בילקו"י סי' קי"ז סעיף ט"ז כתב:
ובמקורות למטה לא הזכיר מקור למה שכתב: ובברכת שומע תפלה קודם "כי אתה שומע תפלת כל פה", יאמר בלחש "ותן טל ומטר לברכה".
כלומר, הרב פוסק בילקו"י שבן א"י שיצא לחו"ל מתפלל בלחש כמו בן א"י, ובחזרה מתפלל כמו חו"ל, רק שמוסיף בשקט בשומע תפילה "ותן טל ומטר לברכה".
ולכאו' צ"ע ממש"כ בברכי יוסף סי' קי"ז ס"ק ח':
והברכי יוסף לא כתב שצריך להזכיר בשומע תפילה, רק כתב שישאל כמנהג חו"ל.
ומקור הדין העיקרי בילקו"י הוא הברכי יוסף בס"ק ו', אך לא התייחס לסעיף ח' שדיבר באותו נושא, וצ"ע למה לא הזכיר בילקו"י את הברכי יוסף בסעיף ח', וכן מה מקור הדברים שצריך להוסיף בשומע תפילה, שנראה שהם שונים ממש"כ בברכ"י.
ובמקורות למטה לא הזכיר מקור למה שכתב: ובברכת שומע תפלה קודם "כי אתה שומע תפלת כל פה", יאמר בלחש "ותן טל ומטר לברכה".
כלומר, הרב פוסק בילקו"י שבן א"י שיצא לחו"ל מתפלל בלחש כמו בן א"י, ובחזרה מתפלל כמו חו"ל, רק שמוסיף בשקט בשומע תפילה "ותן טל ומטר לברכה".
ולכאו' צ"ע ממש"כ בברכי יוסף סי' קי"ז ס"ק ח':
והברכי יוסף לא כתב שצריך להזכיר בשומע תפילה, רק כתב שישאל כמנהג חו"ל.
ומקור הדין העיקרי בילקו"י הוא הברכי יוסף בס"ק ו', אך לא התייחס לסעיף ח' שדיבר באותו נושא, וצ"ע למה לא הזכיר בילקו"י את הברכי יוסף בסעיף ח', וכן מה מקור הדברים שצריך להוסיף בשומע תפילה, שנראה שהם שונים ממש"כ בברכ"י.