להשתתף בכינוס בחירות של דגל כדי לראות את הגר"ד לנדו שליט"א

סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
אחר כל הדברים האלה.. לא הגיע הגר"ד לנדו....
בכל אופן עסקני דגל מפרסמים שרבני הקהלה הספרדית ברכסים מתנגדים להפרת ההסכם ברכסים. ובשטח, מידיעה ברורה, רבני הקהילה ובראשם הגר"א לוגאסי עומדים בעוז ובגאון אחר מועצת החכמים, ואומרים שהכל נעשה בידיעתם וברצונם, ודי לאפליה ולפטרונות, ואין אפי' רב ספרדי אחד שתומך במועמד האשכנזי,
הרב לוגאסי עובר מקהילה לקהילה ומביע דעתו, ואומר שאין לו שום ספק במהלך, וששאל את רבי דוד אבוחצירא, וענה לו שאם המועצת החליטה אין שאלות, ואל תאמינו לכל השמועות השקריות שחתמתי בעל כרחי, אנו ממשכים את דרכו של מרן הרב עובדיה בזקיפות קומתם של בני עדות המזרח, אנו לא נעמוד יותר כעניים בפתח וכו',,,
ומנגד רבני הקהילה האשכנזית וכן עסקני המפלגה כגון גפני מנחם שפירא ועוד מפרסמים בשמו על יד כל מני פשקווילים ומכתבים שהוא נגד הפרת ההסכם, ושהוא שבוי בידיהם של הרב סאלים ואריה דרעי וכו', הם נלחמים מלחמה פסכולוגית, ולא בוחלים בשום שקר וליכלוך ה"י.
זה מהלך של עסקני דגל שהמומים, שפתאום אף אחד לא מתכופף לגדולים שלהם....
מחר כולם יחד, בוחרים בנציגי ש"ס בכל הערים, ועובדים בכל הכח!! זהו מלחמת העצמאות שלנו!! ובשם ד' נעשה ונצליח!!!!
 
אני לא מתווכח עם זה, רק 'משער' (ורבים יסכימו איתי) שאנחנו נגיב בצעקות והאשכנזי בהבעת חוסר שביעות רצון ולכל היותר בהרמת קול כלה. אז לסבא רבא שלי ע''ה בהחלט יש קשר לעניין. יש לכך הרבה מעלות כי אהבה אמתית לילדים ורגש חם מפגינים אצלנו, ולכן גם אשכנזי יעדיף למשל מטפלת ספרדייה (מידיעה).
במחילה, דבריך אינם נכונים.
 
תעשה חיפוש..
אני כתבתי והרחבתי בעניין בעשרות תגובות וויכוחים.. וכבר הבנתי אז שאין לי סיכוי להסביר זה דברים דקים שלא תמיד אפשר לחתוך בכתיבה..

רק פטור בלא כלום א"א. עדיין הגרעין הקשה של העליתה הספרדית שולחים למוסדות ליטאים וכן רוב בוגרי הישיבות הליטאיות ממשיכים לשלוח לליטאים..

מה שגורם שעדיין במוסדות הספרדית אפי' ביסודות כמשל יש אחוזים ניכרים מהפריפריה או מבאים ממשפחות בסגנון ספרדי..

כך שלא יתכן מבחינה תכנית שזה אותו סגנון מלבד תעמולת הרשמים..

מלבד זאת יש רבים מהספרדים שהכרתי בישיבה שסגנונם השתנה רק לאחר כור ההיתוך של הישיבה.. כך שאם היו נשלחים למוסדות ספרדים היו בסגנון אחר לחלוטין..

ראיתי כבר כמה מוסדות שהבטיחו שזה ממש ממש כמו מוסדות ליטאיים וכשבקשתי את רשימות המשפחות גיליתי דברים אחרים לחלוטין..

רק חשוב לי להדגיש שאני לא מדבר מה יותר טוב.. יש למוסדות הספרדים מעלות רבות.. אבל מבחינת סגנון זה שונה..
[כמו שליטאים וחסידים לשניהם מעלות רבות שאין לאחר.. אבל זה שונה..]

