• ל"מרכז למורשת מרן" דרוש מפעיל לתכנית על מרן בתלמודי תורה, וכן מפעילה בבתי ספר לבנות. דרישות התפקיד: א. גישה לילדים חובה. ב. כושר רטורי. ג. פנוי/ה בשעות הבוקר לפחות בחלק מימות השבוע. יצירת קשר במייל: office@moreshet-maran.com

עדות מפורשת: התבטאות חמורה של הר' דוב ליאור על מרן חכם עובדיה

חיים כהן

New member
פעילות

0%

אֲרִיכוּת יָמִים

14%

תגידו אדם שעולה להר הבית{דב ליאור} אחר שכל הגדולים מכל החוגים אפילו מהמזרחי {הרב קוק} אסרו והוא באיסור כרת, האם יש מישהו שמעז לקרא לו רב ועוד "גדול הדור"?
מתניה יוספוב כנראה רחוק מלדעת מהי דעת תורה ולא למד בישיבה ולא יטיף לנו מוסר חבל מאוד.
בקשר לשמואל אליהו בהמשך לעיל הוא ראיתי אותו בעצמו משכנע אנשים בפתח שער המוגרבים לעלות להר אוי לנו שכך עתה בימינו שכל מי שלמד מחזיקים מימנו גדול הדור תמיד מרן הראשון לציון שליט"א מצטט שיש הרבה פרופסורים לתלמוד ולהלכה ולמשה וגם אפילו לשולחן ערוך אב למה הם שווים ? כלום
 

איש הישראלי

Active member
פעילות

4%

אֲרִיכוּת יָמִים

34%

תגידו אדם שעולה להר הבית{דב ליאור} אחר שכל הגדולים מכל החוגים אפילו מהמזרחי {הרב קוק} אסרו והוא באיסור כרת, האם יש מישהו שמעז לקרא לו רב ועוד "גדול הדור"?
מתניה יוספוב כנראה רחוק מלדעת מהי דעת תורה ולא למד בישיבה ולא יטיף לנו מוסר חבל מאוד.
בקשר לשמואל אליהו בהמשך לעיל הוא ראיתי אותו בעצמו משכנע אנשים בפתח שער המוגרבים לעלות להר אוי לנו שכך עתה בימינו שכל מי שלמד מחזיקים מימנו גדול הדור תמיד מרן הראשון לציון שליט"א מצטט שיש הרבה פרופסורים לתלמוד ולהלכה ולמשה וגם אפילו לשולחן ערוך אב למה הם שווים ? כלום
אם איני טועה הוא ממתירי שירות לאומי [נגד דעת גדולי ישראל כולל אביו זצ"ל]
ואין צורך להאריך בחומרת הדבר והנזקים האיומים הנגרמים מכך וד"ל
 

יער השדה

Member
פעילות

0%

אֲרִיכוּת יָמִים

36%

שבוע טוב
שמעתי שהחכם נשוא האשכול התיר לנטוע עצים בשנת השמיטה בשביל מצוות ישוב ארץ ישראל, לא ראיתי את הפסק שלו כתוב ומה טעמיו. אך מטעם של ישוב ארץ ישראל בלבד, אין היתר לעבור על שום איסור שהוא, ואפילו על איסור דרבנן. וזה לא דומה בכלל לקניין בשבת בערכאות של גוים שהתירו בשביל לגאול בית בארץ ישראל.
אני לא נכנס לפולמוס שהיה כאן, אך הלכתית אין דבריך נכונים. ואכמ"ל
 

איש תם

Well-known member
פעילות

0%

אֲרִיכוּת יָמִים

13%

בניגוד לעמדה החרדית: הפסק של הרב ליאור​

הנטיעות של קק"ל בנגב מעוררות סערה: הגאון הרב דב ליאור, מבכירי הרבנים בזרם החרד"לי פסק כי מותר לנטוע עצי סרק בנגב כעת, בשנת השמיטה - בטענה כי מדובר "במלחמה על ארץ ישראל" | מנגד, הגאון רבי יוסף אפרתי פוסק שאסור לנטוע אלא רק לפקח ולמנוע פלישה​

יאיר כלפה | חדשות בארץ12.1.2022 | 09:36

הגאון הרב דב ליאור צילום: פלאש 90

הגאון הרב דב ליאור, מבכירי הרבנים בזרם התורני שבציונות הדתית, פסק במהלך שעות הבוקר המוקדמות (רביעי) כי מותר לנטוע עצי סרק בנגב, על אף שנת השמיטה.

