מרן מזוית שלך

אני נהנה מהבהירות שאפשר לקרא תשובה ביביע אומר בכמה דקות
ולא צריך לשבור את הראש שעות
הכל מובן וקריא זה גדולה שאין לה אך ורע שגם במיטה אפשר ללמוד יביע אומר

ולפעמים שאני צריך דקות של רוגע תופס לי ענף עץ אבות
ואתה מבין שמרן היה גם שר החסידות שום סוד ושיח לא אניס ליה. אשרינו שזכינו
 
ציטוט שהרב... כתב לי:
"אני נהנה מהעומק, שאי אפשר לקרוא תשובה ביביע אומר בכמה דקות,
צריך לשבור את הראש שעות, ורק אז הכל מובן, זה גדולה שאין לה אח ורע, זה עומק שתופס אותך גם במיטה... ולכן לפעמים שאני צריך דקות של רוגע, אני תופס לי ענף עץ אבות..."
 
ציטוט שהרב... כתב לי:
"אני נהנה מהעומק, שאי אפשר לקרוא תשובה ביביע אומר בכמה דקות,
צריך לשבור את הראש שעות, ורק אז הכל מובן, זה גדולה שאין לה אח ורע, זה עומק שתופס אותך גם במיטה... ולכן לפעמים שאני צריך דקות של רוגע, אני תופס לי ענף עץ אבות..."
ההיפך הגמור!!! גאונותו הינה (לא היתה!) בכך שהכל ברור ומובן לכל בכל עת, ולא צריך לשבור את הראש בשום דבר. הוא הנחיל לכולם את העניין של כתיבת החידושים ואופן הכתיבה, וכפי שכבר אמרו שהוא לא היה גדול הדור, אלא שהוא יצר את הדור.
 
ציטוט שהרב... כתב לי:
"אני נהנה מהעומק, שאי אפשר לקרוא תשובה ביביע אומר בכמה דקות,
צריך לשבור את הראש שעות, ורק אז הכל מובן, זה גדולה שאין לה אח ורע, זה עומק שתופס אותך גם במיטה... ולכן לפעמים שאני צריך דקות של רוגע, אני תופס לי ענף עץ אבות..."
לא הבנתי, זה אותו דבר?!
 
שאפשר לקרא תשובה ביביע אומר בכמה דקות
"אני נהנה מהעומק, שאי אפשר לקרוא תשובה ביביע אומר בכמה דקות,
זה הגדולה העצומה של מרן זצוק"ל, שאפשר ללמוד תשובה בכמה דקות, ואת אותה תשובה צריך לשבור ת'ראש כדי להבין את כל מה שטמון בפנים.
 
מיזם מדהים.
אני נהנתי לקרוא בספר מלך שהשלום שלו, שמרן היה מתפלל בבית הכנסת ברחביה עם אנשים רבים כאשר היה מתגורר שם, ואז שהוא רצה לעבור להר נוף הפצירו בו רבות שלא יעשה כן, והרב לא שעה לתחנוניהם ולשכנועיהם. ואז יום אחרי התפילה ניגש אליו ר' שלום סעדון הי"ו (מספר הסיפור) בדרך לבית לבדו ואמר למרן למה הרב לו שומע להם מה עם הכרת הטוב וכו' שהם מתפללים עמו וכו'. ואז מרן הסתובב אליו בבת אחת ואמר לו: בחייך ר' שלום, מה יש לי מהם?! פעם אחת הם שמעו לקולי לשלוח את ילידהם לת"ת?! לא!! הם המשיכו להניח את ילידהם במוסדות הממלכתי. איזה הכרת הטוב יש לי כלפיהם?! הכבוד שהם היו מתפללים עימי זה גם לטובתם!". ע"כ. ואני הקטן שקראתי זאת הזדעזעתי!! מה מעניין את מרן? רק התורה. אם אדם לא שומע לקול חכמים, יעשה למרן את הכבוד הגדול ביותר, "כל זה איננו שווה לי". רק תורה להתקדם ברוחניות, במצוות, זה מה שמעניין אותו. מצמרר!!!
 
