• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

הגדלת החברים בפורום 'מורשת מרן' - כמות מול איכות!

כמות או איכות - הצביעו!


  • סה"כ בוחרים
    48
ברור שבתוך כל המערכת יש עשבים שוטים וטיפשים של כל מיני קנעקרים שמה שחשוב להם הכי בעולמם להיראות טוב ליד השכנים האשכנזים (שבתוך ליבם בזים להם...) ואותם צריך לסלק.
אבל רוב הציבור שהולך היום אחרי מרן הרב סלים שליט"א והגאון הגדול ר"ש זעפרני שליט"א מוקיר באמת את מרן ורבים מאלו הולכים אחר הוראותיו רק שהם רוצים מסגרת ישיבתית שמתאימה לסגנון שהתרגלו אליה בישיבה ואותם אנו צריכים להעריך להוקיר ולייקר שירגישו בבית ולא יצטרכו לרעות בשדות זרים.
לפי הספרים של הגר"ש זעפרני זה לא נראה שהולך אחר פסקיו של מרן.
יכול להיות שהרוויחו כמה אברכים שירגישו בבית, אך מצד שני גורמים לעשרות אלפים לצאת מהבית.
זה כל הסיפור.
 
לפי הספרים של הגר"ש זעפרני זה לא נראה שהולך אחר פסקיו של מרן.
הוא ספציפית תלמידו של מרן הגרב"צ אבא שאול זיע"א אבל הוא מלמד את תורתו של מרן זי"ע ומזכיר את פסקיו והסביר את הצד של מרן זי"ע מאוד יפה בסוגיית היתר מכירה וכדו'
באמת שאלה מעניינת, יש לך תשובה?
אנשים גדולים מכירים באמת בגדולתו ובתורתו ומרן הרב סלים הוא אדם ענק עם ידיעות שא"א לשער בתורה ובעומק וגם הגאון הגדול ר"ש זעפרני שליט"א תלמיד חכם ולמדן מופלג ולכן הם עצמם מעריצים גדולים של מרן זי"ע הבעיה שתלמידים מסוימים סביבם מטעים....
 
@יונתן פ
הבנו מזמן את משנתך הסדורה לך. אבל אתה מעדיף להיות חוזר וניעור.
קשה כל פעם לדוש את המציאות המצערת.
בבקשה עיין כאן. ודי בזה.

למנהלים אקרא ואומר, אין ענין שהפורום יהיה מוצף ונדוש בנושא רגיש זה, מוטב למחוק כל הנזכר לעיל.
מיותר לחלוטין, מוביל למקומות לא טובים, ודין גרמא שמגיע לזלזול בחכמי ישראל.

ועושה שלום ברומיו הוא יעשה שלום עלינו.
 
לפי הספרים של הגר"ש זעפרני זה לא נראה שהולך אחר פסקיו של מרן.
יכול להיות שהרוויחו כמה אברכים שירגישו בבית, אך מצד שני גורמים לעשרות אלפים לצאת מהבית.
זה כל הסיפור.
ערב שבת שלום לכל החברים היקרים,

הרבה זמן אני רואה ושותק, וכבר א"א לשתוק!
הגם לכבוש את המלכה עימי בבית!

הדברים ברורים וידועים,
השיטה אינה חדשה,
והדרך מאוד ברורה,
הציבור שלנו קצת תמים ואפשר לעבוד עליו ולעקם אותו במהלכים ודרכים שונים ומשונים,
ולצערינו תהיה האמת נעדרת.
הצד השני שרוצה כביכול 'הנהגה בשיתוף' {רח"ל} עובד בתחבולות שונות ומשונות,
אני קורא לכולם להתעורר ולא להתמם, מורשתו של מרן על כף המאזנים!

'ואשימה לפי מחסום פן בהגיגי תבער אש'

מועדים לשמחה חגים וזמנים לששון.
 
ה' ישמור ויציל....

