• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

קדיש לסיום מסכת

ילקוט יוסף ביקור חולים ואבלות סימן ל - דיני קדיש ואזכרה
דהוא עתיד לחדתא עלמא, ולאחיא מתיא, ולשכללא היכלא, ולמפרק חייא, ולמבנה קרתא דירושלם, ולמעקר פולחנא נוכראה מארעא, ולאתבא פלחנא יקירא דשמיא להדרה וזיוה ויקרה, ויצמח פורקניה ויקרב משיחיה. בחייכון וכו'

ילקוט יוסף קצוש"ע אורח חיים סימן נו - דין עניית הקדיש על ידי הקהל ועוד מדיני הקדיש
לג. בנוסח הקדיש שאומרים אחר סיום מסכת, או אחר הקינות בתשעה באב, הנוסח הנכון הוא: דהוא עתיד לחדתא עלמא, ולאחיא מתיא, (ולאחאה מתיא -נראה שזה ט"ס שזה כפול ), ולשכללא היכלא, ולמפרק חייא, ולמבנה קרתא דירושלם, ולמעקר פולחנא נוכראה מארעא, ולאתבא פלחנא יקירא דשמיא להדרה וזיוה ויקרה, ויצמח פורקניה ויקרב משיחיה. בחייכון וכו'. [ילקו"י שם, תשס"ד, סימן נו הערה לג, עמו' תיג]
 
יש דעות שיש להגיד קדיש רגיל ולא קדיש מיוחד.
 
מה שאני זוכר הוא, שיש בזה אריכות דברים באחד הספרים של הגאון רבי פינחס מוסבי שליט"א והוכחות רבות שאין לומר קדיש דהוא עתיד אלא קדיש על ישראל.
 
זכור נזכור את המעמד הנשגב של סיום הש"ס שהיה כמדומני באצטדיון טדי ומרן זיע"א אמר את נוסח הסיום ולאחמ"כ קדיש על ישראל.
 
מה שכותב כאן זה מה שזכורני ממרן רבינו עובדיה, ואם איני טועה גם הגר"ש בעדני לא היה מסכים שיאמרו קדיש דהוא עתיד, באומרו זה קדיש של תשעה באב
הצג קובץ מצורף 7956
הקדמתני. מיד כשראיתי את הנידון עלה בליבי דברי הרב יוסף לקח...
 
אני רואה שיש משהו.
אבל זה לא מעומד.
 
חזור
חלק עליון