במדור שאל את הרב לפני כחודש נשאל הרב שליטא ע"י שאלה והשיב לי כמוזכר שם,וכעת מצאתי לענ"ד בס"ד מקור שאפשר לומר שלכן מרן זיע"א החמיר לא לענות אמן אחר אשכנזי שברך בורא נפשות אחר שתיית קפה .
שחשש להא שמובא במשנה ברורה סימן ר"י סעיף קטן א שאנשי מעשה נוהגים שבסוף שתית קפה מניחים כדי שיעור רביעית שיצטנן מעט כדי שיוכלו לשתות רביעית בלא הפסק ולברך ברכה אחרונה וטוב לעשות כן כדי לצאת ידי חובת כל הדעות. וע"ע חזו"א או"ח סוף סימן לט.
שחשש להא שמובא במשנה ברורה סימן ר"י סעיף קטן א שאנשי מעשה נוהגים שבסוף שתית קפה מניחים כדי שיעור רביעית שיצטנן מעט כדי שיוכלו לשתות רביעית בלא הפסק ולברך ברכה אחרונה וטוב לעשות כן כדי לצאת ידי חובת כל הדעות. וע"ע חזו"א או"ח סוף סימן לט.
בדין ברכת לישב בסוכה
ב"ה נשאלתי בשיעור מאחד הלומדים הי"ו, אדם נמצא בסוכה של חברו האשכנזי שמברך כידוע ברכת "לישב בסוכה" אף על שאר מאכלים ולאו דווקא על סעודה, והשאלה היא האם ספרדי רשאי לענות אמן כאשר שומע הברכה מהאשכנזי או לא? ומה הטעם לדבר, לכאן או לכאן. אשמח לציון מקורות לעיון פתקא טבא
forum.moreshet-maran.com