בכל אופן לטובת אלו שלא יודעים כיצד הדברים מתנהלים מאחורי הקלעים, אני יפרסם משהו שלא כ"כ ידוע אחרי פטירת רשכבה"ג מרן פאר הדור הגר"ש בעדני זצוק"ל עלה אריה דרעי בתיאום עם חכמי התורה לביתו של מרן הגר"י עדס שליט"א בבקשה שיצטרף למועצחה"ת לכהן כנשיא המועצת (!!!) בתור זקן הגדולים הספרדים מהדור הקודם שמתעסק בהנהגה (לנציגי הציבור וכדו') כי מרן הגר"מ צדקה שליט"א אינו מתעסק... עם התחייבות שהולכים לפי הוראותיו, למיטב ידיעתי הגיעו לכלל החלטה של התגמשות מסוימת לטובת הצלחת הציבור הספרדי, להנהגה מסודרת, ולסיום הנתק המיותר בגלל הפערים והשוני ההלכתי...
אולם הוא השיב בשלילה בעיקר בגלל מצב בריאותו ובגלל שהוא חשב שזה לא יצליח... ואז הגיעו למרן הגר"א סלים שליט"א עם ההבנה שעולם הישיבות יהיה מונהג על ידו, עולם הרבנות וההלכה ע"י מרן הגר"י יוסף שליט"א, וההוראות לכלל הציבור ולתנועה ע"י סוג של נשיאות מועצת מורכבת ממרנן הנ"ל ושאר זקני המועצת שליט"א בכל אופן זה הגיע בעיקר מצד ש"ס ולא ע"י תחבולות שונות ומשונות.... עד כדי מרן הרב עדס... בהבנה בוגרת שכדאי לעשות את מה שחשוב להצלחת הציבור וגם אם זה דורש התגמשות מסוימת...
שכחת לכתוב את הסיום:
ואז התעוררתי!!!
זה אולי החלומות שלך ושל עוד כל מיני אנשים אבל לא המציאות.
 
ה' ישמור ויציל....
נכון מאוד!
בכל אופן לטובת אלו שלא יודעים כיצד הדברים מתנהלים מאחורי הקלעים, אני יפרסם משהו שלא כ"כ ידוע אחרי פטירת רשכבה"ג מרן פאר הדור הגר"ש בעדני זצוק"ל עלה אריה דרעי בתיאום עם חכמי התורה לביתו של מרן הגר"י עדס שליט"א בבקשה שיצטרף למועצחה"ת לכהן כנשיא המועצת (!!!) בתור זקן הגדולים הספרדים מהדור הקודם שמתעסק בהנהגה (לנציגי הציבור וכדו') כי מרן הגר"מ צדקה שליט"א אינו מתעסק... עם התחייבות שהולכים לפי הוראותיו
שקר!!!
ואז הגיעו למרן הגר"א סלים שליט"א עם ההבנה שעולם הישיבות יהיה מונהג על ידו, עולם הרבנות וההלכה ע"י מרן הגר"י יוסף שליט"א, וההוראות לכלל הציבור ולתנועה ע"י סוג של נשיאות מועצת מורכבת ממרנן הנ"ל ושאר זקני המועצת שליט"א
מי החליט כך שמרן רבינו הראש"ל שליט"א הוא לא מנהיג את עולם הישיבות, צא וראה כמה הולכים לאורו וכמה הולכים לאורם של חכמים אחרים (ובקיצור אינני מכיר ת"ח בסדר גודל בציבור הספרדי שבני התורה הולכים לאורו יותרן ממרן רבינו שליט"א)
ושאר זקני המועצת שליט"א
על אף הענווה הגדולה של מורינו עמוד הענווה הגאון הגדול רבי משה מאיה שליט"א, לא תצליחו למחוק אותו!
ולסיום הנתק המיותר בגלל הפערים והשוני ההלכתי...
זה לא סיום הנתק, זה מחיקת מורשתו של מרן!
בכל אופן זה הגיע בעיקר מצד ש"ס ולא ע"י תחבולות שונות ומשונות....
ולכן מה?
מהיכי תיתי שבגלל שיש גורמים בתנועה שאינם חפצים יותר בהמשכת דרכו של מרן, כך צריך להיות?
עד כדי מרן הרב עדס.
שקר גמור!
ולשיטתך אדרבה ואדרבה!!
בהבנה בוגרת שכדאי לעשות את מה שחשוב להצלחת הציבור וגם אם זה דורש התגמשות מסוימת...
הבנה בוגרת?
הצלחת הציבור?

