• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

פעולות לשיפור כולל אברכים

גואל

Active member
אני לומד בכולל מצוין באחד מערי הפריפריה, מ 9 עד 4 רצוף בעיקר דף היומי והשאר ליבו חפץ.
מי שיוכל לתת לנו רעיונות איך לשפר את הכולל - דהיינו לגבש את האברכים, לשפר את הרמה הלימודית,
בעיקר לעשות אווירה של 'שטייגען' מתוך שמחה וכיף. כל רעיון יתקבל בשמחה.
יישר כוח.
 
והשאר ליבו חפץ.
לבטל זאת.

כבר פגשתי אברכים רבים מכולל ליבו חפץ.
אחוז מועט ניכר מהם לקחו את עצמם בידים ללמוד כמו שצריך, השאר נראים מעופפים.
לעשות את זה סדר הלכה קבוע, גם אם לא נבחנים לרבנות.

(יכול להיות שאתה לומד ביבנה?)
 
לבטל זאת.

כבר פגשתי אברכים רבים מכולל ליבו חפץ.
אחוז מועט ניכר מהם לקחו את עצמם בידים ללמוד כמו שצריך, השאר נראים מעופפים.
לעשות את זה סדר הלכה קבוע, גם אם לא נבחנים לרבנות.

(יכול להיות שאתה לומד ביבנה?)
דווקא האברכים אצלנו מאוד 'על הקרקע' וכל אחד יש לו את ההספקים שלו.
פשוט רוצים משהו יותר ביחד.
(אני לא לומד ביבנה....)
 
דווקא האברכים אצלנו מאוד 'על הקרקע' וכל אחד יש לו את ההספקים שלו.
פשוט רוצים משהו יותר ביחד.
(אני לא לומד ביבנה....)
אני מכיר כולל כזה בקרית שמונה.
לענ"ד זה טעות נוראה, הן מצד הליבו חפץ, שזה מתכונת לאי עליה והתקדמות לרוב בנ"א.
והן מצד סדר הלימוד מ9 עד 4 רצוף.
א. שזה כמו חצי יום, ורוב בנ"א לא מחזיקים את עצמם מ4 עד 12 בלילה בלי מסגרת. [ואז או שזה יגרום לאברכים לחפש עבודה לחצי השני, או משהו בסגנון, ואחריתה מי ישורנה].
ב. שרוב בנ"א צריכים קצת מנוחה ולא יכולים ללמוד כראוי 7 שעות ברצף.
הספק ומבחנים זה הבסיס של ההצלחה לכולל. (וכמו שרגיל מרן הראש"ל שליט"א לומר בשם אביו מרן זיע"א, "כולל בלא מבחנים מושב זקנים...").
אבל כמעט הכל תלוי בראש הכולל, כך שאין נפק"מ מה יחשוב או ירצה לעשות א' האברכים.
 
לענ"ד זה טעות נוראה, הן מצד הליבו חפץ, שזה מתכונת לאי עליה והתקדמות לרוב בנ"א.
הרבה מהאברכים הרציניים ביותר לומדים במתכונת כזו. זה אולי לא מתאים לאברכים צעירים, אבל לאברכים מסויימים ולאברכים מבוגרים זה מתאים בהחלט וחס ושלום להוריד דבר כזה, הכל לפי העניין.
אם מקפידים על החומר של הבוקר אזי המסגרת קיימת והרבה יותר קל לשמור על סדרים בצהרים.
 
הרבה מהאברכים הרציניים ביותר לומדים במתכונת כזו. זה אולי לא מתאים לאברכים צעירים, אבל לאברכים מסויימים ולאברכים מבוגרים זה מתאים בהחלט וחס ושלום להוריד דבר כזה, הכל לפי העניין.
אם מקפידים על החומר של הבוקר אזי המסגרת קיימת והרבה יותר קל לשמור על סדרים בצהרים.
אמנם צודקים הרב איש תם והרב לביא אך דברי הרב שילה אפרהימי נכונים מאוד, שזה תלוי בגיל ובאופי האברכים, יש כאלה שזה לא יהיה טוב להם ומצד שני יש כאלה שזה תפור עליהם.. מנסיון מכוללים אצלנו
 
אמנם צודקים הרב איש תם והרב לביא אך דברי הרב שילה אפרהימי נכונים מאוד, שזה תלוי בגיל ובאופי האברכים, יש כאלה שזה לא יהיה טוב להם ומצד שני יש כאלה שזה תפור עליהם.. מנסיון מכוללים אצלנו
באברכים חדשים מדבר אני. מספר אנשים וחברים שאני מכיר לומדים בכולל ליבו חפץ, ועליהם אני מדבר.
אברך שנכנס לכולל כזה בגיל 30 אחרי שהיה בכולל גמרא/הלכה אה״נ.
 
לא כל הזמן ליבו חפץ שלוש שעות ראשונות מוקדשות ללימוד הדף היומי
ואף נבחנים כל שבוע על 7 דפי גמרא (יבמות...) והשאר ליבו חפץ.
(ד"א 99% מהאברכים אצלנו הם בגילאי או מעל 30.
 
לכאורה אם לכל אחד יהיה אכפת מהשני כבר גיבשת את כולם
זאת אומרת שאם לאחד נולד בן או בת כל אברך יתן סכום קבוע, וכן בר מצוה וחתונה ולהבדיל בזמן אבל וצער שכולם יראו איך לעזור ולסייע
וכלשון כתב ההתקשרות המובא בענף עץ אבות פרק ה'
ויש כוללים בחו"ל [ארגנטינה ועוד] שנוהגים לצאת לטיול פעם או פעמיים בשנה, אבל איני יודע אם זה מתאים כאן בארץ
 
חזור
חלק עליון