הרב ליאור פסק במענה לשאלת חבר הכנסת איתמר בן-גביר, כי מותר לנטוע עצי סרק בנגב, בטענה שזאת במטרה לשמור על אדמות המדינה ושזה "מלחמה על ארץ ישראל", זאת ברקע המהומה סביב הנטיעות של קק"ל והביקורת על חברי 'הליכוד', שנטעו אתמול.

במסגרת פסיקתו, שנחשבת ליחסית נדירה, הרב ליאור אומר כי ניתן אף לנטוע את העץ בתוך גוש האדמה. לאחר פסיקת רבו, בן-גביר הודיע כי הוא מגיע לאזור השתילות בנגב: "דווקא היום צו השעה זה להגיע לנגב ולהשתתף במצווה החשובה של מאבק על ארץ ישראל".

מנגד, הגאון רבי יוסף יקותיאל אפרתי, ראש בית המדרש להלכה בהתיישבות, פסק אמש כי אסור לנטוע בשמיטה. "לדאבוננו מזה כמה שמיטות היו מקומות ממלכתיים וציבורים שגם כאשר בקשו לשמור שמיטה המשיכו לבצע נטיעות תחת הכותרת נטיעות הצלה, בתואנה שמבלעדי ביצוע הנ"ל ישתלטו נכרים על אדמות הנ"ל. לטענתם הם קבלו לדבר היתר מרבנים מסוימים", כתב הרב במענה לשאלה שהופנה אליו בנושא.

"למותר לציין שא"א לדמות לנידון שהיה לפני מרן החזו"א בישוב "מחנה ישראל" כאשר היה פחד כי בהעדר חרישה ישתלטו נכרים על אדמות המושב, שהרי שם היה מדובר בחשש של השתלטות קרקעות כאשר השלטונות הגוים שהיו בארץ ודאי שלא יתמכו בהחזקת הקרקע לידי הישוב "מחנה ישראל", לעומת זאת במקרים שלפנינו כל מה שצריך לעשות לשימור הקרקע הוא רק לפקח במשך השנה באופן רציף ולמנוע פלישה כחוק, מ"מ היה גופים שביצעו נטיעות כאלה בתואנה של ישוב ארץ ישראל".

את דבריו סיכם כי "מבחינה הלכתית אין לבצע נטיעות בארץ ישראל בתואנה של ישוב ארץ ישראל ומה שצריך זה לשמר את אדמות מפלישה כעת ולהכפיל את כמות הנטיעות בג' תשרי תשפ"ג. ובשכר שמירת השמיטה נזכה לחיזוק יישוב ארץ ישראל ולגאולה שלימה".

כזכור, אמש הגיעו חברי הכנסת של הליכוד לנטוע עצים ביער יתיר, וחבר הכנסת אורי מקלב מ'דגל התורה' תקף את חברי הליכוד: "פעולת נטיעת העצים שנעשית כעת בעיצומה של שנת השמיטה בדרום אסורה באיסור מוחלט על פי ההלכה". לדבריו, "מחאה לא מתירה פגיעה בשנת השמיטה".

בחדרי חרדים
 

איש תם

Well-known member
פעילות

0%

אֲרִיכוּת יָמִים

13%

אין זה נכון .. וחיפש קצר במרשתת מעיד הפוך.. שנזכה להגדיל תורה!
אין לי ידיעה בענין, אך באמת תמוה שישכנע אנשים נגד דעת אביו.
לגבי הר ליאור בעיני ראיתיו לפני כמה שבועות יורד מהר הבית. (אך בידע תורני כמדומה שעולה על רוב מוחלט מרבניהם, בקי בש"ס וד' חלקי שו"ע).
 