מנהיגי עולם התורה הספרדי הם ממשיכי הדרך וההנהגה שהוסמכו לכך ע"י רבותינו הגדולים זיע"א
והם מרן הראשון לציון פוסק הדור רבינו יצחק יוסף שליט"א
ועימו זקן המועצת מורינו הגאון הגדול רבי משה מאיה שליט"א,
לא תצליחו במזימתכם!
זאת התורה לא תהיה מוחלפת!
.
מחילה על התקיפות, אבל כבר אי אפשר לשתוק על ביזוי כבוד רבותינו מנהיגי הדור ממשיכי הדרך.
 
קצת מגוחך לחשוב שהיית צמוד 24/7 להגר"י עדס או לאריה דרעי בשנה וחצי האחרונות וראית שלא היה מפגש כזה בביתו של הגר"י עדס שאתה טוען בכזה ביטחון שקר...
לצערי לא זכיתי להיות צמוד... ולא אמרתי שהוא לא עלה להגאון ראש הישיבה שליט"א,
אלא שקר הוא לומר שהוא עלה בשביל דבר זה בהוראת או בתיאום עם מרנן ורבנן רבותינו חברי מועצת חכמי התורה.
ידידי אין שום מזימה וסתם חבל על הלחץ הפחד והאנרגיות שאתה מוציא...
אנחנו ב"ה לא תמימים!
לא דיברתי על ישיבתו של הרב זמיר כהן... אלא יותר על סגנון פורת יוסף העיר העתיקה, יסודות, מאור התורה, יסודות התורה, אש התלמוד, דעת חיים, תפארת הלוי, באר התלמוד, בנין אב, אמרי דעת, שפתי חיים, זוהר התורה, שארית יוסף, אור אליצור, תורה ודעת, ברית יעקב, ראשית חכמה, אור לציון, באר יצחק ועוד.
על זה דובר, אני לא מכיר עולם הישיבות אחר.
נ"ב: בעיניים הקטנות שלי
חבל שכבודו מסתכל בעניים קטנות ומנסה לכפות על הציבור את דעותיו.
בעיניים הקטנות שלי זה נראה מוזר שמרן פוסק הדור הראש"ל שליט"א ינהיג בעולם הישיבות לפני רבו מרן הרב סלים שליט"א
טיעון לא ענייני,
ואנו בכלל אנו מדברים על מציאות,
ובאמת, מה היה עד לפני שנה...?
שגדול ממנו קרוב ל-15 שנים.
שוב פעם, טיעון לא ענייני
(וקצת דומה לדיון של יום שישי הרב זעפרני לפני הרב צדקה...)
אין קשר בכלל,
כבודו משווה?
אבל אם זה מה שיקרה נקבל את זה בצורה הכי ברורה.
שמח לשמוע,
זה מה שקורה כעת.
 
נערך לאחרונה:
קצת מגוחך לחשוב שהיית צמוד 24/7 להגר"י עדס או לאריה דרעי בשנה וחצי האחרונות וראית שלא היה מפגש כזה בביתו של הגר"י עדס שאתה טוען בכזה ביטחון שקר...


ידידי אין שום מזימה וסתם חבל על הלחץ הפחד והאנרגיות שאתה מוציא... חלילה לזלזל במרן ותיק חברי מועצחה"ת עמוד הענווה וההכנעה הגר"מ מאיה שליט"א לא ראיתי צורך להזכירו כיון שהדיון כלל לא עסק בו אבל כשכתבתי זקני המועצת הכוונה הייתה אליו ואל מרן זקן הדיינים הגר"ש בן שמעון שליט"א

לא דיברתי על ישיבתו של הרב זמיר כהן... אלא יותר על סגנון פורת יוסף העיר העתיקה, יסודות, מאור התורה, יסודות התורה, אש התלמוד, דעת חיים, תפארת הלוי, באר התלמוד, בנין אב, אמרי דעת, שפתי חיים, זוהר התורה, שארית יוסף, אור אליצור, תורה ודעת, ברית יעקב, ראשית חכמה, אור לציון, באר יצחק ועוד.
נ"ב: בעיניים הקטנות שלי זה נראה מוזר שמרן פוסק הדור הראש"ל שליט"א ינהיג בעולם הישיבות לפני רבו מרן הרב סלים שליט"א שגדול ממנו קרוב ל-15 שנים. (וקצת דומה לדיון של יום שישי הרב זעפרני לפני הרב צדקה...) אבל אם זה מה שיקרה נקבל את זה בצורה הכי ברורה.
איני יודע אם אתה כותב זאת כי אתה מאמין בדמיונות או, או שזה רק בשביל להרגיז כאן כמה אנשים.
בכל אופן דבריך המגוחכים מיותרים כאן לחלוטין.
 
