>> לרכישת המהדורה הדיגיטלית, לחצו כאן.
>> לרכישת המהדורה המודפסת, לחצו כאן (רכישה מוקדמת, אי"ה הספר אמור להגיע מהדפוס בימים הקרובים).
אז ביום הולדתו תשירו לו היום יום הולדת.למה אתה צריך להתבייש בזה ששרים למרן שליט"א?
למה צריך לפחד לשיר שיר כזה? מה אתה מפחד שזה לא ישיבשער?
במחילה, נלע"ד שמיותר לכתוב כן על יהודים טובים הבאים לשמוע שיעור תורה, וליבם חם למען כבוד התורה וחכמיה.סתם אנשים ריקים
אדם המפריע לרב המקדים זה אדם שבא לשמוע שיעור תורה ? במחילה מכולםבמחילה, נלע"ד שמיותר לכתוב כן על יהודים טובים הבאים לשמוע שיעור תורה, וליבם חם למען כבוד התורה וחכמיה.
ולא קרב זה אל זה. ואין מה להגיב על דבריך הנילוזים שהן הן פוגעים בכבוד התורה. ולא השיר יחיד אל דגול...אז ביום הולדתו תשירו לו היום יום הולדת.
כמדומני שאתה מזכיר שיר זה כאן לראשונהולא השיר יחיד אל דגול...
מחילה. ימים על ימי... וזה פחות מזה? ודגול היה לכם טוב?כמדומני שאתה מזכיר שיר זה כאן לראשונה
עזוב, אתה צודק, בכל מקרה מעניין למה מתוך מאות רק כמה בודדים ואולי עשרות שרים.מחילה. ימים על ימי... וזה פחות מזה? ודגול היה לכם טוב?
אלה שלא שרים, מסכים כדאי שישירו.עזוב, אתה צודק, בכל מקרה מעניין למה מתוך מאות רק כמה בודדים ואולי עשרות שרים.
אם אתה צודק אז בהחלט צריך ללמוד מאחינו האשכנזים כבוד התורה מהו.אלה שלא שרים, מסכים כדאי שישירו.
אבל מפה ולהגיד שזה פוגע שקצת שרים?
תמיד ישירו רק חלק. גם בחתונה חלק רוקדים וחלק אוכלים עוד ביס.
אבל האוירה היא בסדר ולא פוגעת בחתן או בגדול הדור.
אספר לך, שמרן זיע"א כשהיה חוזר מהשיעור בלוין, פעמים שהיו לו על ידו בחלק העליון מכות "כחולות", מפני האנשים שקופצים לגעת בשולי מעילו, מחמק הדוחק עושים זאת בעוצמה (ומרן זיע"א כבר לא היה בן שלושים...).אדם המפריע לרב המקדים זה אדם שבא לשמוע שיעור תורה ? במחילה מכולם
אין מה לומר אבל הם לא פגעו בהלך השיעור !מהשיעור בלוין, פעמים שהיו לו על ידו בחלק העליון מכות "כחולות", מפני האנשים שקופצים לגעת בשולי מעילו, מחמק הדוחק עושים זאת בעוצמה (ומרן זיע"א כבר לא היה בן שלושים...).
וכשרצו למנוע מהציבור להגיע למרן זיע"א לא הסכים, מחמת שעושים זאת מ"אהבת התורה", ולכן אינו מן הנכון למנוע זאת מהם!!!
הבינו נא זאת!!!
לא בהלך השיעור, אבל במוסר השיעור.אין מה לומר אבל הם לא פגעו בהלך השיעור !
ולמרן היה מידות מיוחדות שהיה מבליג על כל דבר שקשור אליו
לא בהלך השיעור, אבל במוסר השיעור.
אתה מבין מה המשמעות של סימנים כחולים בידים?!
למרן היה מידות מיוחדות שהיה מבליג על כל דבר שקשור אליו
כמדומה שאדעתא דהכי הרבנים המקדימים מגיעים להיות רב מקדים, שכשכב' הראש"ל שליט"א מגיע, נהגו הציבור הי"ו לקבלו בשירה לכבוד התורה.לפגוע לרב המקדים במהלך השיעור זה בסדר?
כלפי לייא?!אספר לך, שמרן זיע"א כשהיה חוזר מהשיעור בלוין, פעמים שהיו לו על ידו בחלק העליון מכות "כחולות", מפני האנשים שקופצים לגעת בשולי מעילו, מחמק הדוחק עושים זאת בעוצמה (ומרן זיע"א כבר לא היה בן שלושים...).
וכשרצו למנוע מהציבור להגיע למרן זיע"א לא הסכים, מחמת שעושים זאת מ"אהבת התורה", ולכן אינו מן הנכון למנוע זאת מהם!!!
בינו נא זאת!!!
שם ודאי שלרוב הציבור לא היה נוח הרבה יותר מכאן, מדבר זה שידי רבינו כחולות ממכות.כלפי לייא?!
אני מסביר לך שכאן הציבור לא רוצה ולא מרגיש בנוח עם זה חוץ מכמה צווחנים שמתעקשים... ואתה מביא לי דוגמא שהרב התחשב ברגשות הציבור...
צודק במאה אחוז פעם זה היה מכבד היום זה לא מכבד ולכן צריך לעשות את מה שמכבד כל דבר בזמנו ודורו ובזמן מרן זיע"א זה היה מכבד כיום זה לא מכבד כי אם היום הם היו מתחילים עם זה וודאי לי ותסכימו כולם שלא היו שרים ככה גם הבעלי בתים שהיו שםמה שהיה בזמן מרן זיע"א היה ציבור אחר וסגנון אחר, היום הציבור זה בני תורה בחורי ישיבות ואברכים, ואני שומע שלהרבה אנשים זה ממש צורם (גם לי...), אולי לשיר רק 'ימים' ומקסימום לומר 'ירבו ימיך' וכו', ובכלל שלא לדבר על התמהונים שצווחים שם "הריעו לו ויהי רצון" איפה אנחנו חיים???? ואלו שתמיד חייבים לצעוק ברוך שחלק ולהפריע לרב המקדים לדבר, ובפרט שקמים כמה (מילא אחד יוציא את כולם וכדו' או שיברכו בשקט איפה כתוב שצריך לצעוק??)
וסהדי במרומים שכל מגמתי בזה לכבודו של רבנו הגדול מורי ורבי מרן פוסק הדור הראשל"צ שליט"א!!!