ומלבד זה שאני לא מבין למה לבנות מוסדות שהמכנה המשותף שלהם הוא מקום המוצא מלפני שבע דורות..

אם אנשים גדלו והתחנכו כמה דורת בסגנון שונה אין שום הגיון לחברם יחד רק בגלל מוצא הסבא רבא.. או בגלל נוסח התפילה..

זה על קצה המזלג ויש עוד להאריך אך אי"ז מנושא האשכול.. והנושא סטה די והותר..
אדוני היקר!
אתה פשוט טועה!
רוב רובם של החיידרים הספרדים טובים לאין שיעור מהאשכנזים, הן באיכות המשפחות והן בעדינות והדרך ארץ של התלמידים. (בדוק לדוגמא את שכונת בית וגן בירושלים).
נכון שהרוב מעדיפים חיידר אשכנזי, אבל זאת מפני דעות קדומות או חשש לאיזה ישיבה יתקבלו וכדומה.
 
אחר כל הדברים האלה..
סוף טוב הכל טוב ....... רואים שלא הלכת בסוף לכנס של הגר''ד לנדו אחרת היו משכנעים אותך שם שלספרדים אין דעת תורה והם יכולים להרוס את הדת בכל מקום שיהיו.......ועוד כל מיני מחמאות שהציבור הספרדי ספג בימים האחרונים
 
נכון שהרוב מעדיפים חיידר אשכנזי, אבל זאת מפני דעות קדומות או חשש לאיזה ישיבה יתקבלו וכדומה.
אם הרוב האיכותי מעדיף את החיידר האשכנזי.. אז איך בדיוק הספרדי יהיה יותר טוב??

אם הוא טוב לאין ערוך אז מדוע אותו חיידר רודף ממש אחר כל בוגר ישיבה ליטאי?? מה חסר לו כ"כ??

חשבון פשוט.. היצע מול ביקוש.. ככל שהביקוש יותר גדול כך אפשר יותר לסנן.. אם עדיין נמצאים בשלב המרדפים.. אז דבריך הם דמגוגיה מוכרת בת עשרות שנים של רשמים המנסים לעוור את הציבור בסיסמאות אשר בינם לבין המציאות הדרך רחוקה..

כל עוד הציבור הספרדי-ליטאי ברובו ממשיך לשלוח למוסדות האשכנזים.. אז אין סיכוי שהמוסד הספרדי יהיה בדיוק כמו האשכנזי לפחות בסגנון המשפחות וק"ו שלא יותר..
 
אם הרוב האיכותי מעדיף את החיידר האשכנזי.. אז איך בדיוק הספרדי יהיה יותר טוב??

אם הוא טוב לאין ערוך אז מדוע אותו חיידר רודף ממש אחר כל בוגר ישיבה ליטאי?? מה חסר לו כ"כ??

חשבון פשוט.. היצע מול ביקוש.. ככל שהביקוש יותר גדול כך אפשר יותר לסנן.. אם עדיין נמצאים בשלב המרדפים.. אז דבריך הם דמגוגיה מוכרת בת עשרות שנים של רשמים המנסים לעוור את הציבור בסיסמאות אשר בינם לבין המציאות הדרך רחוקה..

כל עוד הציבור הספרדי-ליטאי ברובו ממשיך לשלוח למוסדות האשכנזים.. אז אין סיכוי שהמוסד הספרדי יהיה בדיוק כמו האשכנזי לפחות בסגנון המשפחות וק"ו שלא יותר..
לא נכון
כיון שבשנים האחרונות יורד מספר הספרדים בחיידרים אשכנזים
היום בממוצע בכיתה בחיידרים נחשבים זה 4 ילדים
והמגמה של להוריד יותר ואני יכול להגיד לך בצינעא מי עומד מאחורי הענין הזה
עכ''פ כיון שהבני תורה מתרבים מאד והם מקבלים פחות נמצא שיש ריבוי עצום של אברכים מופלגים שלא מתקבלים
ויש גם היום הרבה אברכים שאין להם כח להתבזות ומעיקרא הולכים על חיידר ספרדי והם למדו במוסדות שהכי נחשבים במגזר הליטאי
 