תחשבו על זה
האם רשכבה"ג מרן הרב עובדיה זי"ע היה מרעיף אהבה על מרן הרב סלים שליט"א (ע"י כאפות החיבה...) לאחר הצטרפותו להנהגה ולמועצת חכמי התורה או שהוא היה דש ונזכר בעבר ומתקיף אותו בלווין וכו'
האם זה האדרת יהדות ספרד בעובדה שלראשונה עולם הישיבות על גווניו מתחיל להתאגד סביב הנהגה של חבר נשיאות מועצחה"ת שליט"א בהם ישיבות מסוימות שרצו שרק מנהיג ליטאי יקבע להם....
האם זה יפריח את עולם האברכים אם ייפתחו עוד ועוד קהילות, בתי יעקב לבנות וסמינרים (מה שלא הצליח עד עכשיו...)
האם מרן זי"ע שמח בשמים מכל ההתקדמות והעצמאות של הציבור הספרדי ע"י גאוני עולם תלמידי חכמים שליט"א
האם מרן הרב סלים שליט"א והרב זעפרני שליט"א מוקירים ומעריכים את מרן? האם הם לומדים ומלמדים את תורתו?
בקיצער האם אזכורם הוא הורדת איכות מורשת מרן או הביטוי הכי חזק למורשת מרן שפועלת...(כמובן אחרי מרן הרב יצחק שליט"א...)
לחץ כדי להרחיב...
שבוע טוב ומועדים לשמחה לכולם
אני אפתח במליצה שראיתי, כדי שההודעה לא תהיה ריקה למדי מ"דברי תורה", לאלו שמחפשים לעשות לומדע'ס על כל דבר....
שאומרים מועדים לשמחה (במקור הספרדים, האשכנזים אומרים חג שמח) ראיתי בזה מליצה על דרך החסידות, שאומרים לגבי מעידה שאדם עובר בעבודת ה', שהיא תהיה לשמחה, משום שכל ירידה שהיא לצורך עלייה, היתה כדאית משום שעולה ולא יורד אחריה שוב.
לענייננו (לא כתבתי סתם את הוורט הזה...) לצערנו הרב, אנחנו רואים מודעה בכל הארץ מה שאמרו חז"ל האמת תהיה נעדרת, עדרים עדרים... מרן זיע"א נלחם על העניין של קבלת הוראות מרן, שלא תהיה התורה עדרים עדרים של מנהג בוכרה, מנהג מרוקו, מנהג פרס ומדי... (כלשון מרן שליט"א)
הגישה הזאת לכתוב הודעה מקנטרת ולכתוב אחרי זה בסוגריים (כמובן אחרי הרב יצחק יוסף) כדי להשתיק כביכול את המערכת מלהעיר על הסגנון הבוטה והישיר, לשקרו של דבר, לסילוף ועיוות, והכול ברוח התורה הקדושה... הדבר הזה דומה בעיניי למה שאמרו חז"ל בבראשית רבה (סה, א) על החזיר, שמסמל את הצביעות, משום שמראה את טלפיו כרוצה לומר "כשר אני", משום שפרסותיו מפריסות כחיה כשרה... וכבר נאמר בהושע זובחי אדם עגלים ישקון (הושע יג ב), ודרשו על כך בסנהדרין (סג:) מאי "זבחי אדם עגלים ישקון"? אמר רבי יצחק דבי רבי אמי: שהיו כומרים נותנים עיניהם בבעלי ממון, ומרעיבים את העגלים, ועושין דמות עצבים ומעמידין בצד אבוסיהן, ומוציאין אותן לחוץ, כיון שראו אותן - רצין אחריהן וממשמשין בהן. אומרים לו: עבודה זרה חפץ בך, יבא ויזבח עצמו לו. ע"כ. צביעות נוראה...
