• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

מרן שליט"א בהסכמה תקיפה

סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
תפסיקו להתעסק בדברים קטנים ולא חשובים שמעוררים סתם מחלוקות בישראל
ולכתוב תפסיק להכניס ראשך בין הרים גדולים

אני ג"כ חושב שעדיף לא להתעסק בדברים שקשורים לגדו"י ולא לנו, ואין לנו הקטנים להכניס ראשנו בין ההרים. ודי למבין.

רק בענין אוצר החכמה עצמו אשמח לדעת כפי שכתבתי בהודעה הקודמת, איך זה פתוח בלי לרכוש את זה?
 
אני ג"כ חושב שעדיף לא להתעסק בדברים שקשורים לגדו"י ולא לנו, ואין לנו הקטנים להכניס ראשנו בין ההרים. ודי למבין.

רק בענין אוצר החכמה עצמו אשמח לדעת כפי שכתבתי בהודעה הקודמת, איך זה פתוח בלי לרכוש את זה?
זה רק כמות עמ' ראשונים.
 
תפסיקו להתעסק בדברים קטנים ולא חשובים שמעוררים סתם מחלוקות בישראל
ולכתוב תפסיק להכניס ראשך בין הרים גדולים
אף אחד לא התכוון לעורר מחלוקות בישראל. אין דרכי בכך ותסתכל בכל הודעותיי בפורום.
הארתי את עיני הציבור לדברים שאינם ידועים שמרן שליט"א אמר בשם אביו וניגלו לעיניי.
 
אף אחד לא התכוון לעורר מחלוקות בישראל. אין דרכי בכך ותסתכל בכל הודעותיי בפורום.
הארתי את עיני הציבור לדברים שאינם ידועים שמרן שליט"א אמר בשם אביו וניגלו לעיניי.
אבל דברים כעין אלו מעוררים מחלוקות ויש אנשים שלוקחים את זה למקומות לא נכונים
לכן צריך זהירות רבה בדברים כעין אלו
 
אין שום חידוש בהנ"ל, היחס של מרן הגר"ע יוסף זיע"א ל"חניכי כסא רחמים" היה מסוייג מאוד, בלשון המעטה, והרבה פעמים רתח כשקרא את דבריהם, והרבה פעמים הם כותבים ברמות רוחא וכל אחד מהם חושב שהוא המעיין הגדול בתבל, וכבר הגיע להוראה, ומי שאינו חושב כמוהו "עוונו ישא".

יעויין בפתיחה ל"יביע אומר" (חלק ט'): "וראיתי לנכון להעיר כאן ולהתריע על תקלה חמורה, אודות כמה מצעירי הצאן, בחורי ישיבה, שלא הגיעו להוראה, ולא הוסמכו מגדולי הדור, ומעיזים פניהם לכתוב כמה מאמרים בהלכה, וחולקים על רבותיהם, אע"פ שלא הגיעו לקרסוליהם, ולא ירדו לסוף דעתם. ומפרסמים את דבריהם ברבים, באיזה ירחון להלכה ולמעשה , ולא ידעו ולא יבינו בחשיכה יתהלכו, ואין הכרעתם מכרעת, כי יסוד כל דבריהם ע"פ סברת הכרס, ללא הוכחות מדברי הפוסקים אשר מדבריהם אנחנו חיים. וישנם טועים וחושבים שדבריהם הלכה למעשה, וילכו אחרי ההבל ויהבלו... ואלו התלמידים הצעירים שלא הרבו תורה "כראוי" ומבקשים להתגדל בפני עמי הארץ וקופצים ויושבים בראש להורות לישראל, הם המחריבים את העולם ומכבים נרה של תורה, ומחבלים כרם ה' צבאות, ועליהם נאמר, אחזו לנו שועלים, שועלים קטנים מחבלים כרמים".

