"למדני חוקיך" בספירת העומר

מרן הראש"ל הביא בשיעורו (מוצ"ש אמור תשפ"ב, ע"פ מה שאמר בשיעורו לפני מספר שנים) ששליח ציבור שלא רוצה להתבייש בכך ששכח ספירת העומר, יוכל לברך ולומר "ברוך אתה ה'" ואז יאמר בשקט "למדני חוקיך" ויסיים הברכה בקול. ואמר שאין בזה בעיה של אמן יתומה שהציבור עונים, כי סו"ס זה שבח להקב"ה וכו'.
וצ"ע, איך יהיה אפשר לעשות כן? והרי יתכן שיש כאלו ששכחו לספור באחד הימים ומכוונים לצאת יד"ח מהשליח ציבור, ובוודאי שלא יכולים לצאת בברכה כזו, ולכאורה מטעם זה היה צריך להורות שלא לנהוג כן.
טענה גדולה...

לכאורה בפשטות אה"נ ולא נחית להא מו"ר מרן שליט"א

וכן בעקרון בד"כ לא מצוי שיוצאים ידי חובה ללא שמודיעים לש"צ (ואזי: אם לא יודיעו לכאורה אין כאלה - ואין בעיה... ואם יש כאלה אכן כן זו בעיה...)

והאמת היא כי היה באפשר לחדש חידוש גדול למדי. והוא, שכל כמה שהשומע שומע ברכה שלמה הרי אפילו שלמעשה זו לא ברכה מ"מ כיון שמבחינתו זו ברכה שלמה אה"נ יוצא ידי חובה...

ועל אף שהוא חידוש מפליג למדי מ"מ אפשר גם אפשר להבינו...

אכן זהו חידוש עצום למדי ולא יתכן... והקב"ה חדי וכו'
 
לכאורה בפשטות אה"נ ולא נחית להא מו"ר מרן שליט"א

וכן בעקרון בד"כ לא מצוי שיוצאים ידי חובה ללא שמודיעים לש"צ (ואזי: אם לא יודיעו לכאורה אין כאלה - ואין בעיה... ואם יש כאלה אכן כן זו בעיה...)
כך הרב אמר בעצמו, והובא לעיל:
הוא אמר שזה לא מצוי. והוסיף שצריך שומע ומשמיע יחדיו מכוונים.
 
חזור
חלק עליון