הגמרא בשבת פח מבארת את מעלתם של עם ישראל שהקדימו עשיה לשמיעה.
ולכאורה יש לשאול שאלה פשוטה, הרי בפסוקים מבואר שמשה רבינו קרא את ספר הברית, ורש"י (פסוק ג') ביאר שפירש להם שבע מצות שנצטוו בני נח ושבת וכבוד אב ואם ופרה אדומה ודינין שניתנו להם במרה. וכך יוצא מהמכילתא דרשב"י ופסיקתא.
ועל זה אמרו נעשה. ומה שאח"כ יצווה אותם ה' נשמע. א"כ לא הקדימו עשיה לשמיעה, אלא העשיה קאי על מה ששמעו. ושמיעה על מה שישמעו בעתיד.
וראיתי שמרן הרב שך שאל שאלה זו (אבי עזרי סדר הפלאה בהקדמה עמ' 2) אך לא זכיתי להבין איך תירוצו מתרץ הקושיא.
ולכאורה יש לשאול שאלה פשוטה, הרי בפסוקים מבואר שמשה רבינו קרא את ספר הברית, ורש"י (פסוק ג') ביאר שפירש להם שבע מצות שנצטוו בני נח ושבת וכבוד אב ואם ופרה אדומה ודינין שניתנו להם במרה. וכך יוצא מהמכילתא דרשב"י ופסיקתא.
ועל זה אמרו נעשה. ומה שאח"כ יצווה אותם ה' נשמע. א"כ לא הקדימו עשיה לשמיעה, אלא העשיה קאי על מה ששמעו. ושמיעה על מה שישמעו בעתיד.
וראיתי שמרן הרב שך שאל שאלה זו (אבי עזרי סדר הפלאה בהקדמה עמ' 2) אך לא זכיתי להבין איך תירוצו מתרץ הקושיא.