ומרן הגר"ש משאש כתב עליהם בשו"ת שמש ומגן ח"ב: "דרך אגב, בהיותי לומד בפסק דין הנזכר, ומחפש בספרים, לא יכולתי להתעלם, ונראה לי חובה קדושה לדבר ולהעיר לפני רבותי. במה שראיתי בירחון הנכבד אור תורה כסלו תשמ"ט, נערים אפרוחים שלא נתפקחו עיניהם בד' אמות של הלכה, מכניסים עצמם בין ראמים, בלי ראיות והוכחות, רק בעלי אסופות. והמה אוספים ומונים דברי הפוסקים האוסרים למיניהם, החיים והמתים, עד שנלאו למצוא הפתח, בלי שהזכירו בדבריהם אף פוסק אחד שמתיר, ובלי שראו והבינו גם תוכן דברי האוסרים וטעמם. ואח"כ פוסקים הלכה וזה לשונם, "המורם מכל האמור אין שום היתר... והשומע ישמע, והעובר חטאו ישא ואנחנו נקיים". עכ"ל. על זאת ידוו כל הדווים, שנתקיים בנו בעקבתא דמשיחא חוצפא יסגי, ואוי לדור שכך עלה בימיו, שנער בן י"ז שנה שכתבנו עליו בוצין בוצין וכו', עמד במקום גדולים ונעשה גדול ואחראי בעד כל הדור, עד שהגיע לקלל עם קדוש וטהור ובכללם רבנים ואדמורי"ם וראשי ישיבות ואבות בתי הדין ספרדים ואשכנזים, לומר עליהם חטאם ישאו. ולא ידע למי מקלל, לדור שלם הסומך על דברי גדולי הפוסקים המפורסמים, ולא חש לקמחיה לדבר גבוהה ולא ירא משאתם שמא ישרפוהו בהבל פיהם. וע"ז אמר הפסוק באיוב, ועתה צחקו עלי צעירים ממני לימים".
 
ומרן הגר"ש משאש כתב עליהם בשו"ת שמש ומגן ח"ב: "דרך אגב, בהיותי לומד בפסק דין הנזכר, ומחפש בספרים, לא יכולתי להתעלם, ונראה לי חובה קדושה לדבר ולהעיר לפני רבותי. במה שראיתי בירחון הנכבד אור תורה כסלו תשמ"ט, נערים אפרוחים שלא נתפקחו עיניהם בד' אמות של הלכה, מכניסים עצמם בין ראמים, בלי ראיות והוכחות, רק בעלי אסופות. והמה אוספים ומונים דברי הפוסקים האוסרים למיניהם, החיים והמתים, עד שנלאו למצוא הפתח, בלי שהזכירו בדבריהם אף פוסק אחד שמתיר, ובלי שראו והבינו גם תוכן דברי האוסרים וטעמם. ואח"כ פוסקים הלכה וזה לשונם, "המורם מכל האמור אין שום היתר... והשומע ישמע, והעובר חטאו ישא ואנחנו נקיים". עכ"ל. על זאת ידוו כל הדווים, שנתקיים בנו בעקבתא דמשיחא חוצפא יסגי, ואוי לדור שכך עלה בימיו, שנער בן י"ז שנה שכתבנו עליו בוצין בוצין וכו', עמד במקום גדולים ונעשה גדול ואחראי בעד כל הדור, עד שהגיע לקלל עם קדוש וטהור ובכללם רבנים ואדמורי"ם וראשי ישיבות ואבות בתי הדין ספרדים ואשכנזים, לומר עליהם חטאם ישאו. ולא ידע למי מקלל, לדור שלם הסומך על דברי גדולי הפוסקים המפורסמים, ולא חש לקמחיה לדבר גבוהה ולא ירא משאתם שמא ישרפוהו בהבל פיהם. וע"ז אמר הפסוק באיוב, ועתה צחקו עלי צעירים ממני לימים".
ידוע למישהו על מי כוונתו? או לפחות באיזה נושא זה
ברצוני להוסיף נקודה שמורנו חכם יצחק השמיט בהסכמה הנ"ל
הג"ר משה לוי זצ"ל אחרי שמיררוהו ורובו וישטמוהו בעלי חצים [אשר אני זוכר עד היום מי זה שעורר נגדו את הרעש] צלצל לחכם יצחק וביקש שיפנה למור אביו רבינו עובדיה שיתמוך בו, וכך עשה חכם יצחק ומרן רבינו הגדול דיבר עמו בטלפון ועודד אותו זמן רב
והסיבה שחכם יצחק השמיט ענין זה מההסכמה הנ"ל ידועה, וגם שלכאורה אינו רוצה להחזיק טיבותא לנפשיה
 