לידיעה, יש חיבור שפורסם לפני כמה שנים שנקרא עין יצחק חלק ד (לא יודע אם בפועל זה ישמש בתור עין יצחק חלק ד, אבל כך הוא נקרא ונדפס בספר אך וטוב וחסד הלכה יומית) ולימים גם נדפס ובא בקובץ בית יוסף (למי שזוכה לעבור על אמרותיו היקרות, ולהיות מנוי לדבריו. כי ה' עמו שהלכה כמותו בכל מקום) בגיליון ו' (סי' צה). ובגיליון מו (עמ' קעט), ובגיליון מז (עמ' תכב). וגם אם לא, אז בילקוט יוסף על הלכות הימים הנוראים (עמ' שמו). ובשבת כרך א חלק שני (עמ' תרנז ענף מ). וכל הרואה (לא המעיין, לא צריך עיניים גדולות וריכוז ממושך) יראה, כי דברי הרב שנזכר למעלה, אינם עולים בקנה אחד עם מרן זיע"א....
חבל על הזמן, יש דברים מועילים יותר לעשות איתו, במקום להתעסק בשטויות... מי שרוצה יכול להרחיב את היריעה ללכת מעט בזמן ולזכור מה רצו חברי מרביצי לעשות למרן, איך שרצו ללכת ולהטות את חכם בן ציון ע"ה לדבר על מרן, ולשתף איתם פעולה. ואמר חכם בן ציון, כי משיח לא יבוא כל עוד פוגעים בחכם עובדיה. והיה רוצה לדבר על כך, אך לא דיבר. והנה תיעוד:
ולגבי מה שכתב ידידנו היקר (מה לעשות, ידידות קיימת על ידי לימוד התורה. שנפשו של יעקב קשורה בנפשו (בראשית מד ל), וראה בפירוש רבינו אברהם בנו של הרמב"ם עמ' קעג שכתב, ונפשו קשורה בנפשו קשורה עולה בגימטריא תורה, כלומר שחביב הוא עליו לפי שהוא מלמדו תורה, ואוהב אותו על ענין הלימוד כנפשו. ע"כ) הרב @מורשת מרן שכל אלו חושבים שדרכו של מרן זיע"א זו דרך של בעל-בית, ואילו מי שהולך אחרי גזע הארי של אותם אלו שהינם משתכנזים מתייפיפים (אין מסתפרדים, כי הספרדים סובלים מרגשי נחיתות. כידוע כמו שאמר מרן שליט"א בעבר) זה דרך גזע הארי, אז כבר ראינו טענות אלו מאז ומעולם, שכל הזמן מנפנפים בדגלם שהולכים אחרי דרכו של חכם בן ציון, וכשמגיעים לידי מעשה שואלים: מה הרב עובדיה אומר?.... כי ב"ה תורתו של מרן נפוצה ויודעים אותה כל בר-בי-רב, והיא נוגעת וחולשת על כל החלקים של השלחן ערוך, בכל מכל כול. וכבר האריך בזה בטוב טעם ודעת (אין לי כוח להאריך, כי יש לי מה לעשות ב"ה) הרב מרדכי כהן, בספר "הרב עובדיה שלי". לא יקרה לכם כלום אם תעברו על הספר הזה, הוא יעזור לכם הרבה בחיים.