יער השדה

Member
פעילות

0%

אֲרִיכוּת יָמִים

36%

בניגוד לעמדה החרדית: הפסק של הרב ליאור​

הנטיעות של קק"ל בנגב מעוררות סערה: הגאון הרב דב ליאור, מבכירי הרבנים בזרם החרד"לי פסק כי מותר לנטוע עצי סרק בנגב כעת, בשנת השמיטה - בטענה כי מדובר "במלחמה על ארץ ישראל" | מנגד, הגאון רבי יוסף אפרתי פוסק שאסור לנטוע אלא רק לפקח ולמנוע פלישה​

יאיר כלפה | חדשות בארץ12.1.2022 | 09:36

הגאון הרב דב ליאור צילום: פלאש 90

הגאון הרב דב ליאור, מבכירי הרבנים בזרם התורני שבציונות הדתית, פסק במהלך שעות הבוקר המוקדמות (רביעי) כי מותר לנטוע עצי סרק בנגב, על אף שנת השמיטה.

הרב ליאור פסק במענה לשאלת חבר הכנסת איתמר בן-גביר, כי מותר לנטוע עצי סרק בנגב, בטענה שזאת במטרה לשמור על אדמות המדינה ושזה "מלחמה על ארץ ישראל", זאת ברקע המהומה סביב הנטיעות של קק"ל והביקורת על חברי 'הליכוד', שנטעו אתמול.

במסגרת פסיקתו, שנחשבת ליחסית נדירה, הרב ליאור אומר כי ניתן אף לנטוע את העץ בתוך גוש האדמה. לאחר פסיקת רבו, בן-גביר הודיע כי הוא מגיע לאזור השתילות בנגב: "דווקא היום צו השעה זה להגיע לנגב ולהשתתף במצווה החשובה של מאבק על ארץ ישראל".

מנגד, הגאון רבי יוסף יקותיאל אפרתי, ראש בית המדרש להלכה בהתיישבות, פסק אמש כי אסור לנטוע בשמיטה. "לדאבוננו מזה כמה שמיטות היו מקומות ממלכתיים וציבורים שגם כאשר בקשו לשמור שמיטה המשיכו לבצע נטיעות תחת הכותרת נטיעות הצלה, בתואנה שמבלעדי ביצוע הנ"ל ישתלטו נכרים על אדמות הנ"ל. לטענתם הם קבלו לדבר היתר מרבנים מסוימים", כתב הרב במענה לשאלה שהופנה אליו בנושא.

"למותר לציין שא"א לדמות לנידון שהיה לפני מרן החזו"א בישוב "מחנה ישראל" כאשר היה פחד כי בהעדר חרישה ישתלטו נכרים על אדמות המושב, שהרי שם היה מדובר בחשש של השתלטות קרקעות כאשר השלטונות הגוים שהיו בארץ ודאי שלא יתמכו בהחזקת הקרקע לידי הישוב "מחנה ישראל", לעומת זאת במקרים שלפנינו כל מה שצריך לעשות לשימור הקרקע הוא רק לפקח במשך השנה באופן רציף ולמנוע פלישה כחוק, מ"מ היה גופים שביצעו נטיעות כאלה בתואנה של ישוב ארץ ישראל".

את דבריו סיכם כי "מבחינה הלכתית אין לבצע נטיעות בארץ ישראל בתואנה של ישוב ארץ ישראל ומה שצריך זה לשמר את אדמות מפלישה כעת ולהכפיל את כמות הנטיעות בג' תשרי תשפ"ג. ובשכר שמירת השמיטה נזכה לחיזוק יישוב ארץ ישראל ולגאולה שלימה".

כזכור, אמש הגיעו חברי הכנסת של הליכוד לנטוע עצים ביער יתיר, וחבר הכנסת אורי מקלב מ'דגל התורה' תקף את חברי הליכוד: "פעולת נטיעת העצים שנעשית כעת בעיצומה של שנת השמיטה בדרום אסורה באיסור מוחלט על פי ההלכה". לדבריו, "מחאה לא מתירה פגיעה בשנת השמיטה".