אם הרוב האיכותי מעדיף את החיידר האשכנזי.. אז איך בדיוק הספרדי יהיה יותר טוב??
לא האיכותי אלא בעלי הקשרים, ובדר”כ הם פחות איכותיים.
אם הוא טוב לאין ערוך אז מדוע אותו חיידר רודף ממש אחר כל בוגר ישיבה ליטאי?? מה חסר לו כ"כ??
כדי למשוך אליו גם כאלו בעלי קשרים.
חשבון פשוט.. היצע מול ביקוש.. ככל שהביקוש יותר גדול כך אפשר יותר לסנן.. אם עדיין נמצאים בשלב המרדפים.. אז דבריך הם דמגוגיה מוכרת בת עשרות שנים של רשמים המנסים לעוור את הציבור בסיסמאות אשר בינם לבין המציאות הדרך רחוקה..
במציאות היום החיידרים הספרדים מסננים ספרדים הרבה הרבה יותר ממה שהחידרים האשכנזים מסננים אשכנזים.
החיידרים האשכנזים מסננים בעיקר ספרדים (שאינם בעלי קשרים).
אין כאן שום דמגוגיה. פשוט צא ובדוק. הבאתי לעיל את בית וגן כמשל.
כל עוד הציבור הספרדי-ליטאי ברובו ממשיך לשלוח למוסדות האשכנזים.. אז אין סיכוי שהמוסד הספרדי יהיה בדיוק כמו האשכנזי לפחות בסגנון המשפחות וק"ו שלא יותר..
מי ששולח הם אלו שעדיין חיים בדעות קדומות והם גם בעלי קשרים.
כמו שכתבתי, צא ובדוק!
 
יצאתי ובדקתי והעמקתי חקר.. ויצא לי מסקנא אחרת לחלוטין.. עכ"פ ברוב המקומות..

בישיבות גדולות המצב וודאי לא נשתנה.. בלומדי בפוניבז' היו שם העילית שבעילית מהציבור הספרדי ולא רק בעלי קשרים למינהם..

גם בחיידרים.. בתוך עמי אנוכי יושב.. ומכיר את תושבי השכונה.. ורואה היטב היכן שולחים המשפחות הספרדיות האיכותיות..

אני מסכים שיש גם משפחות אכותיות במוסדות הספרדים.. אבל יש גם אחוזים לא קטנים של הסגנון הישן וד"ל.

ומה שבטוח שהספרדים הלומדים עם ילדיי מהמשפחות האיכותיות ביותר.. ולא רק בעלי קשרים.. ובוודאי לא פחות מהספרדים במוסדות הספרדים..

אפשר למכור סיפורים כל עוד לא מכירים את הנתונים מקרוב.. אך כשיושבים שם אחר שם מתנפצת הבועה באחת..
 
יצאתי ובדקתי והעמקתי חקר.. ויצא לי מסקנא אחרת לחלוטין.. עכ"פ ברוב המקומות..

בישיבות גדולות המצב וודאי לא נשתנה.. בלומדי בפוניבז' היו שם העילית שבעילית מהציבור הספרדי ולא רק בעלי קשרים למינהם..

גם בחיידרים.. בתוך עמי אנוכי יושב.. ומכיר את תושבי השכונה.. ורואה היטב היכן שולחים המשפחות הספרדיות האיכותיות..

אני מסכים שיש גם משפחות אכותיות במוסדות הספרדים.. אבל יש גם אחוזים לא קטנים של הסגנון הישן וד"ל.

ומה שבטוח שהספרדים הלומדים עם ילדיי מהמשפחות האיכותיות ביותר.. ולא רק בעלי קשרים.. ובוודאי לא פחות מהספרדים במוסדות הספרדים..