שרביט ההנהגה לא ניתן לכם, ולא יינתן לכם לעולם. מורשתו של מרן היתה וקיימת ותמשיך לעד! לא תצליחו למחוק אותה חלילה לא אתם ולא זרעכם. וכל הקמים עליו, יחזרו בתשובה ויכירו בדרך האמת במהרה בימינו.
 
נערך לאחרונה:
בשעת רתיחה כזו
ששני הצדדים צודקים
וכל אחד ואחד מעלה טענות נכונות ואמיתיות
אלא שכל אחד מדבר מתקוות ליבו
שלא על מנת לקנטר
נקיים בדומיה את מאמר החכם
והמשכיל בעת ההיא ידום

אולם אנא ואנא
השתדלו לא לקחת את הויכוח
לפסים נוראים ואיומים
כאילו באו לגנוב פה את התנועה
להשמיד ולהרוס
האיחולים שאחלתם כאן מזעזעים
"שיושמדו ויאבדו כל אלו שחושבים אחרת ממכם"
ה' ישמור תצלנה אוזניים מלשמוע
תרגעו לכבודכם
תרגעו בשבילכם
בשביל מרן
ובשביל מרנן ורבנן חברי המועצת שליט"א
 
שבוע טוב ומועדים לשמחה לכולם
אני אפתח במליצה שראיתי, כדי שההודעה לא תהיה ריקה למדי מ"דברי תורה", לאלו שמחפשים לעשות לומדע'ס על כל דבר....
שאומרים מועדים לשמחה (במקור הספרדים, האשכנזים אומרים חג שמח) ראיתי בזה מליצה על דרך החסידות, שאומרים לגבי מעידה שאדם עובר בעבודת ה', שהיא תהיה לשמחה, משום שכל ירידה שהיא לצורך עלייה, היתה כדאית משום שעולה ולא יורד אחריה שוב.
לענייננו (לא כתבתי סתם את הוורט הזה...) לצערנו הרב, אנחנו רואים מודעה בכל הארץ מה שאמרו חז"ל האמת תהיה נעדרת, עדרים עדרים... מרן זיע"א נלחם על העניין של קבלת הוראות מרן, שלא תהיה התורה עדרים עדרים של מנהג בוכרה, מנהג מרוקו, מנהג פרס ומדי... (כלשון מרן שליט"א)
הגישה הזאת לכתוב הודעה מקנטרת ולכתוב אחרי זה בסוגריים (כמובן אחרי הרב יצחק יוסף) כדי להשתיק כביכול את המערכת מלהעיר על הסגנון הבוטה והישיר, לשקרו של דבר, לסילוף ועיוות, והכול ברוח התורה הקדושה... הדבר הזה דומה בעיניי למה שאמרו חז"ל בבראשית רבה (סה, א) על החזיר, שמסמל את הצביעות, משום שמראה את טלפיו כרוצה לומר "כשר אני", משום שפרסותיו מפריסות כחיה כשרה... וכבר נאמר בהושע זובחי אדם עגלים ישקון (הושע יג ב), ודרשו על כך בסנהדרין (סג:) מאי "זבחי אדם עגלים ישקון"? אמר רבי יצחק דבי רבי אמי: שהיו כומרים נותנים עיניהם בבעלי ממון, ומרעיבים את העגלים, ועושין דמות עצבים ומעמידין בצד אבוסיהן, ומוציאין אותן לחוץ, כיון שראו אותן - רצין אחריהן וממשמשין בהן. אומרים לו: עבודה זרה חפץ בך, יבא ויזבח עצמו לו. ע"כ. צביעות נוראה...
לידיעה, יש חיבור שפורסם לפני כמה שנים שנקרא עין יצחק חלק ד (לא יודע אם בפועל זה ישמש בתור עין יצחק חלק ד, אבל כך הוא נקרא ונדפס בספר אך וטוב וחסד הלכה יומית) ולימים גם נדפס ובא בקובץ בית יוסף (למי שזוכה לעבור על אמרותיו היקרות, ולהיות מנוי לדבריו. כי ה' עמו שהלכה כמותו בכל מקום) בגיליון ו' (סי' צה). ובגיליון מו (עמ' קעט), ובגיליון מז (עמ' תכב). וגם אם לא, אז בילקוט יוסף על הלכות הימים הנוראים (עמ' שמו). ובשבת כרך א חלק שני (עמ' תרנז ענף מ). וכל הרואה (לא המעיין, לא צריך עיניים גדולות וריכוז ממושך) יראה, כי דברי הרב שנזכר למעלה, אינם עולים בקנה אחד עם מרן זיע"א....
חבל על הזמן, יש דברים מועילים יותר לעשות איתו, במקום להתעסק בשטויות... מי שרוצה יכול להרחיב את היריעה ללכת מעט בזמן ולזכור מה רצו חברי מרביצי לעשות למרן, איך שרצו ללכת ולהטות את חכם בן ציון ע"ה לדבר על מרן, ולשתף איתם פעולה. ואמר חכם בן ציון, כי משיח לא יבוא כל עוד פוגעים בחכם עובדיה. והיה רוצה לדבר על כך, אך לא דיבר. והנה תיעוד:
ולגבי מה שכתב ידידנו היקר (מה לעשות, ידידות קיימת על ידי לימוד התורה. שנפשו של יעקב קשורה בנפשו (בראשית מד ל), וראה בפירוש רבינו אברהם בנו של הרמב"ם עמ' קעג שכתב, ונפשו קשורה בנפשו קשורה עולה בגימטריא תורה, כלומר שחביב הוא עליו לפי שהוא מלמדו תורה, ואוהב אותו על ענין הלימוד כנפשו. ע"כ) הרב @מורשת מרן שכל אלו חושבים שדרכו של מרן זיע"א זו דרך של בעל-בית, ואילו מי שהולך אחרי גזע הארי של אותם אלו שהינם משתכנזים מתייפיפים (אין מסתפרדים, כי הספרדים סובלים מרגשי נחיתות. כידוע כמו שאמר מרן שליט"א בעבר) זה דרך גזע הארי, אז כבר ראינו טענות אלו מאז ומעולם, שכל הזמן מנפנפים בדגלם שהולכים אחרי דרכו של חכם בן ציון, וכשמגיעים לידי מעשה שואלים: מה הרב עובדיה אומר?.... כי ב"ה תורתו של מרן נפוצה ויודעים אותה כל בר-בי-רב, והיא נוגעת וחולשת על כל החלקים של השלחן ערוך, בכל מכל כול. וכבר האריך בזה בטוב טעם ודעת (אין לי כוח להאריך, כי יש לי מה לעשות ב"ה) הרב מרדכי כהן, בספר "הרב עובדיה שלי". לא יקרה לכם כלום אם תעברו על הספר הזה, הוא יעזור לכם הרבה בחיים.

