>> לרכישת המהדורה הדיגיטלית, לחצו כאן.
>> לרכישת המהדורה המודפסת, לחצו כאן (רכישה מוקדמת, אי"ה הספר אמור להגיע מהדפוס בימים הקרובים).
חזק וברוך הרב יצחק גם הסבים שלי זי"א וגם סידנא בבא סאלי לא לבשלפני שבכלל ניכנס לויכוח אתה צריך להבין דבר אחד, שעם כל הכבוד לכל הראיות שהבאת, ועוד אלף כמותם שתביא, לפני הכל יש לנו את המסורת שראינו וקיבלנו מרבותינו, שהם אין מי שיתחרה ויתווכח עם הירא''ש והדקדוק במצוות שהיה להם, ואנחנו לא יותר טובים וחכמים מהם!
ולכן מאחר שכל חכמי אר''ץ בארץ ובחו''ל שזכיתי להכיר, וכן כל רבני פורת יוסף וחכמי בבל, שכולם העניקו חמה בקומתם, ועד אחרון רבינו הגדול חכם עובדיה זצ''ל, ובנו אחריו רבינו מרן שיחיה, אף אחד מהם לא שם תכלת בטליתו, בכלל לא מתחיל המקום לדון אם אנחנו כן נשים!
ורק אלה שחושבים את עצמם חכמים יותר מכל העולם, מכל הדורות שהיו ושיהיו, בד''כ הם אלו שבונים במה לעצמם בתקוה שעוד מאה שנה יבינו אותם (איך בדיוק אם כבר היום לא מבינים?), ועיננו הרואות שזה לא הבעיה היחידה שלהם והם כמו זאבים בודדים, ולא זו הדרך שקיבלנו מכל רבותינו נוחם עדן (וחלילה אין כונתי על הקדוש דיתיב גבן הרב דב קוק, שהוא ידוע בחסידותו אלף מונים גבוה מעל גבוה ומי שרוצה להביא ממנו ראיה יצטרך לראות אם הוא יכול ללכת בדרכו גם בשארי דברים) ודי בזה הערה.
חזק וברוך הרב יצחק גם הסבים שלי זי"א וגם סידנא בבא סאלי לא לבש
אתה באמת רציני אם הטענה הזאת?במחילה מכבוד תורתו לענ''ד הדברים תמוהים מאד, כי הראיות בסוגיא זו חזקות מאד והלואי ובכל שאר הסוגיות יהיו ראיות חזקות כאלה כמו שיש בתכלת.
גדולי הדור עד כמה שידוע לנו לא עסקו בסוגיא זו כי היא בעיקר סוגיא של הוכחות מדעיות, ולכן לא ראינו לאף גדול שכתב תשובה בענין ודחה בטו''ט את הראיות. אבל כן ראינו שמי שכן עסק בזה הסכים עם זה, כדוגמת הרב מאיר מאזוז שליט''א ועוד. ובפרט שישנם אחרונים מהדורות שעברו שנתנו הסכמתם לזה כהחוות יאיר והיעב''ץ. כדאי לראות את העלון שהעלה כאן הרב דעת תורה יש שם בעמודים האחרונים סיכום מתומצת של כל הראיות.
אומרים שבקר העולים להר הבית, בין מהמזרחי בין משולי הציבור החרדי, אחוז לובשי הפתיל תכלת עובר את ה100%...אתה באמת רציני אם הטענה הזאת?
נראה לך שגדולי הדור לא ענין אותם המצוה של התכלת ורק את הרב מזוז זה עניין
זה מצוה דאורייתא ואין צילו של ספק שכל גדולי הדור שלא לבשו ולא לובשים ידעו ויודעים למה הם עושים את זה.
ובעצם הענין מדוע גדולי הדור לא כתבו על זה כל כך נראה לענ"ד שלא רצו לעשות מכך דיון מלכתחילה וליתן פתחון פה לענין והדברים ארוכים ואכמ"ל.
דו"ק ותשכח, שכמעט כל מי שלובש תכלת דעותיו יחודיות בעוד הרבה נושאים ולא במקרה הדבר...
אשריך!!!לפני כעשר שנים זכיתי לתרום כליה
איך אמר פעם א' הת"ח מעיר הנידחת (מר"י מחסה לשפנים), "מי שבד"כ נמשך אחר דמיונות [היינו מדבר לא לעניין] נמשך גם בציצית אחר דמיונות"איך אמר פעם א' הת"ח מבית וגן (מר"י ברית יעקב), "מי שבד"כ נמשך אחר כחול לבן [היינו דגל המדינה] נמשך גם בציצית אחר כחול לבן"
עברנו את הגיל של הסיסמאותאיך אמר פעם א' הת"ח מבית וגן (מר"י ברית יעקב), "מי שבד"כ נמשך אחר כחול לבן [היינו דגל המדינה] נמשך גם בציצית אחר כחול לבן"
אבל בין לובשי התכלת החרדים העליה להר הבית לא עובר את השתי אחוזאומרים שבקר העולים להר הבית, בין מהמזרחי בין משולי הציבור החרדי, אחוז לובשי הפתיל תכלת עובר את ה100%...
ולא בכדי.
עוברת בהרבהאבל בין לובשי התכלת החרדים העליה להר הבית לא עובר את השתי אחוז
איך אתה יודע? אתה עולה להר?עוברת בהרבה
נראה לי שלא כדאי לפתוח את הענין פה.למעשה כל אדם שלומד את הסוגיא מתוך מטרה להגיע לאמת ולא מתוך מטרה להוכיח שהוא צודק, מגיע למסקנא ברורה וחד משמעית כי הפורפורא אינו החלזון שצבעו בו את התכלת:
כתב הרמב"ם דמו כשחור כדיו, ואילו הנוזל של הפורפורא הוא בצבע שקוף, וממנו צובעים תכלת. ועוד, הנוזל הנ"ל אינו דם אלא ג'ל מסויים שיש לו, וברמב"ם הלשון הוא "ומדמו צובעים תכלת".
בירושלמי כתוב שיש בחלזון עצמות וגידים, ואילו לפורפורא אין.
בספר תועפות ראם על היראים, וכן בשו"ת דברי יוסף (ח"ב סי' ל"ט) כתבו שחלזון התכלת הוא דג כשר, ואילו בפורפורא אין סימני כשרות, ועוד ועוד...