בחדרי חרדים
יש"כ אך לא דיברתי על הפסק של הרב ליאור אלא על התוכן הכולל
 

יי"ש

Active member
פעילות

1%

אֲרִיכוּת יָמִים

12%

שבוע מבורך!
חושבני שלא כדאי ולא רצוי לדבר ולהשמיץ את חכמי ישראל די בכל אתר ואתר כל אחד יעשה כדרך רבותיו.. חבל שבשעת כעס משתלחים האחד באחר ואח"כ מתחרטים. זה דרכו של יצה"ר. זכור!! כחצים ביד גבור כל עוד והדיבור אצלך אתה שולט עליו אך כשהוצאתו מפיך זה כבר אבוד, הוא שולט בך ואת הנעשה אין להשיב.
ובטח שאין לכל אבר"ך (יש אב בחכמה ורך בשנים ויש בהיפך...) לדבר סרה בחכמי ישראל יהיו אשר יהיו.
ידועה כבר מחלוקת שהיתה בזמן הפצת החסידות עם ר"פ מקוריץ ז"ל ואין תועלת מכך לא בזה ובטח לא בבא.
ויה"ר שיפלו הדברים על אזנים קשובות כי יצאו מלב אוהב ומנוסה בענין ההשתלחות. ע"כ.
 

נחום חנן

New member
פעילות

0%

אֲרִיכוּת יָמִים

12%

אני לא נכנס לפולמוס שהיה כאן, אך הלכתית אין דבריך נכונים. ואכמ"ל
אשמח אם תציג את דעתך.
גם לענ"ד יש צד היתר בדבר בזמן שיש חשש שהערבים ישתלטו על השטח, בצירוף כמה סניפים שיש כאן, אבל זה ללא קשר למצוות ישוב ארץ ישראל.
 

חיים כהן

New member
פעילות

0%

אֲרִיכוּת יָמִים

14%

אין זה נכון .. וחיפש קצר במרשתת מעיד הפוך.. שנזכה להגדיל תורה!
מה לא נכון ? כל מה שכתבתי לא דברים שאני המצאתי שלא ישמע כך זה דברים מפורסמים ולא כל מה שכתוב במרשתת שהיא רשת אומר שזה נכון לא אחזור על הדברים רק אחזק שכל מה שאמרתי ידוע לכל מי שהוא בעל ידע הלכתי ותורני ושייך לירושלים ששם ידוע הדבר
 

יער השדה

Member
פעילות

0%

אֲרִיכוּת יָמִים

36%

אשמח אם תציג את דעתך.
גם לענ"ד יש צד היתר בדבר בזמן שיש חשש שהערבים ישתלטו על השטח, בצירוף כמה סניפים שיש כאן, אבל זה ללא קשר למצוות ישוב ארץ ישראל.
שלום כבוד הרב, נראה שיש לחלק כמו שהרב עצמו מחלק בין מצוות ישוב ארץ ישראל - שאגב יש לדון מהי.. לצד מה שפרסמו, שכך היה נראה לי להשיב - מאחר שיש סכנה של השתלטות של בדואים על הקרקע היה נכון להתיר דברים שונים בקרקע, אע"פ שנכון הוא הדבר שוודאי ראוי היה לחכות עם זה לאחר השנה השביעית. כמובן שיש עוד לפלפל בדבר.
ותודה אגב - לך חכם ראובן שבזכותך נפל בחלקי לעיין בספרו של הרב חזון נחום על שביעית.
מה לא נכון ? כל מה שכתבתי לא דברים שאני המצאתי שלא ישמע כך זה דברים מפורסמים ולא כל מה שכתוב במרשתת שהיא רשת אומר שזה נכון לא אחזור על הדברים רק אחזק שכל מה שאמרתי ידוע לכל מי שהוא בעל ידע הלכתי ותורני ושייך לירושלים ששם ידוע הדבר
אין זה נכון כוונתי היא על הרב שמואל אליהו, ולא על הרב ליאור. הרב שמואל מעולם לא התיר לעלות להר, והוא בחיים לא היה פוסק כנגד אביו - ובזה יש פרסומים שונים ומשונים, והאמן לי אם הוא היה עולה הארגון הזה שמדרבן אנשים לעלות ל"ע היה מפרסם את זה בריש גלי בכל מקום אשר הוא יכול..
לגבי הרב ליאור, ידוע שיש הבדל מהותי בעניין ההשקפה והוא מתיר לעלות. אך דע לך שפעם אחת אחד מחברי מהישיבות הנחשבות הטובות ביותר בציבור הלך להתווכח איתו על אותו נושא בדיוק, וטען לנו טעונים שונים ממקורות שונים - ויצא במפח נפש, מאחר וחשב לעצמו שהוא יצא ברכוש גדול מאחר ואותו רב הוא רק מזרחניק, אז הרב ליאור הוא לא קטיל קני, ולא סתם ביקשו ממנו הרב אברהם שפירא והרצי"ה להתמודד 'כנגד' הרב ז'ולטי למשרת הרב הראשי לירושלים (ע"פ ויקפדיה), אלא ידו רב לו בכל מכמני התורה (ותוכל לשאול את כל מי שישב איתו בדין - ושאלתי), אע"פ שאין הוא הולך בדרכנו.