הג"ר משה לוי זצ"ל אחרי שמיררוהו ורובו וישטמוהו בעלי חצים [אשר אני זוכר עד היום מי זה שעורר נגדו את הרעש]
כיצד מיררו את חייו ולמה?
הוא אמנם חולק על היבי"א לא מעט, אבל היה גברא רבה ומותר לו. וכשכתב על הלכות ריבית נתן לו הרב עובדיה הסכמה על ההלכטת שבהם הוא חולק עליו (לא שחזר בו, אבל אמר שזכותו לחשוב אחרת).
האם הכוונה לגבי הריגת כינה בשבת?
 
כיצד מיררו את חייו ולמה?
הוא אמנם חולק על היבי"א לא מעט, אבל היה גברא רבה ומותר לו. וכשכתב על הלכות ריבית נתן לו הרב עובדיה הסכמה על ההלכטת שבהם הוא חולק עליו (לא שחזר בו, אבל אמר שזכותו לחשוב אחרת).
האם הכוונה לגבי הריגת כינה בשבת?
כן
 
אין שום חידוש בהנ"ל, היחס של מרן הגר"ע יוסף זיע"א ל"חניכי כסא רחמים" היה מסוייג מאוד, בלשון המעטה, והרבה פעמים רתח כשקרא את דבריהם, והרבה פעמים הם כותבים ברמות רוחא וכל אחד מהם חושב שהוא המעיין הגדול בתבל, וכבר הגיע להוראה, ומי שאינו חושב כמוהו "עוונו ישא".

יעויין בפתיחה ל"יביע אומר" (חלק ט'): "וראיתי לנכון להעיר כאן ולהתריע על תקלה חמורה, אודות כמה מצעירי הצאן, בחורי ישיבה, שלא הגיעו להוראה, ולא הוסמכו מגדולי הדור, ומעיזים פניהם לכתוב כמה מאמרים בהלכה, וחולקים על רבותיהם, אע"פ שלא הגיעו לקרסוליהם, ולא ירדו לסוף דעתם. ומפרסמים את דבריהם ברבים, באיזה ירחון להלכה ולמעשה , ולא ידעו ולא יבינו בחשיכה יתהלכו, ואין הכרעתם מכרעת, כי יסוד כל דבריהם ע"פ סברת הכרס, ללא הוכחות מדברי הפוסקים אשר מדבריהם אנחנו חיים. וישנם טועים וחושבים שדבריהם הלכה למעשה, וילכו אחרי ההבל ויהבלו... ואלו התלמידים הצעירים שלא הרבו תורה "כראוי" ומבקשים להתגדל בפני עמי הארץ וקופצים ויושבים בראש להורות לישראל, הם המחריבים את העולם ומכבים נרה של תורה, ומחבלים כרם ה' צבאות, ועליהם נאמר, אחזו לנו שועלים, שועלים קטנים מחבלים כרמים".