שרביט ההנהגה לא ניתן לכם, ולא יינתן לכם לעולם. מורשתו של מרן היתה וקיימת ותמשיך לעד! לא תצליחו למחוק אותה חלילה לא אתם ולא זרעכם. וכל הקמים עליו, ייכחדו יאבדו ויושמדו במהרה בימינו.
בדיוק מרן פוסק הדור שליט"א בשיעור השבועי היום דיבר על אותם הלומדים ומבינים בשטחיות ופוסקים הלכות ומניחים הנחות בצורה לא נכונה...
המחלוקת והדיון בפורום הוא איזה גישה נכונה יותר האם להתבצר בקבלת הוראות מרן ולמחוק את כל מי שלא פוסק כמרן זי"ע גם אם הוא מוסיף להצלחה של הציבור שלנו ולהפסיד את ההנהגה המאוחדת והעוצמה שלנו כציבור שיכול לקבל עם הקמת מוסדות איכותיים בדגש על קהילות וסמינרים (שעד עכשיו בודדים הצליחו...) או לנסות להשיג את מה שאפשר (בבחינת להציל את מה שנשאר...) לכבד כל הצטרפות של גדול כזה או אחר, כדי שתהיה עוצמה והנהגה מאוחדת ועוצמתית והספרדים ירגישו מכובדים בעיני עצמם ודרך אגב זה יגרור אוטומטית השפעה והשלכה גם לקבלת הוראות מרן ולפסיקה ההלכתית כמו רשכבה"ג מרן אביר הרועים זצוק"ל
מכאן וכל האיחולים ה"מיוחדים" וההזדעקות על צביעות כאשר יש כאן טענה פרקטית של התנהלות נכונה בדעה ששונה אולי מהדעה של כבודו, חבל מאוד.

חבל שכבודו מסתכל בעניים קטנות ומנסה לכפות על הציבור את דעותיו
נראה לי שאדם שמביע את דעתו השונה בפורום ברבים זה לא כפייה....
(לעומת מי שמחליט איזה הודעות לעלות ואיזה למחוק...)
ובאמת, מה היה עד לפני שנה...?
עד לפני שנה מרן הרב סלים לא הצטרף להנהגה...
אלא שקר הוא לומר שהוא עלה בשביל דבר זה בהוראת או בתיאום עם מרנן ורבנן רבותינו חברי מועצת חכמי התורה
באיזה ביטחון אתה חושב שאתה יודע את כל השיחות הפרטיות שבין מרן הרב מאיה לאריה דרעי ומה היה בתיאום ומה לא
זה סיפור אישי שאני יודע מכלי שני של בעל המעשה.
 
מהיכן החלומות הללו?
לא חלומות ולא כלום... אתה כנראה צריך להיזכר עוד טיפה אחורה בשנים... תאמין לי, אני יודע מעט על מרן... (אפילו הוא התבטא בבדיחות עליהם בבית אחרי המאורע הזה. אבל אני לא הולך לכתוב פה מה הוא אמר בבית עליהם)
 
חזור
חלק עליון