אפשר למכור סיפורים כל עוד לא מכירים את הנתונים מקרוב.. אך כשיושבים שם אחר שם מתנפצת הבועה באחת..
רבי אברהם היקר
במקום לכתוב הרבה גיבובי מילים וחקירות, מי זה הרב שלך או הרבנים שלך שאתה הולך לאורם?
האם זה שלמדת שם אתה מחוייב להצביע להם,ממתי ראשי ישיבות נהיו גדולי הדור שלהם מקשיבים ולא לרבותינו?
גם אני למדתי במוסדות אשכנזים, ולכן אני לא צריך לשמוע לרבותינו?
הרי אתה עצמיך בתוך הלב יודע שאם היית סח את כל הנ"ל שכתבת בפני מרן זצוק"ל, היה זורק אותך מכל המדריגות...
 
יצאתי ובדקתי והעמקתי חקר.. ויצא לי מסקנא אחרת לחלוטין.. עכ"פ ברוב המקומות..

בישיבות גדולות המצב וודאי לא נשתנה.. בלומדי בפוניבז' היו שם העילית שבעילית מהציבור הספרדי ולא רק בעלי קשרים למינהם..

גם בחיידרים.. בתוך עמי אנוכי יושב.. ומכיר את תושבי השכונה.. ורואה היטב היכן שולחים המשפחות הספרדיות האיכותיות..

אני מסכים שיש גם משפחות אכותיות במוסדות הספרדים.. אבל יש גם אחוזים לא קטנים של הסגנון הישן וד"ל.

ומה שבטוח שהספרדים הלומדים עם ילדיי מהמשפחות האיכותיות ביותר.. ולא רק בעלי קשרים.. ובוודאי לא פחות מהספרדים במוסדות הספרדים..

אפשר למכור סיפורים כל עוד לא מכירים את הנתונים מקרוב.. אך כשיושבים שם אחר שם מתנפצת הבועה באחת..
בתור ספרדי שתקופות ארוכות למדתי בכולל ליטאי
וילדי לומדים במוסדות ספרדיים לכתחלה (יכלתי בקלות יחסית לשלוח למוסדות אשכנזיים)
מתוך האברכים שאני מכיר אישית, רוב האברכים האכותיים שמים בת"ת ספרדיים טובים
 
במקום לכתוב הרבה גיבובי מילים וחקירות, מי זה הרב שלך או הרבנים שלך שאתה הולך לאורם?

כפי שכתבתי בעבר אני לא בוחר רבנים לפי צבע עור וגם לא לפי נוסח..

רבותי הם אלא שלימדו אותי תורה ולאורם אני הולך בצורת הלימוד וכן בצורת החינוך..

אין לי שום סיבה לשמוע לרב גדול ככל שיהיה רק בגלל שמתפלל את אותו נוסח כשלי..
 
בתור ספרדי שתקופות ארוכות למדתי בכולל ליטאי
וילדי לומדים במוסדות ספרדיים לכתחלה (יכלתי בקלות יחסית לשלוח למוסדות אשכנזיים)
מתוך האברכים שאני מכיר אישית, רוב האברכים האכותיים שמים בת"ת ספרדיים טובים
כנראה אנו נחלקים מה מוגדר כאיכות..

כי אני רואה את המציאות אחרת..
 
כנראה אנו נחלקים מה מוגדר כאיכות..

כי אני רואה את המציאות אחרת..
אין כאן שום מחלוקת, ואיני רוצה לרדת לפרטים מהי הגדרת איכות
אך מנסיון כשאתה נמצא בתוך דבר מסויים תעשה הכל כדי להסביר לכולם (ולעצמך) למה דרכך היא נכונה
לקח לי הרבה זמן כדי לדעת להתבונן מבחוץ (ועדיין איני בטוח שאני לגמרי מצליח)
אבל אני עומד מאחורי מילותי במאת האחוזים
 
יכול להיות גם שיש מקומות מסויימים שהלומדים אצל האשכנזים הם יותר טובים
איני מכיר בכל הארץ
בכמה ערים חרדיות שאני מכיר מקרוב הדברים הם כמו שכתבתי
 
כפי שכתבתי בעבר אני לא בוחר רבנים לפי צבע עור וגם לא לפי נוסח..