ומרן הגר"ש משאש כתב עליהם בשו"ת שמש ומגן ח"ב: "דרך אגב, בהיותי לומד בפסק דין הנזכר, ומחפש בספרים, לא יכולתי להתעלם, ונראה לי חובה קדושה לדבר ולהעיר לפני רבותי. במה שראיתי בירחון הנכבד אור תורה כסלו תשמ"ט, נערים אפרוחים שלא נתפקחו עיניהם בד' אמות של הלכה, מכניסים עצמם בין ראמים, בלי ראיות והוכחות, רק בעלי אסופות. והמה אוספים ומונים דברי הפוסקים האוסרים למיניהם, החיים והמתים, עד שנלאו למצוא הפתח, בלי שהזכירו בדבריהם אף פוסק אחד שמתיר, ובלי שראו והבינו גם תוכן דברי האוסרים וטעמם. ואח"כ פוסקים הלכה וזה לשונם, "המורם מכל האמור אין שום היתר... והשומע ישמע, והעובר חטאו ישא ואנחנו נקיים". עכ"ל. על זאת ידוו כל הדווים, שנתקיים בנו בעקבתא דמשיחא חוצפא יסגי, ואוי לדור שכך עלה בימיו, שנער בן י"ז שנה שכתבנו עליו בוצין בוצין וכו', עמד במקום גדולים ונעשה גדול ואחראי בעד כל הדור, עד שהגיע לקלל עם קדוש וטהור ובכללם רבנים ואדמורי"ם וראשי ישיבות ואבות בתי הדין ספרדים ואשכנזים, לומר עליהם חטאם ישאו. ולא ידע למי מקלל, לדור שלם הסומך על דברי גדולי הפוסקים המפורסמים, ולא חש לקמחיה לדבר גבוהה ולא ירא משאתם שמא ישרפוהו בהבל פיהם. וע"ז אמר הפסוק באיוב, ועתה צחקו עלי צעירים ממני לימים".
מרן זיע"א במאור ישראל ח"ג עמ' קב כתב דברים יותר חריפים ומפורשים, וז"ל:
"ואדם אחד שלומד תורה לקנטר, ונוח לו שלא נברא, גילה פנים בתורה שלא כהלכה, הפך הקערה על פיה, וסילף דברי הרמב"ם, היפך דבריו המפורשים, והדפיס דבריו בירחון אור תורה, אע"פ שכל דבריו הבל ורעות רוח. (והמו"ל הדפיס דבריו כהוייתן, כסומא בארובה, ולא טרח לבדוק היכונו דבריו אם לאו. והכשיל רבים, שרא ליה מריה)".

והרב משאש בח"ב הנ"ל סיים בזה"ל:
"כאן המקום להעיר על עורכי הירחון שלא העירו על זה כדרכם, או ידחו אותו באמת הבנין ולא יעלו את דברי גדופיו עלי ספר כלל". ע"ש.
ובח"ג (אה"ע סי' ה) כ' בזה"ל "וידוע שהאברכים מנסים לכתוב ולפלפל באור תורה אבל לא הגיעו להסיק הלכה ולדבר נגד רבנים גדולים שמדברים בקצרה גדולה, והם מקשים על הא' קושיות של דרדקי דבי רב, למה לא הוסיף זה ולמה חיסר זה. והם לא ידעו שהגדולים הללו מדברים בקצרה גדולה וסומכים על המבינים אותם, וכ"ש שלא לשנות את דבריהם או להוסיף בהם כמו שעשו כאן, שהכניסו בדברי הדברי יוסף שבנדון הב' לא ישנה וכו'". עכ"ל ע"ש.
 
אין שום חידוש בהנ"ל, היחס של מרן הגר"ע יוסף זיע"א ל"חניכי כסא רחמים" היה מסוייג מאוד, בלשון המעטה, והרבה פעמים רתח כשקרא את דבריהם, והרבה פעמים הם כותבים ברמות רוחא וכל אחד מהם חושב שהוא המעיין הגדול בתבל, וכבר הגיע להוראה, ומי שאינו חושב כמוהו "עוונו ישא".

