• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

ספרי הרב אופיר מלכא באוצר החכמה??

סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
זה אינו נכון. אם כדבריך, מדוע אינם מביאים תשובות הלכתיות של הרב קנייבסקי, הרב אלישיב והרב וואזנר?...ופשוט שהקו ההלכתי בעלון הוא של מרן זצ"ל.
בעלון האחרון (קדושים) הביאו של הרב קנייבסקי זצ"ל.
הם מביאים מכולם וכל אחד יקרא את מה שמעניין אותו.
 
בעלון האחרון (קדושים) הביאו של הרב קנייבסקי זצ"ל.
הם מביאים מכולם וכל אחד יקרא את מה שמעניין אותו.
ראיתי, תתבונן שנית בסוג השאלות ותבין את החילוק הפשוט שכבר כתבתי בהודעות לעיל.

העלון שלהם מיועד לכלל הציבור וכמדומה מהתרשמות שלי שהוא חוצה מגזרים ומחלוקות, א"כ הם צריכים להביא מכולם כפי היכולת ולא להיכנס לעניינים הללו.
ואם זה לא פשוט לכם שצריך בעלון קו הלכתי אחיד ויחיד, אז מחילה אין לי עוד מה להוסיף. שבוע טוב ומבורך.
 
נערך לאחרונה:
ראיתי, תתבונן שנית בסוג השאלות ותבין את החילוק הפשוט שכבר כתבתי בהודעות לעיל.

ואם זה לא פשוט לכם שצריך בעלון קו הלכתי אחיד ויחיד, אז מחילה אין לי עוד מה להוסיף. שבוע טוב ומבורך.
אז בוא נמחק מספרי הרמב"ם את כל השגות הראב"ד.
 
ראיתי, תתבונן שנית בסוג השאלות ותבין את החילוק הפשוט שכבר כתבתי בהודעות לעיל.

ואם זה לא פשוט לכם שצריך בעלון קו הלכתי אחיד ויחיד, אז מחילה אין לי עוד מה להוסיף. שבוע טוב ומבורך.
אין כאן נושא האם צריך קו אחיד או לא
אלא האם משכן שילה יש לו קו אחיד
וע''ז אנחנו טוענים שאין קו אחיד וד''ב
 
ראיתי, תתבונן שנית בשאלות ותבין את החילוק הפשוט שכבר כתבתי בהודעות לעיל.

ואם זה לא פשוט לכם שצריך בעלון קו הלכתי אחיד ויחיד, אין לי עוד מה להוסיף. שבוע טוב ומבורך.
זה מדי חדש בשביל לחלק חילוקים ובכל אופן מה זה משנה מה פשוט לי או לא? על פניו זה לא נראה הכיוון שלהם. ולזה התייחסתי.
אם אתה שואל דעתי האישית זה תלוי בסוג העלון עלון ואין מה להאריך בזה.
 
גם של הרב מוצפי.
אך רוב ככל השאלות הן בענייני דקדוק, הנהגות, סגולות, חיזוק וכו'.
לא כך הרב מלכה, שהן תשובות הלכתיות בקו הלכתי שונה.
מסכים. חילוק אמת. וחבל שאת הרב מלכה הם מביאים בגופי תורה
 
משכן שילו רוצה זיכוי הרבים. על ידי בחירת קו מסויים מתמעט זיכוי הרבים. ולכן נשאר כולו פתוח. מי שרוצה לדעת הלכה שישאל את הרב או ייקח ספר הלכה של רב שהוא רוצה. משכן שילו לא בה להיות תחת חסות של איזה רבי
 
העולם שלנו כל כך מתוקן ומושלם.. מה שנשאר זה רק להוציא את הרב אופיר מלכה ממשכן שילה וזהו המשיח מגיע ובית המקדש נבנה.. עצוב שזה הדיון.. ועוד בתקופה שכזו..
 
בהיות שראיתי שדברי לא הובנו כהוגן אני מוכרח להבהיר בצורה מפורשת ללא שום פקפוק: הרב אופיר מלכא הוא לא מאן דאמר בפסיקת ההלכה כלל ועיקר! הוא בקי גדול במשנ''ב ומגיע לו על זה יישר כח, אבל זה לא עושה אותו פוסק ומאן דאמר שיכול לחוות דעה נגד מרן רבינו עובדיה באשר הוא לא מגלה שום דבר שרבינו לא ידע, וכמו שנתבאר כל זה בקובץ בית יוסף הקודם.
אני מעיין בספריו ועלוניו כדי למצוא דוגמאות אקטואליות שקרוב לוודאי שישאלו אותי עליהם ולא אמצא את התשובה בחזו''ע וילקו''י, אבל המילה האחרונה בפסק ההלכה ודאי שהוא לא זה שיכריע!
אני לא חסיד של הרב אופיר . באמת. אבל איני מסכים איתך בנקודה שכתבת מי נקרא פוסק ומי לא? לפי מה אתה קובע? יש סעיפים בשולחן ערוך מה נקרא פוסק? , פוסק סה"כ מדמה מילתא למילתא בדבר שאינו מפורש בפוסקים , ממילא אם הרב אופיר חודש לדמות דבר מסויים, על סמך מה הוא לא פוסק באותה שעה? כי אין לו גלימה וזקן ארוך?! איך הגעת בכלל לתובנה הזו?!?!? . מי הוא זה שיחליט מי פוסק ומי לא. אתה יודע כמה יש כאלה עם ספרים שמרן עצמו בצעירותו אמר עליהם שזה לא גאון אלא גחון. זה שאתה לא מתחבר אליו זה דבר אחד. אבל מי נקרא פוסק לפי מה אתה קובע בדיוק.
 
כל אחד אומר על השני איני מחזיק ממנו, הוא אינו פוסק, הוא לא יודע לדמות, אף פעם לא תגיע לעמק השווה, גם על הרב עובדיה בכל מיני התבטאויות אמרו אנשים שלא מחזיקים מהדעה שלו, לא תצא ראש ותיישר קו עם כולם. מה שנותר לך לבחור לך מישהו שאתה סומך עליו וזהו.
 
העולם שלנו כל כך מתוקן ומושלם.. מה שנשאר זה רק להוציא את הרב אופיר מלכה ממשכן שילה וזהו המשיח מגיע ובית המקדש נבנה.. עצוב שזה הדיון.. ועוד בתקופה שכזו..
אני מסכים איתך. ולי אישית היה קצת וויכוח אותי בישיבה שלמדתי. אבל איני מבין למה עסוקים איתו יותר מדי, הם רק מחזקים אותו ומפרסמים אותו , והרי הם לא רוצים בזה. הם עושים את הפעולה הפוכה. אם אתה לא בכיוון שלו פשוט תעביר ערוץ. למה לדבר עליו??!!? קנאה קנאה קנאה. ואני מדגיש, אני אישית הרבה לא הסכמתי בדברים שחלק על חזון עובדיה לדעתי בכלום
 
ממה שאני הכרתי את מרן מספריו וסיפורים שעליו. הוא היה מעדיף זיכוי הרבים על חשבון שמו. זה פשוט. כל אחד ייבחר במשכן שילו תרב שלו
 
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
חזור
חלק עליון