רבותי הם אלא שלימדו אותי תורה ולאורם אני הולך בצורת הלימוד וכן בצורת החינוך..

אין לי שום סיבה לשמוע לרב גדול ככל שיהיה רק בגלל שמתפלל את אותו נוסח כשלי..
לא ענית על מה ששאלתי, אתה רק מסתובב סביב אותם מילים מהתחלה...

ממש מכובד שאתה קורא ומכנה את רבותינו זצוק"ל ויבדלו לחיים כאילו הם איזה פוליטקאים (כלשונך "בוחר").
כאילו הרבנים צריכים שיבחרו אותם, וכאילו מרן נהיה רב בגלל שבחרו אותו ולא בגלל שהציבור קיבל את תורתו ופסקיו בכל העולם.

מרובתינו הספרדים לא קיבלת תורה כלל?

ניכר ממה שאתה כותב שאין לך שום רב או גדול הדור שאתה הולך לאורו, אלא אתה עושה ככל העולה על רוחך הטובה...

בהצלחה, ימים יגידו...
 
ספר את זה לידידיך הליטאים... הם לא חושבים כך, בשבילם היית פרענק ותישאר פרענק. תבין, זה לא משהו אישי, הם לא חושבים עליך דברים רעים, אלא מבינים שזו המציאות, הספרדים הם פשוט גזע נחות.
הוצאת ש"ר כוללנית על מכלול שלם של מגזר הליטאים/האשכנזים.

הייתי מספיק עם אשכנזים ומשתכנזים כדי להבין במה מדובר.
ואני הייתי מספיק זמן איתם כדי לראות שאינך צודק
 
נערך לאחרונה:
הוצאת ש"ר כוללנית על מכלול שלם של מגזר (הליטאים/האשכנזים)

ואני הייתי מספיק זמן איתם כדי לראות שאינך צודק
דברי הרב געציל/אלבז הם מה שהיה צריך להיות
אבל לא האמת
ואספר דבר קטן: ישנו אברך ליטאי שהיה בכולל שלנו (ליטאי), והיה מדי פעם מגיע לשאול אותי שאלות
ופעם אחת ישבנו כמה חברים ודיברנו על הראש חבורה שלהם, ואמרתי שהוא ספרדי (אמו ספרדיה) ולכן הוא אומר כך
ואז נפלט לאותו אברך: נראה לך שאני יסכים להיות תחת ראש חבורה ספרדי?
ואידך זיל גמור....
 
דברי הרב געציל/אלבז הם מה שהיה צריך להיות
אבל לא האמת
מסתבר שהאמת אינה אבסולוטית
ואז נפלט לאותו אברך: נראה לך שאני יסכים להיות תחת ראש חבורה ספרדי?
ואידך זיל גמור....
גם אם חזקת הכשרות שיש לך מונעת ממני לחשוב שמא יש כאן דמיון מסויים,
מסתבר שאותו אברך לא רצה להיות תחת ראש חבורה עם שיטת לימוד שונה משלו (= שיטת לימוד ספרדית במקום שיטת לימוד ליטאית-ישיבתית).

חברה, הנחיתות הגואה כאן לא מוסיפה נקודות לאף אחד.
חבל
 
אמו ספרדיה)

שאותו אברך לא רצה להיות תחת ראש חבורה עם שיטת לימוד שונה משלו (= שיטת לימוד ספרדית במקום שיטת לימוד ליטאית-ישיבתית).
אכן.. למד מאימו צורת לימוד.....
ישנה גזענות מובנית אבל זה לא משהו שצריך להפריע לנו מכיון שרובם של האשכנזים אינם כך.
 
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
חזור
חלק עליון