ישראל שדרוקמן לא מגיע לקרסוליים שלהם אין אהבת ישראל???
איך אתה מעז????
ככה לדבר על הרב דרוקמן?!
תתבייש לך!!

רק רוצה להראות שהרב יצחק חולק עליך:
 

קבצים מצורפים

  • wtmwift1.jpg
    wtmwift1.jpg
    344.5 KB · צפיות: 23
חזור
חלק עליון