כהערת אגב - בשבוע האחרון לצערי הפורום הפך קצת לשדה קרב. יש האומרים כך ויש העונים אחרת, אע"פ שיש דעות ורצוי להביע אותם, ראוי להביע אותם עם דרך ארץ ואהבה אחד לשני, אע"פ שבחלק מהדברים כך היא מלחמתה של תורה. אני אוסיף את ציטוטו של יי"ש
שבוע מבורך!
חושבני שלא כדאי ולא רצוי לדבר ולהשמיץ את חכמי ישראל די בכל אתר ואתר כל אחד יעשה כדרך רבותיו.. חבל שבשעת כעס משתלחים האחד באחר ואח"כ מתחרטים. זה דרכו של יצה"ר. זכור!! כחצים ביד גבור כל עוד והדיבור אצלך אתה שולט עליו אך כשהוצאתו מפיך זה כבר אבוד, הוא שולט בך ואת הנעשה אין להשיב.
ובטח שאין לכל אבר"ך (יש אב בחכמה ורך בשנים ויש בהיפך...) לדבר סרה בחכמי ישראל יהיו אשר יהיו.
ידועה כבר מחלוקת שהיתה בזמן הפצת החסידות עם ר"פ מקוריץ ז"ל ואין תועלת מכך לא בזה ובטח לא בבא.
ויה"ר שיפלו הדברים על אזנים קשובות כי יצאו מלב אוהב ומנוסה בענין ההשתלחות. ע"כ.
בברכת שבוע טוב!
 

חיים כהן

New member
פעילות

0%

אֲרִיכוּת יָמִים

14%

אם תבדוק טוב באותו ארגון שמעודד הם יציגו לך תמונה איך שהוא עומד בפתח הר הבית ומעודד לעלות כך אני ראיתי אלא אם כן תביא הוכחה שלא
על כל פנים לא צריך לפחד לומר ברמה את דעת התורה וההשקפה הצרופה כפי שהורו לנו רבותינו זצ"ל ושיבלו לחיים טובים
 

איש תם

Well-known member
פעילות

0%

אֲרִיכוּת יָמִים

13%

אם תבדוק טוב באותו ארגון שמעודד הם יציגו לך תמונה איך שהוא עומד בפתח הר הבית ומעודד לעלות כך אני ראיתי אלא אם כן תביא הוכחה שלא
על כל פנים לא צריך לפחד לומר ברמה את דעת התורה וההשקפה הצרופה כפי שהורו לנו רבותינו זצ"ל ושיבלו לחיים טובים
אדרבה אתה מוזמן להציג את התמונה הנ"ל. (מענין איך רואים בתמונה האם משכנע לעלות, או משכנע שלא לעלות...).
מצורפת תגובת הרב שמואל אליהו (ונראה מה יהיה התירוץ שלך עכשיו..).
 

קבצים מצורפים

  • מכתב הכחשה- מהרב שמואל אליהו.pdf
    117.3 KB · צפיות: 21
חלק עליון