• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

האם מותר לקחת מכספי המדינה שלא כהוגן?

הצטרפתי לפורום שנה וחצי לפניך.
אמנם לא פעיל פה ורק התייעצתי מספר פעמים בעניינים הלכתיים.
אבל אתה יודע מה נאמר על החושד בכשרים.
לגופו של עניין אם תוכל לצטט לי מה אמרתי נגד אברכים אודה לך.
 
מישהו יכול להסביר לי מה המדינה לוקחת שלא כדין מאברכים?
אם הם אינם עובדים הרי שאינם מרוויחים ואינם משלמים מס הכנסה.
ואם הם עובדים הרי שהם אינם אברכים ויתכבדו לשלם מיסים כחוק.
שלא לדבר על הנחות שמקבלים בארנונה אלפי שקלים.
הנחות למעונות יום אלפי שקלים.
שירותי בריאות שמקבלים מהמדינה ומשלמים פרוטות עבור זה במקרה הטוב.
ועוד ועוד.
שרשור שהוא חילול השם אחד גדול.
ואני לא מבין מחילה, הרי הכל פתוח באינטרנט ויכולים להכנס מערוצי תקשורת חילוניים ולעשות מזה מטעמים. לאף אחד לא אכפת?
חבל
ארנונה זה מס לעיריה לא למדינה ורובו צריכים אברכים לשלם (ניקיון העיר, תאורה, תיקון הכבישים וכד')
מס הכנסה הרבה שגם עובדים לא משלמים
המס הגדול שכולם משלמים הוא מע"מ על כל מוצר שאתה קונה וזה ודאי אסור להם לקחת מלומדי התורה
וכן מי שקנה דירה חדשה או רכב חדש לקחו לו מיסים שלא כדין
וסביר להניח שיש עוד, אני לא בקיא בכל החוקים
 
אשרי האברך שהצליח לקנות גם דירה חדשה וגם רכב חדש. באמת אשריו.
(דרך אגב על דירה יחידה אין כמעט מס, רק מע"מ).
אבל אתה מבין שזה לא הגיוני, נכון?
על צריכה שוטפת עוד אני יכול להסכים באיזשהו אופן (למרות שכמו שאמרתי משפחת אברך ממוצעת מקבלת יותר ממה שהיא נותנת, המספרים פשוטים ואפשר לבדוק את רובם באתר של ביטוח הלאומי).
אבל דירה ורכב קונים לשנים רבות. דירה לכל החיים בהרבה מקרים.
ומה אם האברך אחרי שנתיים עוזב את הכולל והולך לעבוד? הוא ישלם את המס שהוא היה פטור על הדירה והרכב?
אם לא, אז הנה מצאנו יופי של שיטה חוקית להעלים מיסים. להרשם בכולל, לקנות דירה ורכב ואז לעזוב.
ידידי, האנשים בסביבתי בגיל 35 לכל היותר היו מחוץ לשערי הכולל והלכו לעבוד.
אצל רובם בגיל 30 ואף לפני כבר התחילו לחפש תעסוקות כאלה ואחרות (שלא לדבר על עבודה בשחור).

חברים, חבל על מי שאין לו אפילו קצת הכרת הטוב כלפי המדינה.
לא הכל מושלם רחוק מזה, מה השאלה בכלל, גם אצלי.
אבל לבוא ולדון ב"לגנוב מהמדינה", זה כספי ציבור שבא מהכסף של כל מי שמשלם מיסים (גם פה ממי שעובד, וממי שסוחר נדל"ן גדול).
מי שבאמת מקדיש עצמו ללימוד בכולל, אשריו ואשרי חלקו.

אני את דעתי בעניין הבעתי, שיהיה בהצלחה ובשורות טובות.
 
אשרי האברך שהצליח לקנות גם דירה חדשה וגם רכב חדש. באמת אשריו.
(דרך אגב על דירה יחידה אין כמעט מס, רק מע"מ).
אבל אתה מבין שזה לא הגיוני, נכון?
על צריכה שוטפת עוד אני יכול להסכים באיזשהו אופן (למרות שכמו שאמרתי משפחת אברך ממוצעת מקבלת יותר ממה שהיא נותנת, המספרים פשוטים ואפשר לבדוק את רובם באתר של ביטוח הלאומי).
אבל דירה ורכב קונים לשנים רבות. דירה לכל החיים בהרבה מקרים.
ומה אם האברך אחרי שנתיים עוזב את הכולל והולך לעבוד? הוא ישלם את המס שהוא היה פטור על הדירה והרכב?
אם לא, אז הנה מצאנו יופי של שיטה חוקית להעלים מיסים. להרשם בכולל, לקנות דירה ורכב ואז לעזוב.
ידידי, האנשים בסביבתי בגיל 35 לכל היותר היו מחוץ לשערי הכולל והלכו לעבוד.
אצל רובם בגיל 30 ואף לפני כבר התחילו לחפש תעסוקות כאלה ואחרות (שלא לדבר על עבודה בשחור).

חברים, חבל על מי שאין לו אפילו קצת הכרת הטוב כלפי המדינה.
לא הכל מושלם רחוק מזה, מה השאלה בכלל, גם אצלי.
אבל לבוא ולדון ב"לגנוב מהמדינה", זה כספי ציבור שבא מהכסף של כל מי שמשלם מיסים (גם פה ממי שעובד, וממי שסוחר נדל"ן גדול).
מי שבאמת מקדיש עצמו ללימוד בכולל, אשריו ואשרי חלקו.

אני את דעתי בעניין הבעתי, שיהיה בהצלחה ובשורות טובות.
הרב וואזנר זצ"ל אמר באוזניי לא כמוך......
 
ומה אם האברך אחרי שנתיים עוזב את הכולל והולך לעבוד? הוא ישלם את המס שהוא היה פטור על הדירה והרכב?
מחילה אבל לא (עריכה: כאן היו כמה מילים לא ראויות ומחקתים והנני מבקש מחילת @יאיר3 ) .
לאברך אין פטור מיוחד ממס על דירה או רכב.
אם יקנה דירה או רכב ישלם את אותו מס ככל אזרח ישראלי.
 
נערך לאחרונה:
מחילה אבל לא לקשקש בשכל.
לאברך אין פטור מיוחד ממס על דירה או רכב.
אם יקנה דירה או רכב ישלם את אותו מס ככל אזרח ישראלי.
לא הבנת כלום ממה שכתבתי.
זה היה הסבר למה זה בעייתי לפטור אברך ממסים על דירה ורכב חדשים.
חוץ מזה, על כמה דירות יקבל פטור? אחת? שתיים? עשר?
הנה נתנו פתח לכל דיכפין לעשות עסקה עם האברך ולקנות דירה על שמו וככה להתחמק ממיסים (למרות שיש גבול כמה אפשר לרמות את רשות המיסים).

ובלי קשר, לא יפה לבן תורה להתבטא ככה שתדע.
 
לא הבנת כלום ממה שכתבתי.
זה היה הסבר למה זה בעייתי לפטור אברך ממסים על דירה ורכב חדשים.
חוץ מזה, על כמה דירות יקבל פטור? אחת? שתיים? עשר?
הנה נתנו פתח לכל דיכפין לעשות עסקה עם האברך ולקנות דירה על שמו וככה להתחמק ממיסים (למרות שיש גבול כמה אפשר לרמות את רשות המיסים).

ובלי קשר, לא יפה לבן תורה להתבטא ככה שתדע.
מחילה לא הבנתיך.
 
חזור
חלק עליון