זה אינו נכון. אם כדבריך, מדוע אינם מביאים תשובות הלכתיות של הרב קנייבסקי, הרב אלישיב והרב וואזנר?...ופשוט שהקו ההלכתי בעלון הוא של מרן זצ"ל.גם בעניני הלכה יש שם כל מיני סוגים
>> לרכישת המהדורה הדיגיטלית, לחצו כאן.
>> לרכישת המהדורה המודפסת, לחצו כאן (רכישה מוקדמת, אי"ה הספר אמור להגיע מהדפוס בימים הקרובים).
זה אינו נכון. אם כדבריך, מדוע אינם מביאים תשובות הלכתיות של הרב קנייבסקי, הרב אלישיב והרב וואזנר?...ופשוט שהקו ההלכתי בעלון הוא של מרן זצ"ל.גם בעניני הלכה יש שם כל מיני סוגים
הם מביאים גם תשובות של הרב מאזוזזה אינו נכון. אם כדבריך, מדוע אינם מביאים תשובות הלכתיות של הרב קנייבסקי, הרב אלישיב והרב וואזנר?...ופשוט שהקו ההלכתי בעלון הוא של מרן זצ"ל.
גם של הרב מוצפי.הם מביאים גם תשובות של הרב מאזוז
הרב מוצפי לא ידוע לי שחולק על הרב רשמיתגם של הרב מוצפי.
אך רוב ככל השאלות הן בענייני דקדוק, הנהגות וכו'.
לא כך הרב מלכה, שהן תשובות הלכתיות בקו הלכתי שונה.
בעלון האחרון (קדושים) הביאו של הרב קנייבסקי זצ"ל.זה אינו נכון. אם כדבריך, מדוע אינם מביאים תשובות הלכתיות של הרב קנייבסקי, הרב אלישיב והרב וואזנר?...ופשוט שהקו ההלכתי בעלון הוא של מרן זצ"ל.
ראיתי, תתבונן שנית בסוג השאלות ותבין את החילוק הפשוט שכבר כתבתי בהודעות לעיל.בעלון האחרון (קדושים) הביאו של הרב קנייבסקי זצ"ל.
הם מביאים מכולם וכל אחד יקרא את מה שמעניין אותו.
ואם זה לא פשוט לכם שצריך בעלון קו הלכתי אחיד ויחיד, אז מחילה אין לי עוד מה להוסיף. שבוע טוב ומבורך.העלון שלהם מיועד לכלל הציבור וכמדומה מהתרשמות שלי שהוא חוצה מגזרים ומחלוקות, א"כ הם צריכים להביא מכולם כפי היכולת ולא להיכנס לעניינים הללו.
אז בוא נמחק מספרי הרמב"ם את כל השגות הראב"ד.ראיתי, תתבונן שנית בסוג השאלות ותבין את החילוק הפשוט שכבר כתבתי בהודעות לעיל.
ואם זה לא פשוט לכם שצריך בעלון קו הלכתי אחיד ויחיד, אז מחילה אין לי עוד מה להוסיף. שבוע טוב ומבורך.
אין כאן נושא האם צריך קו אחיד או לאראיתי, תתבונן שנית בסוג השאלות ותבין את החילוק הפשוט שכבר כתבתי בהודעות לעיל.
ואם זה לא פשוט לכם שצריך בעלון קו הלכתי אחיד ויחיד, אז מחילה אין לי עוד מה להוסיף. שבוע טוב ומבורך.
זה מדי חדש בשביל לחלק חילוקים ובכל אופן מה זה משנה מה פשוט לי או לא? על פניו זה לא נראה הכיוון שלהם. ולזה התייחסתי.ראיתי, תתבונן שנית בשאלות ותבין את החילוק הפשוט שכבר כתבתי בהודעות לעיל.
ואם זה לא פשוט לכם שצריך בעלון קו הלכתי אחיד ויחיד, אין לי עוד מה להוסיף. שבוע טוב ומבורך.
מסכים. חילוק אמת. וחבל שאת הרב מלכה הם מביאים בגופי תורהגם של הרב מוצפי.
אך רוב ככל השאלות הן בענייני דקדוק, הנהגות, סגולות, חיזוק וכו'.
לא כך הרב מלכה, שהן תשובות הלכתיות בקו הלכתי שונה.
אני לא חסיד של הרב אופיר . באמת. אבל איני מסכים איתך בנקודה שכתבת מי נקרא פוסק ומי לא? לפי מה אתה קובע? יש סעיפים בשולחן ערוך מה נקרא פוסק? , פוסק סה"כ מדמה מילתא למילתא בדבר שאינו מפורש בפוסקים , ממילא אם הרב אופיר חודש לדמות דבר מסויים, על סמך מה הוא לא פוסק באותה שעה? כי אין לו גלימה וזקן ארוך?! איך הגעת בכלל לתובנה הזו?!?!? . מי הוא זה שיחליט מי פוסק ומי לא. אתה יודע כמה יש כאלה עם ספרים שמרן עצמו בצעירותו אמר עליהם שזה לא גאון אלא גחון. זה שאתה לא מתחבר אליו זה דבר אחד. אבל מי נקרא פוסק לפי מה אתה קובע בדיוק.בהיות שראיתי שדברי לא הובנו כהוגן אני מוכרח להבהיר בצורה מפורשת ללא שום פקפוק: הרב אופיר מלכא הוא לא מאן דאמר בפסיקת ההלכה כלל ועיקר! הוא בקי גדול במשנ''ב ומגיע לו על זה יישר כח, אבל זה לא עושה אותו פוסק ומאן דאמר שיכול לחוות דעה נגד מרן רבינו עובדיה באשר הוא לא מגלה שום דבר שרבינו לא ידע, וכמו שנתבאר כל זה בקובץ בית יוסף הקודם.
אני מעיין בספריו ועלוניו כדי למצוא דוגמאות אקטואליות שקרוב לוודאי שישאלו אותי עליהם ולא אמצא את התשובה בחזו''ע וילקו''י, אבל המילה האחרונה בפסק ההלכה ודאי שהוא לא זה שיכריע!
אני מסכים איתך. ולי אישית היה קצת וויכוח אותי בישיבה שלמדתי. אבל איני מבין למה עסוקים איתו יותר מדי, הם רק מחזקים אותו ומפרסמים אותו , והרי הם לא רוצים בזה. הם עושים את הפעולה הפוכה. אם אתה לא בכיוון שלו פשוט תעביר ערוץ. למה לדבר עליו??!!? קנאה קנאה קנאה. ואני מדגיש, אני אישית הרבה לא הסכמתי בדברים שחלק על חזון עובדיה לדעתי בכלוםהעולם שלנו כל כך מתוקן ומושלם.. מה שנשאר זה רק להוציא את הרב אופיר מלכה ממשכן שילה וזהו המשיח מגיע ובית המקדש נבנה.. עצוב שזה הדיון.. ועוד בתקופה שכזו..
שילהשילו
לא שמתי לב שומר על הילדשילה