דוד- ארגון מתיקות התורה
Member
היה לי חידוש גדול מה שמרן הראש"ל שליט"א התיר תספורת בליל ל"ד אפילו שלא לצורך שבת אלא בצורך כל שהוא מישהו יודע מה הטעם של מו"ר.
גם אמר מרן שליט"א בפינת ההלכה, שבפרט אם יש ביטול תורה לחכות הרבה זמן וחס על זמנו, שאפשר להקל בזה.כשל"ג חל ביום שישי מרן התיר בחזו"ע להסתפר גם בערב שישי, כיון שאפשר לסמוך על הדעות שמקצת היום ככולו גם מבערב
וכ"ש כשל"ד חל ביום שישי שכבר עבר ל"ג
מה המקור בחזו"ע?כשל"ג חל ביום שישי מרן התיר בחזו"ע להסתפר גם בערב שישי, כיון שאפשר לסמוך על הדעות שמקצת היום ככולו גם מבערב
וכ"ש כשל"ד חל ביום שישי שכבר עבר ל"ג
כן אולם מה שרציתי לדעת טעמו של מו"ר שהתיר גם לצורך כל שהוא שאינו לכבוד שבת כגון חתונה וכדומהכשל"ג חל ביום שישי מרן התיר בחזו"ע להסתפר גם בערב שישי, כיון שאפשר לסמוך על הדעות שמקצת היום ככולו גם מבערב
וכ"ש כשל"ד חל ביום שישי שכבר עבר ל"ג
מי שמך לשר המסכי'ם?אני לא מסכים עם כל הנאמר כאן
חצוף!!!בפרט למי שאומר שקיבלנו הוראות מרן
בעל ענווה מופלגת...אני עניתי בצורה מכובדת, מישהו בשם "ישראל" קורא לי חצוף למרות שיתכן שעומד מאחורי המקלדת אדם שמבין הרבה יותר ממנו בלימוד התורה
אבל "כבודו" אמר:ונוסף על כך אני דיברתי בראיות בלא בהתעסקות ברמה אישית ודברים שוליים
האם אין בזה ביזיון התורה וכבודו של מרן הראשון לציון? גם אם תהיה נושא פרסים, מי אתה בכלל שתבוא ותדבר על גדולי הדור ומאורי העולם שלאורם אנו הולכים, וביניהם גם אתה הולך לפי פסקיהם, אלא אם כן אתה לא מכלל ישראל...בפרט למי שאומר שקיבלנו הוראות מרן
אין מה לענות. ככה"נ הוא בכלל לא הסתכל במקור הדברים, אלא רק במה שהביאו כאן. הרי סומכים על מקצת היום ככולו וכו'. עכ"פ כבר ראינו ששאלו שאלות טובות בחוצפה, והרב ללוש לא ענה בגלל הצורה ששאלו. ואנו לא נשנה.תענו לו על הקושיא וזהו