אריאל שמואל
Active member
לפי פרסומים שראיתי, הרבנית רבקה צ'יקוטאי כתבה ספר על אביה זצ"ל יחד עם איתמר אדלשטיין (שערך שיחות גם עם שאר האחיות): "בית יוסף – הרב עובדיה יוסף הסיפור שלא סופר".
מישהו הספיק לקרוא?
מישהו הספיק לקרוא?
מלא וגדוש בטעויות ודברים לא נכונים (מהשוואות עם ספרים אחרים)...בטח מה שלא סופר, זה שמרן בכלל היה מזרחניק, ורק כלפי חוץ בגלל כמה סיבות, התנהג כחרדי...
מקוה שלא נכתבו שם יותר מידי שטויות.
לברוח!לפי פרסומים שראיתי, הרבנית רבקה צ'יקוטאי כתבה ספר על אביה זצ"ל יחד עם איתמר אדלשטיין (שערך שיחות גם עם שאר האחיות): "בית יוסף – הרב עובדיה יוסף הסיפור שלא סופר".
מישהו הספיק לקרוא?
הסתכלות מעניינת. אך מענין אמאי דוקא צ'יקוטאי ובר שלום קצת סטו מהדרך והשאר בסדר גמור!! ועם השאר אין שום בעיה.מה בעצם רע בספר הזה?
רק דבר אחד, הוא לא מתאים לנרטיב.
קשה לנו לקבל את המבט של בנותיו של מרן זיע"א,
כשלמעשה הם חיו בתוך הבית, הם חונכו ע"י מרן,
ובוודאי ראו דברים שהבנים זצ"ל ושליט"א לא ראו.
כמדומני שהרבנית בוטבול תחי' היא הקטנה שבבנות.צ'יקוטאי היא הקטנה שבבנות.
תמיד נתפעמתי שאצל הרב עובדיה זה היפך העולם
שאצל כולם החתנים ת''ח והבנים פחות כיון שחתנים בוחרים....
ואילו אצל הרב הבנים ת''ח עצומים בוודאי לא פחות מהחתנים
והוא פלאי
חכם יעקב היה מחמיר בהלכה ובזה היה רחוק מהםלא קראתי את הספר המדובר.
אבל אני מכיר כמה וכמה מגדולי ישראל (אשכנזים וספרדים, ליטאים וחסידים)
שמשפחתם הקרובה מכירה אותם בצורה שונה לחלוטין מהדמות המוצגת בציבור.
בין השאר,
בדברים שהזכרת, תקשורת, תרבות ופנאי, 'בילויים' וכיו"ב.
יש שתי שאלות:
1. השאלה העובדתית. לדוגמא: האם הרבנית ראתה טלוויזיה בצורה חופשית?
2. השאלה הציבורית. האם נכון לספר על כך?
נקודה נוספת. שלא קשורה לקודמת.
אצל הרבה רבנים (מהדור הקודם, דהיינו אלו שכיום רובם כבר לא איתנו וכיהנו בעשורים האחרונים)
אני רואה תופעה מעניינת.
הם עצמם נחשבים ע"י תלמידיהם לחרדים,
אך בניהם קרובים לציונות דתית ולפעמים ממש שייכים לאותו זרם.
והדבר בולט עוד יותר אצל בנות אותן רבנים שלא התחנכו בישיבות,
ויותר נסחפו באוירה הכללית והקלילה של הציבור,
כפי שהיה בעשורים הראשונים של הקמת המדינה..
גם אצל מרן זיע"א, בנו הגדול רבי יעקב היה מאוד קרוב לציבור הד"ל, וכידוע,
רבי אברהם ג"כ היה רב צבאי במשך שנים רבות,
ולפי הבנתי במשך שנים רבות לא היה כ"כ חי בתוך הציבור החרדי הרגיל.
יתכן מאוד שהיתה השפעה רבה לאוירה הישיבתית,
שהכניסו שלושת הבנים רבי יצחק רבי דוד ורבי משה, שלמדו בישיבת חברון,
שהית מיוחדת בכך שהיה בה אווירה חברתית ורוח ישיבתית חזקה וסוחפת,
ולעומת זאת, הבנות לא קבלו מאותה רוח.