שבוע טוב ומועדים לשמחה לכולם
אני אפתח במליצה שראיתי, כדי שההודעה לא תהיה ריקה למדי מ"דברי תורה", לאלו שמחפשים לעשות לומדע'ס על כל דבר....
שאומרים מועדים לשמחה (במקור הספרדים, האשכנזים אומרים חג שמח) ראיתי בזה מליצה על דרך החסידות, שאומרים לגבי מעידה שאדם עובר בעבודת ה', שהיא תהיה לשמחה, משום שכל ירידה שהיא לצורך עלייה, היתה כדאית משום שעולה ולא יורד אחריה שוב.
לענייננו (לא כתבתי סתם את הוורט הזה...) לצערנו הרב, אנחנו רואים מודעה בכל הארץ מה שאמרו חז"ל האמת תהיה נעדרת, עדרים עדרים... מרן זיע"א נלחם על העניין של קבלת הוראות מרן, שלא תהיה התורה עדרים עדרים של מנהג בוכרה, מנהג מרוקו, מנהג פרס ומדי... (כלשון מרן שליט"א)
הגישה הזאת לכתוב הודעה מקנטרת ולכתוב אחרי זה בסוגריים (כמובן אחרי הרב יצחק יוסף) כדי להשתיק כביכול את המערכת מלהעיר על הסגנון הבוטה והישיר, לשקרו של דבר, לסילוף ועיוות, והכול ברוח התורה הקדושה... הדבר הזה דומה בעיניי למה שאמרו חז"ל בבראשית רבה (סה, א) על החזיר, שמסמל את הצביעות, משום שמראה את טלפיו כרוצה לומר "כשר אני", משום שפרסותיו מפריסות כחיה כשרה... וכבר נאמר בהושע זובחי אדם עגלים ישקון (הושע יג ב), ודרשו על כך בסנהדרין (סג:) מאי "זבחי אדם עגלים ישקון"? אמר רבי יצחק דבי רבי אמי: שהיו כומרים נותנים עיניהם בבעלי ממון, ומרעיבים את העגלים, ועושין דמות עצבים ומעמידין בצד אבוסיהן, ומוציאין אותן לחוץ, כיון שראו אותן - רצין אחריהן וממשמשין בהן. אומרים לו: עבודה זרה חפץ בך, יבא ויזבח עצמו לו. ע"כ. צביעות נוראה...
לידיעה, יש חיבור שפורסם לפני כמה שנים שנקרא עין יצחק חלק ד (לא יודע אם בפועל זה ישמש בתור עין יצחק חלק ד, אבל כך הוא נקרא ונדפס בספר אך וטוב וחסד הלכה יומית) ולימים גם נדפס ובא בקובץ בית יוסף (למי שזוכה לעבור על אמרותיו היקרות, ולהיות מנוי לדבריו. כי ה' עמו שהלכה כמותו בכל מקום) בגיליון ו' (סי' צה). ובגיליון מו (עמ' קעט), ובגיליון מז (עמ' תכב). וגם אם לא, אז בילקוט יוסף על הלכות הימים הנוראים (עמ' שמו). ובשבת כרך א חלק שני (עמ' תרנז ענף מ). וכל הרואה (לא המעיין, לא צריך עיניים גדולות וריכוז ממושך) יראה, כי דברי הרב שנזכר למעלה, אינם עולים בקנה אחד עם מרן זיע"א....
חבל על הזמן, יש דברים מועילים יותר לעשות איתו, במקום להתעסק בשטויות... מי שרוצה יכול להרחיב את היריעה ללכת מעט בזמן ולזכור מה רצו חברי מרביצי לעשות למרן, איך שרצו ללכת ולהטות את חכם בן ציון ע"ה לדבר על מרן, ולשתף איתם פעולה. ואמר חכם בן ציון, כי משיח לא יבוא כל עוד פוגעים בחכם עובדיה. והיה רוצה לדבר על כך, אך לא דיבר. והנה תיעוד:
ולגבי מה שכתב ידידנו היקר (מה לעשות, ידידות קיימת על ידי לימוד התורה. שנפשו של יעקב קשורה בנפשו (בראשית מד ל), וראה בפירוש רבינו אברהם בנו של הרמב"ם עמ' קעג שכתב, ונפשו קשורה בנפשו קשורה עולה בגימטריא תורה, כלומר שחביב הוא עליו לפי שהוא מלמדו תורה, ואוהב אותו על ענין הלימוד כנפשו. ע"כ) הרב @מורשת מרן שכל אלו חושבים שדרכו של מרן זיע"א זו דרך של בעל-בית, ואילו מי שהולך אחרי גזע הארי של אותם אלו שהינם משתכנזים מתייפיפים (אין מסתפרדים, כי הספרדים סובלים מרגשי נחיתות. כידוע כמו שאמר מרן שליט"א בעבר) זה דרך גזע הארי, אז כבר ראינו טענות אלו מאז ומעולם, שכל הזמן מנפנפים בדגלם שהולכים אחרי דרכו של חכם בן ציון, וכשמגיעים לידי מעשה שואלים: מה הרב עובדיה אומר?.... כי ב"ה תורתו של מרן נפוצה ויודעים אותה כל בר-בי-רב, והיא נוגעת וחולשת על כל החלקים של השלחן ערוך, בכל מכל כול. וכבר האריך בזה בטוב טעם ודעת (אין לי כוח להאריך, כי יש לי מה לעשות ב"ה) הרב מרדכי כהן, בספר "הרב עובדיה שלי". לא יקרה לכם כלום אם תעברו על הספר הזה, הוא יעזור לכם הרבה בחיים.
שרביט ההנהגה לא ניתן לכם, ולא יינתן לכם לעולם. מורשתו של מרן היתה וקיימת ותמשיך לעד! לא תצליחו למחוק אותה חלילה לא אתם ולא זרעכם. וכל הקמים עליו, ייכחדו יאבדו ויושמדו במהרה בימינו.