• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

האם הרבנים חוטאים?

לחידוד הענין
דוקא בגלל ת"ח נתבע יותר על התנהגותו כפי שמבואר ברמב"ם בארוכה, לכן לגביו מצות 'והייתם נקיים מישראל' הוא קשה הרבה יותר מכל אדם רגיל. [ועל אדם רגיל לא היה צריך לומר שחוטא במצות והייתם נקיים, כי לבטח חוטא בשאר דברים... ודוקא לצדיק גדול שכמעט ולא חוטא, היה צריך לומר שחוטא בחטא זה]
ובאמת שהגמ' בסנהדרין (לח.) אומרת שאדם שונה בחבירו בקול מראה ודעת, וכשם שפרצופיהם שונים כך דעותיהם שונות, ולכן לא ימלט ולא ייווצר מציאות שכולם יסתכלו בעין יפה על מעשיו, זה אומר בכה וזה אומר בכה....
 
לאיזו ומדוע?
לפי עניות דעתי המילה חוטא היא על אדם שעושה פעולה איסור בקביעות הוא נקרא חוטא.
אבל אדם שלא בקביעות עושה זה חטא אבל לא חוטא.
ולכן נראה שצ"ל האם יש חטא גם לצדיקים???
אבל אם רבנים חוטאים, זה נשמע שהרבנים מתנהגים כמו צדיקים אבל באמת שהם חוטאים.
ולכן חז"ל לא אמרו בלשון כזאות. ובפרט לאנשי עמך שלא יבינו ממש כוונתך.
 
לפי עניות דעתי המילה חוטא היא על אדם שעושה פעולה איסור בקביעות הוא נקרא חוטא.
אבל אדם שלא בקביעות עושה זה חטא אבל לא חוטא.
ולכן נראה שצ"ל האם יש חטא גם לצדיקים???
אבל אם רבנים חוטאים, זה נשמע שהרבנים מתנהגים כמו צדיקים אבל באמת שהם חוטאים.
ולכן חז"ל לא אמרו בלשון כזאות. ובפרט לאנשי עמך שלא יבינו ממש כוונתך.
יפה מאוד!!
אפשר לשנות לנושא החטא(ים) של הצדיקים
 
למסקנא דדינא:
כיוון ששינה כבר פעם אחת והוסבר העניין. ועוד שהפורום הוא של בני תורה, שמבינים את העניין ולא חושדים בכוונת הרב.
ובסרטון עצמו בכלל לא היתה כותרת כזו, אלא בכלל מסכת אבות פרק כו'. הנלע"ד דאין שום חשש במה שכתב כותרת זו.
ואסיים בברכת, יגדיל תורה ויאדיר. עוד ינובון בשיבה דשנים ורעננים יהיו.
 
חזור
חלק עליון