יעויין בפתיחה ל"יביע אומר" (חלק ט'): "וראיתי לנכון להעיר כאן ולהתריע על תקלה חמורה, אודות כמה מצעירי הצאן, בחורי ישיבה, שלא הגיעו להוראה, ולא הוסמכו מגדולי הדור, ומעיזים פניהם לכתוב כמה מאמרים בהלכה, וחולקים על רבותיהם, אע"פ שלא הגיעו לקרסוליהם, ולא ירדו לסוף דעתם. ומפרסמים את דבריהם ברבים, באיזה ירחון להלכה ולמעשה , ולא ידעו ולא יבינו בחשיכה יתהלכו, ואין הכרעתם מכרעת, כי יסוד כל דבריהם ע"פ סברת הכרס, ללא הוכחות מדברי הפוסקים אשר מדבריהם אנחנו חיים. וישנם טועים וחושבים שדבריהם הלכה למעשה, וילכו אחרי ההבל ויהבלו... ואלו התלמידים הצעירים שלא הרבו תורה "כראוי" ומבקשים להתגדל בפני עמי הארץ וקופצים ויושבים בראש להורות לישראל, הם המחריבים את העולם ומכבים נרה של תורה, ומחבלים כרם ה' צבאות, ועליהם נאמר, אחזו לנו שועלים, שועלים קטנים מחבלים כרמים".

ומרן הגר"ש משאש כתב עליהם בשו"ת שמש ומגן ח"ב: "דרך אגב, בהיותי לומד בפסק דין הנזכר, ומחפש בספרים, לא יכולתי להתעלם, ונראה לי חובה קדושה לדבר ולהעיר לפני רבותי. במה שראיתי בירחון הנכבד אור תורה כסלו תשמ"ט, נערים אפרוחים שלא נתפקחו עיניהם בד' אמות של הלכה, מכניסים עצמם בין ראמים, בלי ראיות והוכחות, רק בעלי אסופות. והמה אוספים ומונים דברי הפוסקים האוסרים למיניהם, החיים והמתים, עד שנלאו למצוא הפתח, בלי שהזכירו בדבריהם אף פוסק אחד שמתיר, ובלי שראו והבינו גם תוכן דברי האוסרים וטעמם. ואח"כ פוסקים הלכה וזה לשונם, "המורם מכל האמור אין שום היתר... והשומע ישמע, והעובר חטאו ישא ואנחנו נקיים". עכ"ל. על זאת ידוו כל הדווים, שנתקיים בנו בעקבתא דמשיחא חוצפא יסגי, ואוי לדור שכך עלה בימיו, שנער בן י"ז שנה שכתבנו עליו בוצין בוצין וכו', עמד במקום גדולים ונעשה גדול ואחראי בעד כל הדור, עד שהגיע לקלל עם קדוש וטהור ובכללם רבנים ואדמורי"ם וראשי ישיבות ואבות בתי הדין ספרדים ואשכנזים, לומר עליהם חטאם ישאו. ולא ידע למי מקלל, לדור שלם הסומך על דברי גדולי הפוסקים המפורסמים, ולא חש לקמחיה לדבר גבוהה ולא ירא משאתם שמא ישרפוהו בהבל פיהם. וע"ז אמר הפסוק באיוב, ועתה צחקו עלי צעירים ממני לימים".
איך אתה אומר כך מרן זצ"ל היה אוהב להגיע לכסא רחמים ולדבר שם גם שהיה עליו איומים מסר נפש והגיע
 
בסדר מחלוקת זה לשם שמיים אבל מרן היה מאוד אוהב את כסא רחמים
רק לפעמים הוא לא מסכים איתם בכמה דברים
זה שהם מספרים ככה זה לא אומר שזה נכון
אני באוזניים שלי שמעתי בבית של מרן רבינו מה הוא היה מדבר עליהם
וגם הם יודעים את זה טוב מאוד, רק עושים יחצנות לעצמם
 
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
חזור
חלק עליון