הנה מרן הראשלצ שליטא דיבר בשיעור השבועי על נושא שחיה בבריכה בשבת והובא בעלון היקר השיעור השבועי פרשת ראה ושם דן בעשר נקודות שיש לבררם עד להיתר (מצו"ב להלן דברי קודשו).
ואחרי המחי"ר צריך לי ביאור שהרי כבוד הראשון לציון בספרו ילקוט יוסף (תשנב) חלק רביעי שבת ב' סימן שא סעיף ט הביא גם את דבריו בעניין שחיה בבריכה ואחר שהעלה להיתר באופנים הכתובים שם כתב בסוף הערה יא (עמוד יד שם) וז"ל:
ולעניין הלכה אף שצידדנו להקל לרחוץ בבריכה בשבת באיזה אופנים, מ"מ למעשה יש להורות שלא לרחוץ בבריכה בשבת ובפרט בבגד ים,וכן השיב לי מרן אאמו"ר (שליטא)זצ"ל.ע"כ
וכן הוא בילקוט יוסף קיצור שולחן ערוך (מהדורה תשסו) חלק א עמוד תקנ"ג סעיף ט וז"ל: ואמנם למעשה יש להורות להימנע מלרחוץ בכל בריכה בשבת ובפרט בבגד ים מכמה חששות.ע"כ.
ואם כך מדוע בשיעור השבועי פרשת ראה תשפא אחרי שהביא להתיר שחיה בבריכה לא הביא את ההלכה למעשה כמו בילקוט יוסף הנ''ל,האם נאמר שכבוד הראשון לציון חזר בו,או שלפום חורפיה לא דק.
אשמח למי שיכול להבהיר.
ואחרי המחי"ר צריך לי ביאור שהרי כבוד הראשון לציון בספרו ילקוט יוסף (תשנב) חלק רביעי שבת ב' סימן שא סעיף ט הביא גם את דבריו בעניין שחיה בבריכה ואחר שהעלה להיתר באופנים הכתובים שם כתב בסוף הערה יא (עמוד יד שם) וז"ל:
ולעניין הלכה אף שצידדנו להקל לרחוץ בבריכה בשבת באיזה אופנים, מ"מ למעשה יש להורות שלא לרחוץ בבריכה בשבת ובפרט בבגד ים,וכן השיב לי מרן אאמו"ר (שליטא)זצ"ל.ע"כ
וכן הוא בילקוט יוסף קיצור שולחן ערוך (מהדורה תשסו) חלק א עמוד תקנ"ג סעיף ט וז"ל: ואמנם למעשה יש להורות להימנע מלרחוץ בכל בריכה בשבת ובפרט בבגד ים מכמה חששות.ע"כ.
ואם כך מדוע בשיעור השבועי פרשת ראה תשפא אחרי שהביא להתיר שחיה בבריכה לא הביא את ההלכה למעשה כמו בילקוט יוסף הנ''ל,האם נאמר שכבוד הראשון לציון חזר בו,או שלפום חורפיה לא דק.
אשמח למי שיכול להבהיר.