אני תמיד אומר לכולם אצלנו בבית המדרש, יש שתי הנאות שבעיניי יש בתוכם הנאה אחת:
יש מי שלומד תשובה יביע אומר כסדר, תשובה אחרי תשובה.
ויש מי שלומד תשובה ביביע אומר אחרי שלמד את הסוגייה והקיף אותה מכל הצדדים מעצמו, ואז לומד אותה.
ההנאה העיקרית היא מי שלומד אחרי שפתח את הכל, ואז לומד תשובה ביביע אומר ומגלה כמה לא למד.... אז עומדים אחד מיני אלף ומתחילים טיפה להתחיל להבין (אם כי לעולם לא יבינו) את גדולתו של מרן זיע"א.
 
פעם ישיבתי לכתוב תשובה הלכתית, ואמרתי אני לא יעיין בספרי מרן אלא קודם אעיין לבד. וישבתי וחיפשתי מקורות באוצר החוכמה ובפרויקט השו"ת ובעוד תוכנות, ובאמת מצאתי אוצרות עצומים. וספר מביא ספר והפוסק ההוא שולח להוא וכו' עד שגיבשתיעשרות מקורות מספרים נדחים לא הידועים אלא הפחות ידועים כגון כותנות יוסף וכדו' ועוד מחכמי שאלוניקי ועוד וקבצים וירחונים. ואחרי שסיימתי ישבתי ללמוד את התשובה ביביע אומר והנה חשך עלי עולמי (חלישות הדעת) כל מה שאספתי שעות על גבי שעות(!) ממש, ללא גוזמא המקורות הרבים שנאספו לאט לאט. הביאם כולם ללא יוצא מן הכלל מרן זצוק"ל בספרו כלאחר יד. ועוד הוסיף עוד מקורות רבים שלא ראיתי וכו' והאיש משתאה ומשתומם כשעה חדא על המראה. וזה בעצם מראה לי שהתשובות ביביע אומר שאנו קוראים ללא עיון לפני כן אנו לא יודעים לאחוז את העוצמה שיש למרן. זה דבר שאין לו אח ורע בשום אחד מן הפוסקים. לא נפל דבר אחד מכל דברו ארצה. בדברי הראשונים ובדברי האחרונים. זה מבהיל. אשרינו שזכינו להינות מאור תורתו ומזיו פניו ומועם אמריו. לפעמים אני יושב ולומד מתוך ספריו של מרן ופשוט בוכה ממש מגעגוע. חד בדורות.
 
אכתוב כאן מה שכתבתי לפני כמה שנים, והובא בספרי נשיח בחוקיך (פר' נח, כת"י כעת).
ואני מאמין שיהיה לתועלת, ולזכות נשמתו של אביר הרועים מרן מלכא רבן של ישראל רבינו עובדיה יוסף זיע"א.

דברי חיזוק על מרן רבן של ישראל שר התורה רבינו עובדיה יוסף זיע"א



"מהו הסוד של מרן הגר"ע יוסף זיע"א"

לרגל יום השנה לפטירתו של מופת הדור רב רבנן רבן של ישראל ראש גולת אריאל פוסק הדור הראשון לציון מרן רבינו עובדיה יוסף זיע"א, שיחול בשבת קודש פר' נח. אכתוב בס"ד דברי חיזוק והתעוררות על סודו של הגדול בענקים מרן זיע"א. ושהדברים יהיו לכבוד נשמתו שימליץ טוב בעבורנו ובעבור כלל ישראל אמן. וכן כהכרת הטוב עצומה למרן שהוא לא רק הקים את הדור, אלא ייצר את הדור ובפרט את הציבור הספרדי, וגם הרבה מאחינו האשכנזים.

