• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

נוסח ברכת מעין שלש ביין מעורב

בנימין לוריא

Administrator
חבר צוות
מישהו שאל אותי על מקרה שקרה לו בליל הסדר האחרון.
הוא רצה לשתות בליל הסדר יין, אבל לא רצה שיתעייף יותר מדי, אז החליט למזוג את היין במיץ ענבים, ומזג שליש יין ו-2/3 מיץ ענבים.
אחרי הכוס הרביעית, כשמברכים ברכת "מעין שלש" הסתפק איך יחתום, מכיון שהיין היה מענבים של א"י, והמיץ ענבים היה מענבי חוץ לארץ.
השבתי לו מיד שלכאו' הולכים אחרי הרוב (וכמו שנכתב כאן), ומכיון שהרוב הוא מיץ ענבים שהוא מענבי חו"ל, יש לחתום "על הגפן".
אך הוא טען שמכיון שעיקר מטרתו היתה לשתות יין, וזה העיקר בשבילו, והמיץ ענבים בא רק למזוג את היין, יש ללכת אחרי העיקר.
ואמנם אני הסתפקתי אם שייך עיקר וטפל בלח, שהרי זה מעורב היטב וכחתיכה אחת, ויש לפניי משקה חדש שרובו מיץ ענבים.
עוד חשבתי אולי לסייע ששייך בזה דבר של "קמא קמא בטיל" שכל פעם שנשפך חלק מהמיץ ענבים הוא התבטל ביין, וממילא א"ש לחתוך "על פרי גפנה", (ואולי תלוי אם פסק הקילוח או לא).
אשמח לשמוע את חוו"ד חברי הפורום בנידון זה.
 
חזור
חלק עליון