יש דבר שמרן זיע"א ראה וחיי אותו שאולי אנחנו לא כ"כ שמים לב וחיים את הדבר לעומקו, והנה יש הרבה דברים שאפיינו את מרן, אבל גולת הכותרת היא אהבתו התמדתו וחשקו בתורה הקדושה, שזה היה כל אורחותיו, והדבר ניכר בניצול הזמן המיוחד שלו שרבות סופר ונכתב על כך ועוד יסופר וייכתב על כך. וכן הדבר ניכר בשיעוריו ובספריו הרבים בזיכרונו העצום כל דבר בין גמרא או הלכה פירוש רש"י או תוס' ראשונים לצד אחרונים חדשים גם ישנים, עד אחרוני זמנינו. והנה דבר שאדם אוהבו אז הוא זוכר אותו ולא ממהר לשכחו, וככל שהוא יותר אוהב את אותו הדבר כך הוא זוכרו יותר ולא ממהר לאבדו מזכרונו. וא"כ גם מזה ניכרת אהבתו לתורה הקדושה.

וכן הדבר ניכר ביותר וכמו שקרוביו מספרים שכל פעם שהיה חוזר לביתו משיעור תורה שמסר או מכנסי חיזוק וכדו' הוא ישר רץ ללמוד בלא לשהות ולעשות שאר עיסוקים. וזה מראה את אהבתו הרבה וחשקו לתורה הקדושה.

הדבר שמרן ראה וחי אותו

וא"כ נשאלת השאלה מה מרן ראה בתורה הקדושה שאנו אולי לא כ"כ שמים לב לדבר, שלכן מרן ניצל כל שניה ללמוד תורה.

התשובה היא שהיה לו אהבת התורה גדולה ועצומה לתורה הקדושה.

אך גם זאת נשאל איך מגיעים לאהבת התורה שעל ידי כך ננצל את זמננו הקצוב ללמוד תורה.

הדרך להגיע לאהבת התורה

התשובה היא שמרן ידע להעריך את התורה הקדושה, התורה שאנו אומרים עליה בתפילה לפני שמע ישראל "כי הם חיינו ואורך ימינו", ויש אנשים כשאומרים זאת, חלקם רק ממלמלים זאת וחלקם אף מבינים זאת, אך לא כולם חיים את זה.

מרן לא רק הבין זאת אלא חיי כך כפשוטו הלכה למעשה, זה החיים זה החמצן שלנו, אין עוד דבר אחר וחיות אחרת.

וכמו שיש הבדל בין שמיעה לראיה וראיה להתבוננות, כך יש הבדל גדול ומהותי בין הבנה ללחיות כך.

צריך לחיות את הדבר הזה שהתורה היא החיים, וזה ע"י שאדם מעריך נכונה את התורה, התורה שנבראה תתקע"ד דורות לפני בריאת העולם.

על התורה הקדושה אומר שלמה המלך במשלי (ג, טו) יקרה היא מפנינים וכל חפציך לא ישוו בה. עוד אמר שם שלמה (ח, יא) כי טובה חכמה מפנינים וכל חפצים לא ישוו בה. ואמרו בגמ' (מו"ק ט.) כל חפצים לא ישוו בה ואפי' חפצי שמים לא ישוו בתורה הקדושה, כי ת"ת כנגד כולם. ע"ש.

וכך מרן הרגיש כשלמד תורה, שכל חפצים לא ישוו בה, והוא חי כך, וע"י כך הגיע לאהבת התורה, והתוצאה מזה מה שאנו שנים ע"ג שנים של עמל ויגיעה בתורה שהיא החיים והחמצן האמיתי. וזהו סודו של העמל של מרן זיע"א.

יה"ר שנלמד מדרכיו ואורחותיו ללכת בדרך האמת והישר ולדעת ולחיות שהתורה היא החיים האמתיים. אמן ואמן.
 
דברי חיזוק להילולת מרן רבינו עובדיה יוסף זיע''א
מאת נכדו הגאון הגדול והאדיר רבי עובדיה יוסף שליט''א ר"י אהל יוסף
בנו של מרן רבן של ישראל שליט"א
 

קבצים מצורפים

  • דברי חיזוק להילולת מרן רבינו עובדיה יוסף זיע''א מרה''י הג''ר עובדיה יוסף שליט''א - 1מעוצב.pdf
    1.5 MB · צפיות: 18

נושאים דומים בפורום

חזור
חלק עליון